αντιεξουσιαστικά

Σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη μίσθωση εκμετάλλευσης του λιγνιτωρυχείου Βεύης στη Φλώρινα προχωρεί το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) με απόφαση του υφυπουργού κ. Ι. Μανιάτη (σκίτσο). Ο διαγωνισμός που διεξήχθη από την προηγούμενη κυβέρνηση το 2006 ματαιώθηκε το καλοκαίρι του 2009. Ακολούθως είχε απευθυνθεί πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο για την εκμίσθωση του λιγνιτωρυχείου. Ωστόσο η Επιτροπή που είχε συγκροτηθεί με σκοπό τη διενέργεια διαπραγματεύσεων για την απευθείας εκμίσθωση σε ενδιαφερόμενη εταιρεία ή επιχειρηματικό σχήμα δεν συνεδρίασε.

Από την αρχή
Σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη μίσθωση εκμετάλλευσης του λιγνιτωρυχείου Βεύης στη Φλώρινα προχωρεί το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) με απόφαση του υφυπουργού κ. Ι. Μανιάτη (σκίτσο).

* * *
Ο διαγωνισμός που διεξήχθη από την προηγούμενη κυβέρνηση το 2006 ματαιώθηκε το καλοκαίρι του 2009. Ακολούθως είχε απευθυνθεί πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο για την εκμίσθωση του λιγνιτωρυχείου. Ωστόσο η Επιτροπή που είχε συγκροτηθεί με σκοπό τη διενέργεια διαπραγματεύσεων για την απευθείας εκμίσθωση σε ενδιαφερόμενη εταιρεία ή επιχειρηματικό σχήμα δεν συνεδρίασε.

* * *
Το ΥΠΕΚΑ επισπεύδει μάλιστα τη διαδικασία εκμίσθωσης του λιγνιτωρυχείου.

Οι σχετικές αιτήσεις ενδιαφέροντος πρέπει να κατατεθούν εντός 35 ημερών από τη δημοσίευση της πρόσκλησης. Αντε να δούμε αυτή τη φορά…

Περί απεργιών
Τελικά, όπως πληροφορείται η στήλη, ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κ. Ι. Χαλάς δεν θα πάει στο απεργιακό ραντεβού που «προτείνει» ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) κ. Απ. Βεντούρης.

Για την ακρίβεια, δεν θα πάει τώρα.

Θα πάει όταν θέλει εκείνος, μου λένε οι πηγές μου και όταν ρωτώ πότε θα θέλει, μου απαντάνε ότι «θα θέλει εκείκοντά στο Πάσχα».

* * *
Φυσικά, αυτό που θέλει να αποφύγει ο κ. Βεντούρης είναι μια απεργία πασχαλιάτικα, η οποία δεν θα «χτυπήσει» μόνο τις εταιρείες-μέλη της ΕΕΝ, αλλά και τις άλλες εταιρείες της ακτοπλοΐας που δεν είναι μέλη και οι οποίες με αγωνία αναμένουμε να δούμε πώς θα αντιδράσουν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Βεβαίως, υπάρχει και το ενδεχόμενο να μη γίνει καμία απεργία, οπότε θα μείνουμε με την αγωνία.

* * *
Ωστόσο το πιο προχωρημένο σενάριο θα ήταν να υπογράψει η Ομοσπονδία συλλογικές συμβάσεις εργασίας με το αντίπαλον δέος της ΕΕΝ, τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, και όταν η ΠΝΟ θα κάνει απεργία, η απεργία να αφορά μόνο τα πλοία που ανήκουν σε εταιρείες-μέλη της Ενωσης στην οποία είναι πρόεδρος ο κ. Βεντούρης.

* * *
Αυτό πάντως είναι πολύ ενδιαφέρον.

Βεβαίως, με ή χωρίς σενάρια, τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα παραμένουν, αλλά αυτό είναι… another story.

Βιασύνη
Οποιος βιάζεται, σκοντάφτει, λέει μια παροιμία και στην περίπτωση του Προγράμματος Ηλεκτρονικής Παρακολούθησης Καυσίμων «Ηφαιστος» βγαίνει σωστή.

* * *
Μπορεί οι τιμές των καυσίμων να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, αλλά τουλάχιστον το τελευταίο χρονικό διάστημα είχε μειωθεί η διακίνηση λαθραίου πετρελαίου, αφού οι εκτελωνισμοί του πετρελαίου κίνησης αυξήθηκαν. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η αύξηση των εκτελωνισμών πετρελαίου κίνησης μειώνει το λαθρεμπόριο, αφού το πετρέλαιο θέρμανσης διοχετευόταν στο εμπόριο ως πετρέλαιο κίνησης.

* * *
Οι τεχνοκράτες του υπουργείου Οικονομικών αποδίδουν την αύξηση αυτή στο πρόγραμμα «Ηφαιστος». Οι ίδιοι όμως βιάστηκαν να πάρουν το πρόγραμμα υπό τη σκέπη του υπουργείου και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, με αποτέλεσμα το Σάββατο να πέσει το Σύστημα λόγω διακοπής ηλεκτρικού ρεύματος (δεν υπήρχαν εφεδρικά συστήματα, όπως λένε) και τώρα οι πρατηριούχοι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ούτε τις παραδόσεις ούτε τις επιστροφές των φόρων τους.

* * *
Γιατί βιάστηκαν;

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk