Η απόσυρση των ΙΧ εξακολουθεί να διχάζει το ΠαΣοΚ

Το μέτρο της απόσυρσης συνεχίζει να απασχολεί την κυβέρνηση και να προκαλεί απόκλιση απόψεων και θέσεων, όπως προέκυψε χθες στη Βουλή με αφορμή την ψήφιση της τροποποιημένης πράξης νομοθετικού περιεχομένου για την κατάργηση του εν λόγω μέτρου και την αύξηση των τελών κυκλοφορίας που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Μια φράση της υπουργού Περιβάλλοντος κυρίας Τίνας Μπιρμπίλη προς στιγμήν πυροδότησε συζητήσεις για τυχόν επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης, κάτι ωστόσο που αργότερα η ίδια διέψευσε μέσω κύκλων της.

Η απόσυρση  των ΙΧ  εξακολουθεί  να διχάζει  το ΠαΣοΚ | tovima.gr

Το μέτρο της απόσυρσης συνεχίζει να απασχολεί την κυβέρνηση και να προκαλεί απόκλιση απόψεων και θέσεων, όπως προέκυψε χθες στη Βουλή με αφορμή την ψήφιση της τροποποιημένης πράξης νομοθετικού περιεχομένου για την κατάργηση του εν λόγω μέτρου και την αύξηση των τελών κυκλοφορίας που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Μια φράση της υπουργού Περιβάλλοντος κυρίας Τίνας Μπιρμπίλη προς στιγμήν πυροδότησε συζητήσεις για τυχόν επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης, κάτι ωστόσο που αργότερα η ίδια διέψευσε μέσω κύκλων της.

Την ίδια στιγμή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ κ. Χρ. Παπουτσής έπαιρνε ευθέως θέση υπέρ της απόσυρσης δηλώνοντας ότι «δεν έχουμε κηρύξει κανέναν ιερό αγώνα εναντίον του μέτρου» , πολύ περισσότερο μάλιστα όταν «περιλαμβάνεται στις διαδικασίες που προτείνονται σε πολλά κράτη», όπως διευκρίνισε, αναζωπυρώνοντας τις συζητήσεις περί επαναφοράς του, όταν το οικονομικό περιβάλλον θα είναι ευνοϊκό. Μάλιστα χαρακτήρισε «αδικία» την κατάργηση της απόσυρσης από την υπουργό Περιβάλλοντος, η οποία, όπως είπε, θα αποκατασταθεί.

Η κυρία Μπιρμπίλη πάντως ανέφερε: «Για λόγους αρχής και φιλοσοφίας μας, λέμε ότι πρέπει να βρούμε τρόπους ώστε να δίνονται κίνητρα για την αντικατάσταση των ενεργοβόρων και ρυπογόνων οχημάτων με οχήματα βελτιωμένων επιδόσεων ως προς τις εκπομπές των ρύπων, σε συνδυασμό με αντικίνητρα για την κυκλοφορία σε δρόμους με υψηλή περιβαλλοντική επιβάρυνση». Πρόθεσή της δεν είναι η επαναφορά του μέτρου όπως το γνωρίσαμε, αλλά ένα «μείγμα» μέτρων, στα οποία εντάσσεται «η εν μέρει διατήρηση του κινήτρου της απόσυρσης και η μερική αποσύνδεση των κινήτρων απόσυρσης από την αγορά νέου ΙΧ».

Υπέρ της απόσυρσης τάχθηκε ο υπεύθυνος του Τομέα Περιβάλλοντος της ΝΔ κ. Κυρ. Μητσοτάκης τονίζοντας ότι υπό προϋποθέσεις μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα και περιβαλλοντικά οφέλη, ενώ χαρακτήρισε τα τέλη τα οποία θέσπισε η κυβέρνηση της ΝΔ και διατήρησε η παρούσα «κοινωνικά άδικα». Σφοδρή κριτική άσκησε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος κ. Κ. Μαρκόπουλος, λέγοντας ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι «καθαρά εισπρακτικά», και κάλεσε την κυβέρνηση «να ξεπεράσει τη βρεφική της ηλικία» και «να νομοθετεί όπως πρέπει».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk