ΠΡΟΣΩΠΟ

ΕΛΕΝΗ ΚΟΚΚΙΔΟΥ «Ξέρω ότι έγινα μόδα…»

«Είναι αλήθεια ότι αυτή η γενικευμένη αντίδραση, αυτή η αίσθηση γενικής αποδοχής,ήταν και είναι μια έκπληξη για μένα»: ηΕλένη Κοκκίδου, με την ερμηνεία του μονολόγου της «Γυναίκας της Πάτρας» τουΓιώργου Χρονά, ζει μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Καθώς υποδύεται την Πανωραία, την πόρνη από την Πάτρα, κύματα ενθουσιασμού από το κοινό αγκαλιάζουν κάθε βράδυ την παράστασή της- στο πρώτο μέρος της οποίας οΧρήστος Βαλαβανίδηςπαρουσιάζει τον δικό του μονόλογο «Είσαι η μητέρα μου» με ευαισθησία και σκηνική λιτότητα.

«Είναι αλήθεια ότι αυτή η γενικευμένη αντίδραση, αυτή η αίσθηση γενικής αποδοχής,ήταν και είναι μια έκπληξη για μένα»: ηΕλένη Κοκκίδου, με την ερμηνεία του μονολόγου της «Γυναίκας της Πάτρας» τουΓιώργου Χρονά, ζει μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Καθώς υποδύεται την Πανωραία, την πόρνη από την Πάτρα, κύματα ενθουσιασμού από το κοινό αγκαλιάζουν κάθε βράδυ την παράστασή της- στο πρώτο μέρος της οποίας οΧρήστος Βαλαβανίδηςπαρουσιάζει τον δικό του μονόλογο «Είσαι η μητέρα μου» με ευαισθησία και σκηνική λιτότητα. «Μου αρέσει ο μονόλογος, μ΄ αρέσει που είμαι μόνη μου επί σκηνής. Νιώθω πιο ελεύθερη, πιο ολόκληρη. Οταν είσαι μέλος ενός θιάσου, όλο αυτό που γίνεται είναι μια συνολική κατασκευήκαι εσύ έχεις το μερτικό σου. Τώρα, εδώ, εσύ φτιάχνεις όλο το τραπέζι»λέει η ηθοποιός, η οποία έπειτα από 25 χρόνια στο θέατρο ζει μια ξεχωριστή προσωπική στιγμή.«Με την Πανωραίαανοίγω προς τα μέσα. Είναι μια γυναίκα ψυχής και γι΄ αυτό αγγίζει τόσο πολύ τον κόσμο»συνεχίζει, χωρίς να μπορεί να κρύψει τη χαρά της. Και γιατί όχι; Για το κείμενο του Χρονά της πρωτομίλησε ηΜέμη Σπυράτου. Η Ελένη Κοκκίδου δεν το ήξερε.«Εσύ πρέπει να το παίξεις αυτό» της είπε. Και μετά ξεχάστηκε… Πέρυσι οΚώστας Τσιάνος(τι σύμπτωση) επανέφερε την ιδέα λέγοντάς της ότι«εσύ πρέπει να το παίξεις αυτό». Ούτε με τη Σπυράτου μπορούσε να γίνει ούτε ο Τσιάνος μπορούσε να το σκηνοθετήσει. Η στιγμή όμως ήταν κατάλληλη αφού η ηθοποιός δεν είχε δεσμευθεί επαγγελματικά και οΑκης Βλουτήςπου διαχειρίζεται το Από Μηχανής Θέατρο ήταν διατεθειμένος να αναλάβει την παραγωγή.«Ηταν η σωστή στιγμή»καταλήγει εκ των υστέρων. Εκείνη άλλωστε πρότεινε στη Λένα Κιτσοπούλουνα διασκευάσει και να σκηνοθετήσει τη «Γυναίκα της Πάτρας» γιατί πιστεύει ότι ταιριάζει με το ύφος του Χρονά.«Η Λένα με απέτρεψε από γραφικότητες και μελούρες. Κράτησε τη σκληρότητα,την οδύνη,την αφέλεια και την αλήθεια του κειμένου». Πράγματι από σκηνής η Ελένη Κοκκίδου, ως η ωραία Πανωραία, έχει πάθος αλλά και θλίψη και περνά από το ένα συναίσθημα στο άλλο μεταφέροντας μαζί της και τον θεατή με την αμεσότητα και την ειλικρίνειά της. Σπαρακτική όταν περιγράφει τραγικές στιγμές και αυτοσαρκαστική μαζί. Πράγματι, ούτε μελό ούτε γραφικότητες…

«Για μένα δεν είναι δύσκολο πράγμα ο μονόλογος. Εχω μια ηλικία ζωής, έχω την εμπειρία του θεάτρου και νιώθω έτοιμη να μιλήσω για μένα, γιατί τι άλλο κάνω;Βγάζω από μέσα μου την Πανωραία,μιλάω αντ΄ αυτής…». Και τραγουδά αντ΄ αυτής:«Πάντα τραγουδούσα και συνεχίζω να τραγουδώ σε μικρούς χώρους.Δεν φοβάμαι να βρεθώ μόνη μου και να εκφράσω μεγεθυμένα τα αισθήματά μου.Και εδώ,στη “Γυναίκα της Πάτρας”,τα μεγέθη είναι μεγάλα. Εχει κάτι από τους κραδασμούς της ζωής αυτός ο μονόλογος και εμένα με εκτονώνει,με απελευθερώνει…»παραδέχεται. Οπως παραδέχεται και την επιτυχία της, μια επιτυχία που«την βλέπεις εκ των υστέρων, μια επιτυχία που δεν την προετοιμάζειςούτε τη σκέφτεσαι…». Μήπως όμως άργησε λίγο αυτή η επιτυχία, τη ρωτώ.«Δεν το σκέφτομαι έτσι»απαντά άμεσα.«Θα ήθελα όμως να είχα και άλλες ευκαιρίες… Ξέρω ότι ο πολύς κόσμος τώρα με έμαθε.Οι θεατρόφιλοι με ήξεραν όμως.Ημουν πάντα σε καλές δουλειές. Δεν ένιωσα ποτέ αδικημένη. Απλώς είμαι βραδυφλεγής περίπτωση εγώ». Πέρυσι η Ελένη Κοκκίδου συμμετείχε στις παραστάσεις του Εθνικού και ξεχώρισε στο «Ημερολόγιο ενός απατεώνα» τουΟστρόφσκιπου σκηνοθέτησε οΓιάννης Κακλέας- ο ίδιος άλλωστε την κάλεσε να ερμηνεύσει το προσεχές καλοκαίρι τη Μυρίνη στη «Λυσιστράτη» τουΑριστοφάνηπου θα ανεβάσει με το Εθνικό στην Επίδαυρο. Προ διετίας απήλαυσε ιδιαίτερα τον ρόλο της Αγαύης στις «Βάκχες» που ανέβασε οΘωμάς Μοσχόπουλοςστο Φεστιβάλ Αθηνών, ενώ παλαιότερα είχε συνεργαστεί με τονΛευτέρη Βογιατζή- έχει επίσης δουλέψει στη μεγάλη οθόνη.

«Πιστεύω ότι από εδώ και πέρα κάτι θα αλλάξειαλλά δεν ξέρω ούτε τι ούτε πώς… Νιώθω τόσο ευτυχισμένη. Ο,τι δίνωμου έρχεται πίσω. Η επικοινωνία ψυχών που συνέβη με αυτή τη λαϊκή παράστασημε έχει κάνει τόσο χαρούμενη… Ξέρω ότι έχω γίνει μόδα τώρα»καταλήγει. Και το απολαμβάνει.

Πού και πότε
Από Μηχανής Θέατρο Ακαδήμου 13,τηλ.210 5231.131.Ως την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου «Η γυναίκα της Πάτρας» του Γιώργου Χρονά θα παίζεται μαζί με τον μονόλογο «Είσαι η μητέρα μου» του Γιόοπ Αντμιρααλ,σε σκηνοθεσία Ασπασίας Κράλλη, με τον Χρήστο Βαλαβανίδη.Από την 1η ως τις 28 Μαρτίου «Η γυναίκα της Πάτρας» θα παίζεται κάθε Δευτέρα, Πέμπτη,Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 και κάθε Κυριακή στις 19.00.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Πάσχα στο χωριό; Κατά την τακτική ενημέρωση για την πανδημία, η κυρία Κοτανίδου εξέφρασε την ελπίδα ότι φέτος το Πάσχα ίσως να... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
  • Ταπεινά τσιπς αντί για χαβιάρι… Οι προμήθειες στη βίλα καταστράφηκαν από τις διακοπές ρεύματος και η snob, κακομαθημένη οικοδέσποινα αναγκάστηκε, για να χορτάσει την...
Helios Kiosk