Και εγένετο… εθνικός αερομεταφορέας

Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, κι αν όλα πάνε καλά με τις αρμόδιες επιτροπές ανταγωνισμού, θα ξεκινήσει τις πτήσεις της η νέα πολυμετοχική, ελληνική αεροπορική εταιρεία με την ονομασία Οlympic Αir, η οποία θα δημιουργηθεί από τη συγχώνευση της Οlympic Αir του ομίλου του κ. Α. Βγενόπουλου και της Αegean Αirlines, στην οποία μεγαλομέτοχος είναι ο όμιλος του κ. Θ. Βασιλάκη. Οι βασικοί μέτοχοι των δύο αεροπορικών εταιρειών συμφώνησαν χθες ώστε η νέα εταιρεία να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ και οι εταιρείες Οlympic Ηandling και Οlympic Εngineering θα καταστούν κατά 100% θυγατρικές του νέου σχήματος.

Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, κι αν όλα πάνε καλά με τις αρμόδιες επιτροπές ανταγωνισμού, θα ξεκινήσει τις πτήσεις της η νέα πολυμετοχική, ελληνική αεροπορική εταιρεία με την ονομασία Οlympic Αir, η οποία θα δημιουργηθεί από τη συγχώνευση της Οlympic Αir του ομίλου του κ. Α. Βγενόπουλου και της Αegean Αirlines, στην οποία μεγαλομέτοχος είναι ο όμιλος του κ. Θ. Βασιλάκη.

Οι βασικοί μέτοχοι των δύο αεροπορικών εταιρειών συμφώνησαν χθες ώστε η νέα εταιρεία να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ και οι εταιρείες Οlympic Ηandling και Οlympic Εngineering θα καταστούν κατά 100% θυγατρικές του νέου σχήματος.

Στη νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί οι μέτοχοι της Αegean Αirlines θα λάβουν περίπου το 74% και η ΜΙG το 26%. Με βάση τη συμφωνία, ο βασικός μέτοχος της Αegean (όμιλος Βασιλάκη) και ο μοναδικός μέτοχος της ΟΑ (Μarfin Ιnvestment Group) θα έχουν ισότιμη μετοχική συμμετοχή στην ενοποιημένη εταιρεία, ενώ στην εταιρεία θα παραμείνουν, διατηρώντας αναλογικά τη συμμετοχή τους ως μέτοχοι, οι όμιλοι Λασκαρίδη, Β. Κωνσταντακόπουλου, Γ.Δαυΐδ και Λ. Ιωάννου, καθώς και η Τράπεζα Πειραιώς.

Η νέα εταιρεία που θα προκύψει από τη συγχώνευση θα χρησιμοποιεί το όνομα και τα σήματα της Οlympic Αir έπειτα από το απαραίτητο μεταβατικό χρονικό διάστημα αλλαγών και προσαρμογής όπου θα χρησιμοποιούνται παράλληλα το όνομα και τα σήματα της Αegean Αirlines.

Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού που λόγω του μεγέθους και των όρων της συναλλαγής είναι αρμόδια, ενώ ως τότε θα εξειδικευθούν όλα τα διαδικαστικά βήματα και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της.

Οπως ανακοίνωσε η Αegean Αirlines «οι κκ. Θ. Βασιλάκης και Α. Βγενόπουλος θα ηγηθούν του νέου σχήματος,εξασφαλίζοντας την ομαλή ενοποίηση των εργασιών και τη δημιουργία εθνικού πρωταθλητή στις αερομεταφορές,ο οποίος θα μπορέσει να μεγεθύνει την παρουσία του σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και να συνεχίσει να καλύπτει και τα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας».

Τι δήλωσαν οι δύο επιχειρηματίες
Ο πρόεδρος της Αegean Αirlines κ. Θεόδωρος Βασιλάκης δήλωσε:

«Τα μεγέθη των ανταγωνιστών στις αερομεταφορές της Ευρωπαϊκής Ενωσηςκαθιστούν αναγκαία τη σύνθεση των ελληνικών δυνάμεων για να πετύχουμε αυτοδύναμη κάλυψη των αναγκών της στρατηγικής μας βιομηχανίας,του τουρισμού,την επέκταση των επιλογών προορισμών για τους καταναλωτές, αλλά και για να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα και ανάπτυξη των ελληνικών εταιρειών και την απασχόληση στον κλάδο». Ο πρόεδρος της Οlympic Αir κ. Α. Βγενόπουλος τόνισε:

«Οι σημερινές συγκυρίες τόσο της ελληνικής οικονομίας όσο και του κλάδου των αερομεταφορών επιβάλλουν συγκέντρωση δυνάμεων για τη διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών στους καταναλωτές, την προστασία θέσεων εργασίας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.Η συγχώνευση των δύο εταιρειών επιτυγχάνει αυτούς τους στόχους».

Οπως προκύπτει από τη συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, ο στόλος των αεροσκαφών θα πρέπει να ομογενοποιηθεί, καθώς και οι δύο εταιρείες διαθέτουν μαζί τέσσερις τύπους αεροσκαφών και θα πρέπει να μειωθούν στους δύο τύπους για τον περιορισμό του κόστους.

Αν ολοκληρωθεί η συμφωνία, οι δύο πλευρές φέρονται να δεσμεύονται ότι θα διασφαλιστεί το μεγαλύτερο μέρος των θέσεων απασχόλησης και οι όποιες περικοπές προσωπικού θα αφορούν το μάνατζμεντ των δύο σημερινών εταιρειών. Ωστόσο σίγουρα θα υπάρξει ενοποίηση τμημάτων, όπως οι τεχνικές βάσεις που διαθέτουν οι δύο εταιρείες, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και μείωση του προσωπικού.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι αντιδράσεις που θα προκαλέσει το εγχείρημα, καθώς και ο τρόπος που θα λειτουργήσουν οι δύο αερομεταφορείς μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών το ερχόμενο φθινόπωρο. Θα συνεχίσουν να ανταγωνίζονται όπως μέχρι χθες ή θα αλλάξει η πολιτική τους;

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk