ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Βrave… Μel

Χρόνια τώρα το πρόσωπο του Μελ Γκίμπσον είχε κυριολεκτικά εξαφανιστεί από τη μεγάλη οθόνη αφού ο ίδιος αφοσιώθηκε στη σκηνοθεσία ταινιών βασισμένων σε γεγονότα, όπως «Τα Πάθη του Χριστού» και το «Αpocalypto». Τον βλέπαμε μόνο σε τελετές, σε talk shows ή στις ειδήσεις (η σύλληψή του πριν από μερικά χρόνια υπό κατάσταση μέθης, εκτοξεύοντας παράλληλα αντισημιτικά σχόλια, είχε προκαλέσει ένα μικρό σκάνδαλο). Και είχαμε ξεχάσει ότι, άμα θέλει, ο Γκίμπσον μπορεί να γίνει κάτι παραπάνω από επαρκής ηθοποιός.

Χρόνια τώρα το πρόσωπο του Μελ Γκίμπσον είχε κυριολεκτικά εξαφανιστεί από τη μεγάλη οθόνη αφού ο ίδιος αφοσιώθηκε στη σκηνοθεσία ταινιών βασισμένων σε γεγονότα, όπως «Τα Πάθη του Χριστού» και το «Αpocalypto». Τον βλέπαμε μόνο σε τελετές, σε talk shows ή στις ειδήσεις (η σύλληψή του πριν από μερικά χρόνια υπό κατάσταση μέθης, εκτοξεύοντας παράλληλα αντισημιτικά σχόλια, είχε προκαλέσει ένα μικρό σκάνδαλο). Και είχαμε ξεχάσει ότι, άμα θέλει, ο Γκίμπσον μπορεί να γίνει κάτι παραπάνω από επαρκής ηθοποιός.

Κάτι που μας ξαναθυμίζει με την τελευταία ταινία του μπροστά από την κάμερα, το «Στην άκρη του νήματος», όπου ο Γκίμπσον υποδύεται έναν αστυνομικό πολύ μακριά από τον διασημότερο ρόλο της καριέρας του, τον αρχιφύλακα Μάρτιν Ριγκς της σειράς των «Φονικών όπλων». Ο Τομ Κρέιβεν δουλεύει στην αστυνομία της Βοστώνης και λίγο πριν από τη σύνταξη βλέπει τη μονάκριβη κόρη του να δολοφονείται μπροστά στα μάτια του. Το αρχικό σοκ σύντομα δίνει τη θέση του στη μανία για εκδίκηση, οπότε ο Τομ παίρνει τους δρόμους για να βρει την αλήθεια έχοντας πια αντιληφθεί ότι η σφαίρα δεν προοριζόταν για τον ίδιο, όπως νόμιζε, αλλά για την κόρη του. Κάπως έτσι ο Γκίμπσον θα γίνει ο ξεναγός του θεατή σε μια ιστορία γύρω από τον παρανοϊκό κόσμο των πολιτικών σκευωριών και των επιχειρηματικών συγκαλύψεων η οποία ακολουθεί με σύνεση τα ίχνη κλασικών πολιτικών θρίλερ «παράνοιας» της δεκαετίας του ΄70 όπως «Οι τρεις μέρες του Κόνδορα» και η «Υπόθεση Πάραλαξ».

Μπλεγμένος στα γρανάζια μιας δαιδαλώδους συνομωσίας που σχετίζεται με τη σκοτεινή δράση μιας κολοσσιαίας εταιρείας πυρηνικής ενέργειας, ο Κρέιβεν δεν θα σταματήσει πουθενά διότι πολύ απλά δεν έχει τίποτε να χάσει. Κάπως έτσι και ο Γκίμπσον παίζει με πάθος αλλά και για το κέφι του τον Κρέιβεν, λες και δεν χρειάζεται να αποδείξει τίποτε διότι δεν έχει τίποτε να χάσει. Το γρανιτένιο πρόσωπό του έχει πια γεράσει αλλά ο Γκίμπσον δεν έχει κανένα πρόβλημα να δείξει γκρο πλαν τις ρυτίδες και τα σακουλιασμένα προγούλια του. Και μπράβο του.

Οσο πιο κοντά στην αλήθεια πλησιάζει ο Κρέιβεν τόσο αυξάνονται οι κίνδυνοι και η αδρεναλίνη ανεβαίνει σε αυτή την απαισιόδοξη, αντιηρωική ταινία που είναι αμυδρά βασισμένη σε μια εκπληκτική βρετανική μίνι σειρά της δεκαετίας του ΄80, στην οποία το ίδιο πάνω- κάτω στόρι εκτυλισσόταν στην Αγγλία. Βέβαια η σύγκριση είναι αναπόφευκτη και η υπεροχή της σειράς, η οποία σαφώς είχε πιο εφιαλτική ατμόσφαιρα, δεδομένη.

gzoump@tovima.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk