Η σχέση κερδοφορίας και κοινωνικής ευθύνης

Oι επιχειρήσεις πρέπει να ασχολούνται όχι απλώς με την κερδοφορία τους, αλλά και με το περιβάλλον και με θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης. Μια επιχείρηση η οποία χάνει χρήματα όχι μόνο δεν μπορεί να αναπτυχθεί και να κάνει πιο σπουδαία πράγματα, αλλά έχει αρνητική απόδοση και στα κεφάλαια που έχουν επενδυθεί. Στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης μια επιχείρηση θα πρέπει να σέβεται το γράμμα και το πνεύμα των νόμων κάθε χώρας μέσα στην οποία λειτουργεί και παράλληλα …

Oι επιχειρήσεις πρέπει να ασχολούνται όχι απλώς με την κερδοφορία τους, αλλά και με το περιβάλλον και με θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης. Μια επιχείρηση η οποία χάνει χρήματα όχι μόνο δεν μπορεί να αναπτυχθεί και να κάνει πιο σπουδαία πράγματα, αλλά έχει αρνητική απόδοση και στα κεφάλαια που έχουν επενδυθεί.

Στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης μια επιχείρηση θα πρέπει να σέβεται το γράμμα και το πνεύμα των νόμων κάθε χώρας μέσα στην οποία λειτουργεί και παράλληλα να βελτιώνεται συνεχώς, να κάνει την καλύτερη δυνατή κατανομή των οικονομικών πόρων και χρήση των πρώτων υλών που χρησιμοποιεί στην παραγωγή, ώστε να μεγιστοποιεί την κερδοφορία της- έτσι αυξάνονται οι φόροι που καταβάλλει, σύμφωνα πάντα με τη φορολογική νομοθεσία κάθε κράτους μέσα στο οποίο λειτουργεί. Μια ταλαίπωρη και ασθενική επιχείρηση δεν δημιουργεί ούτε τζίρο, ούτε νέες θέσεις εργασίας, ούτε φορολογικά έσοδα για το Δημόσιο.

Ας λάβουμε υπόψη ότι και η κερδοφορία μιας επιχείρησης είναι ένα μέτρο- όχι το μόνο μέτρο, αλλά ίσως το καλύτερο- της αριστείας της· μια απόδειξη της «γονιμότητάς» της, του πόσο καλά κάνει τη δουλειά της, του πόσο αποτελεσματικά αξιοποιεί και πόσο «αβγατίζει» όλα όσα χρησιμοποιεί στην παραγωγή, αλλά και των προοπτικών που έχει να αναπτυχθεί.

Αντιθέτως, μια επιχείρηση που χάνει χρήματα όχι μόνο δεν μπορεί να αναπτυχθεί και να κάνει πιο σπουδαία πράγματα, αλλά έχει αρνητική απόδοση στα κεφάλαια που επενδύθηκαν· δεν δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, δεν δημιουργεί φορολογικά έσοδα για να μπο ρεί το Δημόσιο να ασκεί κοινωνική πολιτική, δεν συμβάλλει στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας και γενικά επιβαρύνει την οικονομία ως σύνολο.

Οι επιχειρήσεις όμως, εκτός από την κερδοφορία, θα πρέπει να ασχολούνται και με το περιβάλλον και με θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης· και να δημοσιοποιούν τι έκαναν και πώς, αλλά και πόσο. Το ερώτημα βεβαίως είναι αν σε μια εποχή επιβράδυνσης της οικονομίας υπάρχουν περιθώρια για τέτοια προγράμματα.

Οπως λένε οι ειδικοί, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι μια έννοια διαχρονική και δεν θα πρέπει να επηρεάζεται από κάποιες διακυμάνσεις της οικονομίας. Μπορεί κάποια ακριβά προγράμματα να ανασταλούν ίσως για κάποιο διάστημα, αλλά υπάρχουν και προγράμματα που δεν κοστίζουν σχεδόν τίποτε.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk