Ποιος πληρώνει τώρα το μάρμαρο

Η μείωση της κατασκευαστικής-οικοδομικής δραστηριότητας, η οποία επηρεάζει σημαντικά την πορεία του κλάδου των μαρμάρων- γρανιτών, και ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι τα δύο βασικά στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα της συγκεκριμένης αγοράς στη χώρα μας. Σύμφωνα με πρόσφατη κλαδική μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ΙCΑΡ Group, η εγχώρια φαινομενική κατανάλωση των τελικών προϊόντων μαρμάρου ακολούθησε ανοδική πορεία με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 2,5% την περίοδο 1999-2008.

Η μείωση της κατασκευαστικής-οικοδομικής δραστηριότητας, η οποία επηρεάζει σημαντικά την πορεία του κλάδου των μαρμάρων- γρανιτών, και ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι τα δύο βασικά στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα της συγκεκριμένης αγοράς στη χώρα μας. Σύμφωνα με πρόσφατη κλαδική μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ΙCΑΡ Group, η εγχώρια φαινομενική κατανάλωση των τελικών προϊόντων μαρμάρου ακολούθησε ανοδική πορεία με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 2,5% την περίοδο 1999-2008.

Ο κλάδος των μαρμάρων στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, αποτελεί έναν από τους δυναμικούς τομείς της οικονομίας, καθώς στη χώρα μας υπάρχουν άφθονα κοιτάσματα μαρμάρων.

Στον εν λόγω κλάδο δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, μεταξύ των οποίων αναπτύσσεται έντονος ανταγωνισμός. Στον κλάδο συμπεριλαμβάνονται λίγες επιχειρήσεις μεγάλου μεγέθους, οι οποίες δραστηριοποιούνται τόσο στην εξόρυξη ογκομαρμάρου όσο και στην επεξεργασία και παραγωγή τελικών προϊόντων, καθώς και αρκετές μικρότερου μεγέθους εταιρείες οι οποίες συνήθως ασχολούνται μόνο με την επεξεργασία μαρμάρων και γρανιτών. Ο αριθμός των εταιρειών που ασχολούνται με τον γρανίτη είναι μικρός και η πλειονότητα αυτών δραστηριοποιείται ταυτόχρονα και στον τομέα του μαρμάρου. Ο γρανίτης είναι εισαγόμενος, καθώς δεν υπάρχουν εκμεταλλεύσιμα κοιτάσματα στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η ελληνική βιομηχανία μαρμάρου έχει καταφέρει να διατηρήσει τη θέση της, παρά τον έντονο ανταγωνισμό που υφίσταται. Η Ελλάδα, με τη μακρόχρονη παράδοση που έχει, αποτελεί μια από τις πιο γνωστές χώρες παραγωγής μαρμάρου παγκοσμίως. Ωστόσο οι περιορισμοί που επιβάλλει το θεσμικό πλαίσιο, ιδιαίτερα μάλιστα αυτοί που αναφέρονται στην έκδοση και ανανέωση αδειών εκμετάλλευσης λατομείων, καθώς επίσης και στην προστασία του περιβάλλοντος, έχουν αποτέλεσμα να μην αξιοποιούνται πλήρως τα υπάρχοντα αποθέματα μαρμάρου.

Η ζήτηση γρανίτη ήταν ανοδική σε γενικές γραμμές κατά την εξεταζόμενη περίοδο (1999-2008), με εξαίρεση τα έτη 2005 και 2008, όπου σημειώθηκε ετήσια μείωση της τάξεως του 9% και του 4,2% αντιστοίχως. Παρ΄ όλα αυτά ο γρανίτης παραμένει ανταγωνιστικό προϊόν του μαρμάρου και προτιμάται σε συγκεκριμένες χρήσεις λόγω της ανθεκτικότητάς του.

Ο ανταγωνισμός που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στις διεθνείς αγορές είναι σκληρός και ολοένα εντεινόμενος. Οι εταιρείες είναι απαραίτητο να δώσουν έμφαση στην οργάνωση και στον προγραμματισμό τους, καθώς και στη χρήση ενεργειών marketing για την προβολή τους στην Ελλάδα, αλλά κυρίως στο εξωτερικό.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk