Φεύγουν από την ελληνική σημαία οι εφοπλιστές

Με μια ατζέντα πλούσια σε θέματα που κυρίως συνδέονται με τον διοικητικό φορέα της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, αλλά και τη γενικότερη κρίση που διέρχεται η εθνική οικονομία, συνέρχεται σήμερα Τετάρτη η γενική συνέλευση των μελών της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Την ίδια ώρα ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος καταγράφει τον τρέχοντα μήνα μείωση της τάξεως των 165 εμπορικών πλοίων, άνω των 1.000 τόνων γκρος, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο στόλο του Φεβρουαρίου του 2009. Συγκεκριμένα ο εμπορικός στόλος των Ελλήνων μειώθηκε τον Φεβρουάριο του 2010 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Φεβρουάριο του περασμένου έτους 2009 κατά 165 μονάδες, συνολικής χωρητικότητας 5.

Με μια ατζέντα πλούσια σε θέματα που κυρίως συνδέονται με τον διοικητικό φορέα της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, αλλά και τη γενικότερη κρίση που διέρχεται η εθνική οικονομία, συνέρχεται σήμερα Τετάρτη η γενική συνέλευση των μελών της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Την ίδια ώρα ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος καταγράφει τον τρέχοντα μήνα μείωση της τάξεως των 165 εμπορικών πλοίων, άνω των 1.000 τόνων γκρος, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο στόλο του Φεβρουαρίου του 2009.

Συγκεκριμένα ο εμπορικός στόλος των Ελλήνων μειώθηκε τον Φεβρουάριο του 2010 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Φεβρουάριο του περασμένου έτους 2009 κατά 165 μονάδες, συνολικής χωρητικότητας 5.438.843 τόνων, σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyds Register τα οποία επεξεργάζεται για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, στις 2 Φεβρουαρίου 2010 ελληνικά συμφέροντα ήλεγχαν 3.996

πλοία διαφόρων κατηγοριών χωρητικότητας 258.121.898 dwt και 152.616.046 gt, στα οποία περιλαμβάνονται και 826 υπό ναυπήγηση 40.975.985 gt. Οι Ελληνες ελέγχουν τώρα το 8% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων, το 14,9% σε τόνους dwt και το 13% σε τόνους gt, έναντι 8,2%, 15,2% και 13,2% αντιστοίχως το 2009.

Ας σημειωθεί ότι και ο παγκόσμιος στόλος μειώθηκε επίσης κατά 802 πλοία σε σύγκριση με το 2009 και βρίσκεται τώρα στα 49.705 πλοία έναντι 50.507 πλοία το 2009.

Η μείωση του ελληνόκτητου στόλου που αποδίδεται στην οικονομική και ναυτιλιακή κρίση δεν ήταν τελικά τόσο μεγάλη και σημαντική, σύμφωνα με το Κομίτι του Λονδίνου. Αντίθετα, επισημαίνει το Κομίτι, δεν ισχύει το ίδιο για τη μείωση που παρουσιάζει ο υπό ελληνική σημαία στόλος την οποία και χαρακτηρίζει πολύ σοβαρή.

Τα υπό ελληνική σημαία πλοία ανέρχονται τώρα στα 969, συμπεριλαμβανομένων και 189 υπό παραγγελία έναντι 1.121 πλοία το 2009. Το ελληνικό νηολόγιο έχει δηλαδή 152 πλοία λιγότερα από πέρυσι (13.55%), 6.390.252 gt (12.09%) και 9.029.035 dw (10.8%). Ο ελληνικός στόλος είναι κάτω από το 25% του ελληνόκτητου (24.2%). Στο σημείο αυτό το Κομίτι υπογραμμίζει: «Είναι ενδεικτικό, ίσως, ότι ενώ πέρυσι υπήρχαν 356 πλοία υπό παραγγελία που ήταν εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο, το 2010 μόνο 189 πλοία υπό παραγγελία έχουν εγγραφεί».

Το θετικό στοιχείο από την επεξεργασία των στοιχείων είναι η μεγάλη δύναμη που διατηρεί ο ελληνόκτητος στόλος στα πλοία που πραγματοποιούν τον μεγαλύτερο όγκο του παγκόσμιου εμπορίου (δεξαμενόπλοια και πλοία χύδην ξηρού φορτίου).

Οι έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 23,1% των πλοίων και το 20,9% των Dwt του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, αντί 22,3% και 20,4% αντιστοίχως το 2009. Επίσης ελέγχουν το 17,4% του στόλου των Οre & Βulk Carriers και 18,1% σε dwt έναντι 18,1% και 19,1% αντιστοίχως το 2009.

Υπό παραγγελία είναι 826 ελληνόκτητα πλοία έναντι 1.072 πλοίων τον Φεβρουάριο του 2009. Ειδικότερα υπό παραγγελία είναι 11 δεξαμενόπλοια, 134 πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων αργού, 25 μεταφοράς υγραερίου, 442 χύδην ξηρού φορτίου και σιδηρομεταλλεύματος, 48 containers, 34 cargo, τέσσερα επιβατηγά και 28 άλλων τύπων.

Ας σημειωθεί, τέλος, ότι μειώθηκε ακόμη περισσότερο η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου, η οποία είναι 11,6 χρόνια έναντι 11,9 χρόνια το 2009, και 12,5 χρόνια το 2008 και βρίσκεται 1,3 έτη κάτω από τον μέσον όρο του παγκόσμιου στόλου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk