Σε υποχώρηση η διαφημιστική δαπάνη και το 2010

Υποχώρηση αναμένεται να παρουσιάσει η συνολική αξία της διαφήμισης για τη διετία 2009-2010, σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και τις εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου. Επισημαίνεται ωστόσο ότι το ακριβές μέγεθος της πτώσης θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την έκβαση και τη διάρκεια της κρίσης, ενώ πρόκειται να επηρεάσει περισσότερο τους τομείς των έντυπων μέσων. Επίσης σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση μέσω Διαδικτύου αναμένεται η συνέχιση της ανοδικής πορείας με υψηλούς ρυθμούς, ενώ η κινηματογραφική διαφήμιση δεν αναμένεται να παρουσιάσει αξιόλογες μεταβολές.

Υποχώρηση αναμένεται να παρουσιάσει η συνολική αξία της διαφήμισης για τη διετία 2009-2010, σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και τις εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου. Επισημαίνεται ωστόσο ότι το ακριβές μέγεθος της πτώσης θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την έκβαση και τη διάρκεια της κρίσης, ενώ πρόκειται να επηρεάσει περισσότερο τους τομείς των έντυπων μέσων. Επίσης σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση μέσω Διαδικτύου αναμένεται η συνέχιση της ανοδικής πορείας με υψηλούς ρυθμούς, ενώ η κινηματογραφική διαφήμιση δεν αναμένεται να παρουσιάσει αξιόλογες μεταβολές.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από πρόσφατη κλαδική μελέτη, η οποία εκπονήθηκε από τη διεύθυνση οικονομικών μελετών του ΙCΑΡ Group. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από τη μελέτη, ο κλάδος της διαφήμισης εμφανίζεται ευπαθής στην οικονομική κρίση, ενώ η πραγματική διαφημιστική δαπάνη ακολούθησε ανοδική πορεία, με μέσον ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,8% την τελευταία δεκαετία. Τo 90% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης κατέλαβαν τα κύρια μέσα μαζικής ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, περιοδικά, εφημερίδες), ενώ η μικρή, ακόμη, διαφημιστική αγορά του Ιnternet αναμένεται να παρουσιάσει ανοδική πορεία στα επόμενα έτη. Οπως επισημαίνεται, η ελληνική διαφημιστική αγορά είναι απαιτητική και ανταγωνιστική και χαρακτηρίζε ται από χαμηλό δείκτη συγκέντρωσης. Στις επιχειρήσεις του κλάδου περιλαμβάνονται διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες αγοράς και προγραμματισμού χώρου-χρόνου (Μedia Specialists), εταιρείες εκμετάλλευσης υπαίθριων μέσων διαφήμισης (Οutdoor), καθώς και εταιρείες κινηματογραφικής διαφήμισης (Screen Αdvertising).

Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού αυτού οι διαφημιστικές επιχειρήσεις εστιάζουν στην παροχή ενός ευρύτερου φάσματος υπηρεσιών συμβουλευτικού και στρατηγικού χαρακτήρα.

Η εν λόγω αγορά γνώρισε σημαντικές ανακατατάξεις ιδιαίτερα τη δεκαετία του 1990 με την είσοδο των πολυεθνικών διαφημιστικών δικτύων. Με τη δραστηριοποίηση των πολυεθνικών δικτύων στην εγχώρια αγορά άλλαξαν τα δεδομένα στον κλάδο της διαφήμισης, με αποτέλεσμα οι ελληνικές διαφημιστικές εταιρείες να οδηγηθούν σε συμμαχίες με σκοπό να ενταχθούν σε κάποιο πολυεθνικό δίκτυο. Επιπλέον έντονο ήταν το φαινόμενο των συγχωνεύσεων και εξαγορών μεταξύ των διαφημιστικών εταιρειών, με σκοπό τη διατήρηση και ενίσχυση της θέσης τους στην αγορά και την προσέλκυση των μεγάλων διαφημιζομένων.

Η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη στα ραδιοτηλεοπτικά και έντυπα μέσα σημείωσε μέσον ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,4% την περίοδο 1999-2008. Η πραγματική διαφημιστική δαπάνη ακολούθησε ανοδική πορεία, με μέσον ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,8% την ίδια περίοδο. Το 2008 εκτιμάται ότι σημείωσε οριακή αύξηση 0,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού των διαφημιστικών εταιρειών (βάσει δείγματος 32 επιχειρήσεων), το σύνολο του ενεργητικού παρουσίασε αύξηση 2,81% σε σχέση με το 2007. Οι συνολικές πωλήσεις των επιχειρήσεων αυτών παρουσίασαν αύξηση 4,52% σε σχέση με το 2007, ενώ το μεικτό κέρδος εμφάνισε χαμηλότερο ρυθμό μεταβολής (1,51%). Τα κέρδη ΕΒΙΤDΑ μειώθηκαν κατά 5,5% το 2008, ενώ και τα κέρδη προ φόρου υποχώρησαν κατά 4,95%.

Περαιτέρω από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού εταιρειών media specialists (βάσει δείγματος 32 επιχειρήσεων), φαίνεται ότι το σύνολο του ενεργητικού αυξήθηκε κατά 21,32% σε σχέση με το 2006. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν το 2007 κατά 24,25% σε σχέση με το 2006, ενώ το μεικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 37,21%. Οι μεταβολές αυτές είχαν ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στο τελικό αποτέλεσμα, με τα κέρδη προ φόρου να αυξάνονται κατά 62% το 2007/06. Τα ΕΒΙΤDΑ επίσης παρουσίασαν μεγάλη βελτίωση (αύξηση κατά 71,8%).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk