Daimler και Volvo κόβουν… χιλιόμετρα από την Τata Μotors

Oι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών αυτοκινήτων απειλούν σοβαρά την κυριαρχία του Ρατάν Τατά σε ό,τι «αυτοκινείται» στην Ινδία. Συγκεκριμένα, η γερμανική Daimler και η σουηδική Volvo με τον ρυθμό που επεκτείνονται στην ινδική αγορά θα γίνουν οι κυρίαρχοι στο νέο σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που αποκτά με ταχύτατους ρυθμούς η χώρα. Διότι η τρίτη σε μέγεθος ασιατική οικονομία (πρώτη είναι πλέον η κινεζική και δεύτερη η ιαπωνική) επενδύει περί τα 53 δισ. δολάρια για να κατασκευάσει ή να διαπλατύνει και να εκσυγχρονίσει 54.

Oι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών αυτοκινήτων απειλούν σοβαρά την κυριαρχία του Ρατάν Τατά σε ό,τι «αυτοκινείται» στην Ινδία. Συγκεκριμένα, η γερμανική Daimler και η σουηδική Volvo με τον ρυθμό που επεκτείνονται στην ινδική αγορά θα γίνουν οι κυρίαρχοι στο νέο σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που αποκτά με ταχύτατους ρυθμούς η χώρα. Διότι η τρίτη σε μέγεθος ασιατική οικονομία (πρώτη είναι πλέον η κινεζική και δεύτερη η ιαπωνική) επενδύει περί τα 53 δισ. δολάρια για να κατασκευάσει ή να διαπλατύνει και να εκσυγχρονίσει 54.454 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων. Και καθημερινώς παραδίδονται στην κυκλοφορία περίπου 20 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα των ευρωπαϊκών φορτηγών αυτοκινήτων είναι αμιγώς τεχνολογικό. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι στην Ινδία, τα παλαιά φορτηγά της Τata Μotors και της Μahindra Νavistar Αutomotives «σέρνονταν» πέρυσι στο οδικό δίκτυο της χώρας με μέση ωριαία ταχύτητα 20 χλμ. την ώρα.

Παρά ταύτα, μετέφεραν το 65% των εμπορευμάτων που διακινείται με κάθε μεταφορικό μέσο (χερσαίο, θαλάσσιο ή εναέριο) στην Ινδία. Βεβαίως η συντριπτική πλειονότητα των «ευρωπαϊκών» φορτηγών δεν κατασκευάζεται στην Ευρώπη, αλλά στην Ινδία.

Η Daimler Ιndia Commercial Vehicles, για παράδειγμα, κατασκευάζει ετησίως 70.000 φορτηγά διαφόρων μεγεθών και τύπων, ενώ έναν αριθμό εξ αυτών τον εξάγει σε γειτονικές ασιατικές χώρες. Η γερμανική εταιρεία πρόκειται να επενδύσει 220 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία που έχει συμπήξει με τον εδρεύοντα στο Νέο Δελχί όμιλο Ηero Group.

Πάντως και η Τata Μotors επενδύει στον εκσυγχρονισμό των φορτηγών της. Γι΄ αυτό άλλωστε είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 24% πέρυσι. Σημειωτέον ότι για το οικονομικό έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου 2010 η ινδική κυβέρνηση έχει προϋπολογίσει επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης στο 7,2% από 6,7% που ήταν την αμέσως προηγούμενη χρονιά.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk