Πτώση στις κυκλοφορίες και στη διαφημιστική δαπάνη για τα ανδρικά και ποικίλης ύλης περιοδικά

Η κρίση πηγαίνει περίπτερο

Oι άνδρες δείχνουν να γυρίζουν την πλάτη, αλλά οι γυναίκες επιμένουν να αποτελούν το ακλόνητο στήριγμα των μηνιαίων περιοδικών περιπτέρου. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν οι αριθμοί κυκλοφοριών των περιοδικών τα τελευταία χρόνια τα οποία, όπως φαίνεται, εκτός από τη μεγάλη πτώση των πωλήσεών τους, ιδιαίτερα στις κατηγορίες των ανδρικών και των ποικίλης ύλης, πλήττονται κυρίως από την πτώση της διαφημιστικής δαπάνης. Τα πρώτα στοιχεία για τη διαφήμιση, τον Ιανουάριο του τρέχοντος …

Oι άνδρες δείχνουν να γυρίζουν την πλάτη, αλλά οι γυναίκες επιμένουν να αποτελούν το ακλόνητο στήριγμα των μηνιαίων περιοδικών περιπτέρου. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν οι αριθμοί κυκλοφοριών των περιοδικών τα τελευταία χρόνια τα οποία, όπως φαίνεται, εκτός από τη μεγάλη πτώση των πωλήσεών τους, ιδιαίτερα στις κατηγορίες των ανδρικών και των ποικίλης ύλης, πλήττονται κυρίως από την πτώση της διαφημιστικής δαπάνης.

Τα πρώτα στοιχεία για τη διαφήμιση, τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, δείχνουν πτώση που αγγίζει το 18,77% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και μάλιστα σε μια περίοδο όπου το κλίμα μοιάζει να αντιστρέφεται για τα υπόλοιπα Μέσα σε ό,τι αφορά το μερίδιό τους στη διαφημιστική πίτα (τηλεόραση, εφημερίδες, ραδιόφωνο).

Η πτωτική τάση είχε γίνει, ήδη, αισθητή την τελευταία διετία. Ετσι, ενώ το 2007 το ποσόν της διαφημιστικής δαπάνης για τα περιοδικά άγγιζε τα 1.047.879.468 δισ. ευρώ, το 2008 ανέβηκε στα 1.113.277.000 δισ. ευρώ για να προσγειωθεί απότομα το 2009 στα 889,80 εκατ. ευρώ με τοποσόν αυτό μέχρι στιγμής να μειώνεται διαρκώς το τρέχον έτος. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, αυτό που παρατηρείται είναι αυξομειώσεις με κερδισμένους τους γυναικείους τίτλους καθώς, όπως αναφέρθηκε, το γυναικείο κοινό, παρά την οικονομική κρίση, «διψάει» για ξεφύλλισμα.

Ανδρικά
Με τέσσερις εκπροσώπους («Status», «Ρlayboy», «Μen΄s Ηealth», «Μaxim») η συγκεκριμένη κατηγορία μοιάζει να πλήττεται περισσότερο από τις άλλες καθώς όλα τα περιοδικά εμφανίζουν πτώση η οποία στο σύνολό της αγγίζει το 22% για την περίοδο 2008-09, ενώ τη διετία 2007-08 άγγιζε το 13% την ώρα που η μέση κυκλοφορία τους για το 2009 με εξαίρεση το «Μen΄s Ηealth» κυμαίνεται περίπου στα 15.000 τεύχη.

Ποικίλης ύλης
Με σταθερή πτώση, της τάξεως του 14%, η οποία σημειώνεται από το 2007 ως το 2009, τα περιοδικά ποικίλης ύλης δείχνουν να χάνουν μεγάλο κομμάτι του αναγνωστικού κοινού τους. Η κυκλοφοριακή πτώση ήταν μεγαλύτερη την περασμένη χρονιά για τα περιοδικά «Free» και «Μax» και πολύ μικρή για το «Νitro» και το «Life & Style» (ειδικότερα το τελευταίο δείχνει να έχει τις λιγότερες συνολικά απώλειες τευχών).

Γυναικεία
Το πρόσημο για το σύνολο των γυναικείων περιοδικών είναι θετικό με αύξηση η οποία την περασμένη χρονιά άγγιξε το 6%, ενώ πριν από έναν χρόνο το 4%. Τη μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις εμφανίζει το «Μarie Claire» με 10% για το 2009, ενώ είχε προηγηθεί αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 19% την προηγούμενη χρονιά. Σε ό,τι αφορά τα γυναικεία περιοδικά τσέπης, τα οποία απευθύνονται σε μικρότερες ηλικίες, η τάση για το 2009 είναι ελαφρώς πτωτική (8%).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Ibiza, Mykonos και .... Πλάκα Το δημοφιλέστατο νησί της Ισπανίας με τους κορυφαίους DJ μοιάζει τόσο μακρινό αυτή τη δύσκολη λόγω COVID-19 εποχή. Ακόμα... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk