Σε πορεία συγχώνευσης Αegean Αirlines και Οlympic Αir

Η δυσμενής οικονομική συγκυρία και ο έντονος ανταγωνισμός που προκαλούσε ζημιές στην Αegean Αirlines και στην Οlympic Αir οδήγησαν τους άλλοτε πολέμιους ομίλους των κκ. Θ. Βασιλάκη και Α. Βγενόπουλου σε συνομιλίες για το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο αεροπορικών εταιρειών σε μία. Οι δύο πλευρές αποφάσισαν να «συμφιλιωθούν» και ξεκίνησαν τις συζητήσεις όταν είδαν ότι η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορέων προβλέπει για το 2010 μείωση της επιβατικής κίνησης συνολικά κατά 5,6%, με το μεγαλύτερο μέρος των ζημιών να συγκεντρώνεται στην ευρωπαϊκή αγορά, φθάνοντας στα 2,5 δισ δολάρια.

Η δυσμενής οικονομική συγκυρία και ο έντονος ανταγωνισμός που προκαλούσε ζημιές στην Αegean Αirlines και στην Οlympic Αir οδήγησαν τους άλλοτε πολέμιους ομίλους των κκ. Θ. Βασιλάκη και Α. Βγενόπουλου σε συνομιλίες για το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο αεροπορικών εταιρειών σε μία. Οι δύο πλευρές αποφάσισαν να «συμφιλιωθούν» και ξεκίνησαν τις συζητήσεις όταν είδαν ότι η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορέων προβλέπει για το 2010 μείωση της επιβατικής κίνησης συνολικά κατά 5,6%, με το μεγαλύτερο μέρος των ζημιών να συγκεντρώνεται στην ευρωπαϊκή αγορά, φθάνοντας στα 2,5 δισ δολάρια.

Παράλληλα και τα σημάδια στην ελληνική αεροπορική αγορά με το νέο έτος δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά καθώς εκτιμάται ότι θα σημειωθεί μεγάλη μείωση στην επιβατική κίνηση παρά τις προσφορές φθηνών εισιτηρίων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ζημιών αντιμετώπιζε η Οlympic Αirξεκίνησε τη λειτουργία κατά τη διάρκεια της χαμηλής σεζόν για τις αεροπορικές εταιρείες. Σημειώνεται ότι παλαιότερα τα έσοδα της ΟΑ τους καλοκαιρινούς μήνες έφθαναν στο 65% των εσόδων της και από όλους τους υπόλοιπους μήνες εισέπραττε μόνο το 35% του τζίρου.

Επισήμως και οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι «έχουν λάβει χώρα μεταξύ των βασικών μετόχων των εταιριών Αegean Αirlines και Οlympic Αirσυζητήσεις για πιθανή μελλοντική συνεργασία, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ακόμη κάτι συγκεκριμένο που να μπορεί να ανακοινωθεί». Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο εταιρείες συζητούν τη συνένωσή τους «με βάση την αρχή της ισότητας» και σε ποσοστά που θα κυμανθούν μεταξύ 60% και 40%.

Πηγές των δύο εταιρειών ανέφεραν ότι οι συζητήσεις θα συνεχιστούν και σημείωναν ότι, αν δεν προχωρήσει αυτό το σχέδιο, σύντομα θα είναι υποχρεωμένοι είτε να περικόψουν δρομολόγια είτε να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων. Αν ολοκληρωθεί η συμφωνία, οι δύο πλευρές φέρονται να δεσμεύονται ότι θα διασφαλιστεί το μεγαλύτερο μέρος των θέσεων απασχόλησης και οι όποιες περικοπές προσωπικού θα αφορούν το μάνατζμεντ των δύο σημερινών εταιρειών. Η πιθανότερη ονομασία της νέας εταιρείας που θα δημιουργηθεί θα είναι Οlympic Αegean Αir (ΟΑ) που θα θυμίζει την παλαιά ΟΑκατά τα πρότυπα της Αirfrance/ΚLΜ.

Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι και τόσο εύκολα για να επιτευχθεί συμφωνία καθώς υπάρχουν πολλά εμπόδια. Αν τελικά προχωρήσει, η συγχώνευση θα γίνει το 2011. Η Οlympic Αir, σύμφωνα με τις συμβάσεις που έχει υπογράψει με την εξαγορά περιουσιακών στοιχείων της παλαιάς Ολυμπιακής, δεν μπορεί να αλλάξει δραστικά τη μετοχική σύνθεση της εταιρείας για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της.

Επίσης, από πολλές πλευρές τίθενται και ζητήματα ανταγωνισμού που θα πρέπει να διασαφηνιστούν, καθώς οι δύο αερομεταφορείς ελέγχουν σήμερα συνολικά περίπου το 95% της εγχώριας αγοράς. Τέλος, παρά τις σημερινές διαβεβαιώσεις για ελάχιστη μείωση του προσωπικού σε περίπτωση συγχώνευσης, κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι κατά την ενοποίηση προορισμών και δρομολογίων δεν θα υπάρξουν αρκετοί εργαζόμενοι που θα χάσουν τη δουλειά τους.

Υπενθυμίζεται ότι οι δύο όμιλοι τους τελευταίους μήνες βρίσκονταν σε διαρκείς «εχθροπραξίες» με φόντο διάφορους αεροπορικούς διαγωνισμούς, ενώ και κατά τη διάρκεια των διαδικασιών για την πώληση της παλαιάς ΟΑ ήρθαν πολλές φορές σε αντιπαράθεση.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk