»πρόσωπο»

ΝΕΝΑ ΜΕΝΤΗ«Πλέον θα παίζω μόνο ό,τι μου αρέσει»

Μητέρα στο θέατρο, Εκάβη στο «Τρίτο στεφάνι», μητέρα και στην τηλεόραση,και μάλιστα τεσσάρων γιων, στο «4». Η Νένα Μεντή σπάνια πια εμφανίζεται,ειδικά στην τηλεόραση.Αλλά και στο θέατρο πλέον,όπως η ίδια θα πει,δεν αφήνει περι θώρια στον εαυτό της να πει «ναι» σε κάτι που πραγματικά δεν της αρέσει.Κλείνοντας έναν κύκλο καριέρας με πολλές εμπειρίες,η ηθοποιός εκφράζει την ικανοποίησή της να λέει πλέον τα «όχι» της και να συμπλέει με το κοινό που την ακολουθεί.Και στο θέατρο,και στην τηλεόραση.Για αυτήν όλα είναι δουλειά.

Μητέρα στο θέατρο, Εκάβη στο «Τρίτο στεφάνι», μητέρα και στην τηλεόραση,και μάλιστα τεσσάρων γιων, στο «4». Η Νένα Μεντή σπάνια πια εμφανίζεται,ειδικά στην τηλεόραση.Αλλά και στο θέατρο πλέον,όπως η ίδια θα πει,δεν αφήνει περι
θώρια στον εαυτό της να πει «ναι» σε κάτι που πραγματικά δεν της αρέσει.Κλείνοντας έναν κύκλο καριέρας με πολλές εμπειρίες,η ηθοποιός εκφράζει την ικανοποίησή
της να λέει πλέον τα «όχι» της και να συμπλέει με το κοινό που την ακολουθεί.Και στο θέατρο,και στην τηλεόραση.Για αυτήν όλα είναι δουλειά.

– Παίξατε σε σειρές όπως «Οι τρεις Χάριτες» και το «Δις Εξαμαρτείν». Διαπιστώνετε μεγάλες διαφορές σήμερα στον τρόπο που γίνεται η τηλεόραση;

«Εχω παίξει σε πολλές σειρές. Επέλεξα τη δουλειά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη επειδή έχει μια ιδιαίτερη φροντίδα σ΄ αυτό που κάνει, προστατεύει με κάθε τρόπο τους συνεργάτες του, αλλά και τον τρόπο που γυρίζεται η σειρά. Είναι μια πολύ προστατευμένη ιστορία απ΄ όλες τις μεριές. Η εμπειρία μου λοιπόν δεν είναι τόσο ενδεικτική, λόγω του ότι παίζω σ΄ αυτή τη σειρά όπου ο δημιουργός έχει καλό όνομα στον χώρο και έχει και “ψώνιο” για τη δουλειά του. Ο τρόπος που δουλεύουμε είναι τόσο καλός που δεν μπορώ να κρίνω γενικότερα. Από αυτά που βλέπω όμως ως θεατής, και όχι ως άνθρωπος που κάνει τηλεόραση, μπορώ να πω ότι πάμε πολύ άσχημα».

– Τι φταίει; «Νομίζω ότι φταίνε πολλά πράγματα. Κατ΄ αρχάς οι ίδιοι οι άνθρωποι οι οποίοι αποφασίζουν για την ποιότητα των προγραμμάτων. Ενα 90% είναι σε έκπτωση, ακόμη και στις ειδήσεις και στις ενημερωτικές εκπομπές».

– Τι σας ενοχλεί στις ειδήσεις; «Υπάρχει χυδαιότητα». – Στην προσέγγιση των θεμάτων ή στην αντιμετώπιση των τηλεθεατών;

«Κατ΄ αρχάς στην αντιμετώπιση του τηλεθεατή. Οι πολιτικές τοποθετήσεις των εκάστοτε δημοσιογράφων, ή αυτών που δίνουν τη γραμμή, δίνονται στον κόσμο με τρόπο τέτοιο που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο να αποφασίσει. Του περνούν γραμμή συνέχεια, η οποία γραμμή είναι επί της ουσίας, δηλαδή επί της είδησης, αλλά και επί της αισθητικής. Τα κανάλια βρίσκονται σε τεράστια έκπτωση. Αρχίζουν με τα λεγόμενα πρωινάδικα και φτάνουν στο μεσημέρι, όπου είναι ένα πράγμα να ξερνάς. Είναι ασύδοτα τα πάντα. Βγαίνει ο καθένας και λέει ό,τι θέλει. Αφήστε και αυτό το κουτσομπολιό με την είδηση του πικάντικου! Είναι ένα αίσχος. Βλέπω τηλεόραση και τα περνάω όλα με το τηλεκοντρόλ. Αλλά και στις σειρές, το 90% είναι χάλια. Κάθε χρονιά είναι και χειρότερα. Συνήθως τα κανάλια έχουν κάτι πιο συμπαθητικό σαν άλλοθι, του στυλ εμείς κάνουμε και ποιότητα, και από ΄κεί και πέρα όλα είναι ένα αίσχος».

– Ωστόσο μεγάλος αριθμός τηλεθεατών και παρακολουθεί,και συμμετέχει ενεργά.

«Αυτό είναι το δράμα του Ελληνα για μένα. Είναι η κατάντια μας. Ενώ παρακολουθούμε, και αυτό μπορεί να το δικαιολογήσεις καθώς αυτή είναι η φτηνή διασκέδαση πολλών ανθρώπων, δεν υπάρχει αντίσταση. Ο,τι τους βάλουνε στο πιάτο θα το φάνε και δεν αντιδρούν σε τίποτα. Αυτό συμβαίνει και στη ζωή μας. Πώς να το πω; Μάλλον ο Ελληνας έχει, επιεικώς, μια τεράστια υπομονή, έναν κυνισμό, έναν ζαμανφουτισμό. Ακόμη και για το φαΐ που του στερούν δεν αντιδρά. Ελπίζουμε να φτάσουμε στον πάτο για να υπάρξει αντίδραση. Αλλά αυτός ο πάτος πάει όλο και πιο κάτω».

– Μετά την «Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου», παίζετε εφέτος στο «4» και στο «Τρίτο στεφάνι».Ολα είναι πολύ επιτυχημένα.Η επιλογή οφείλεται στο ένστικτό σας,επιλέγετε πλέον δουλειές που σας ταιριάζουν ή είναι κάτι συμπτωματικό;

«Νομίζω ότι ισχύουν και τα δύο. Εγώ πιστεύω στην τύχη, αλλά αυτή που λίγο τη φτιάχνουμε κι εμείς. Κάποια στιγμή έκλεισα έναν κύκλο στη δουλειά μας και είπα ότι θέλω να κάνω κάτι πολύ προσωπικό. Ετσι έγινε η Ευτυχία, δίχως να φανταστώ την απήχηση στον κόσμο. Ταλαιπωρηθήκαμε, ψάχναμε χώρο, ήμαστε στον δρόμο και το ψάχναμε. Η συγκίνηση που ένιωσα με έκανε να σκεφτώ αλλιώς τα πράγματα. Επάγγελμα μεν, αλλά αυτό που κάνεις και γουστάρεις ακουμπάει τον κόσμο. Δεν γίνεται τελικά να κάνεις κάτι από την ανάγκη της επιβίωσης, αλλά να κάνεις αυτό που θες. Θα επιλέξω συνειδητά να μην παίξω πλέον κάτι που δεν μου αρέσει. Εχω κάνει πράγματα που δεν μου άρεσαν για λόγους βιοποριστικούς, αλλά και γιατί στο θέατρο πρέπει να δουλεύεις, δεν μπορείς να κάθεσαι στο σπίτι σου. Το θέατρο είναι δουλειά πρακτική, και η τηλεόραση ακόμη. Τώρα είμαι σε θέση να πω με απόλυτη σιγουριά ότι πλέον θα κάνω μόνο πράγματα που αρέσουν σε μένα». – Να ελπίζουμε να δούμε «Τρεις Χάριτες»;

«Οχι πλέον. Είμαι σε κατάσταση υπερκόπωσης. Και το καλοκαίρι ακόμη δεν μπορώ να συμμετάσχω σε γύρισμα, θέλω να ξεκουραστώ».

«Υπάρχει ίντριγκα, σασπένς»
– Γιατί,κατά τη γνώμη σας,οι σειρές του Χριστόφορου Παπακαλιάτη προκαλούν πάντα πολλές συζητήσεις;

«Πέρα από τον τρόπο που τα χειρίζεται, και αυτό είναι κάτι που δεν θα το κρίνω με την κριτική μου ματιά, την οποία ομολογώ πως διατηρώ ανεξάρτητα αν παίζω σε κάποια δουλειά, ο Χριστόφορος έχει βρει έναν συνδυασμό να βάζει τα θέματα τα οποία έχουν και ζουμί, και ουσία ζωής, αλλά και κάτι ερεθιστικό. Ο τρόπος που τα πιάνει λειτουργεί ερεθιστικά. Δεν είναι χλαπάτσες οι δουλειές του. Εχουν κάτι που σε αφυπνίζουν. Αυτό δεν το λέω μόνο θετικά, δηλαδή μπορεί να είναι ερεθιστικά και ερωτικά. Για παράδειγμα, εγώ υποδύομαι μια 60άρα μάνα η οποία έχει ακόμη αλισβερίσι με τη ζωή. Αυτά είναι θέματα που δίνουν στον θεατή μια ανάσα ζωής, μια αισιοδοξία. Με πλησιάζουν στον δρόμο γυναίκες και μου λένε: “Επιτέλους! Μια γυναίκα με ρυτίδες που δεν εγκατέλειψε τη ζωή της”. Αυτό είναι στοιχείο που έχει εμπορικότητα μέσα».

– Δεν πιστεύετε όμως ότι προσεγγίζει και κάποια πράγματα με υπερβολή;

«Αυτό αρέσει στον κόσμο. Το ότι δεν έχει τον ρεαλισμό της ζωής, αλλά τον τσιμπάει. Το κάνει πιο πάνω από αυτό που βιώνουμε. Είναι παρατημένες για παράδειγμα οι μεσόκοπες γυναίκες; Εγώ θα σας βάλω μια που δεν είναι. Ολα τα θέματά του αφυπνίζουν. Ο κόσμος στη γειτονιά μου με ρωτάει διαρκώς για την εξέλιξη. Αυτό είναι το βασικό στοιχείο τού “Θέλω να το δω”, υπάρχει ίντριγκα, σασπένς. Το βάζει στόχο. Επίσης κάνει μια μεγάλη μαγκιά. Παίρνει πολύ καλούς ηθοποιούς και δημιουργείται μια σχέση εξαιρετική. Δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικός και αυτό είναι πολύ σημαντικό που σας λέω. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις δίπλα σου ηθοποιούς και να μην τους ανταγωνίζεσαι, αλλά να τους προωθείς. Εχει στοιχεία ήθους στη σειρά ο Παπακαλιάτης, γιατί είναι πολύ έξυπνος και εργατικός άνθρωπος».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk