Κατασκευάζουν ιπτάμενα ξενοδοχεία για κροίσους

Τεραστίων διαστάσεων αερόπλοια σε σχήμα χαρταετού μπορεί να γίνουν τα πολυτελή και οικολογικά μέσα μεταφοράς του μέλλοντος. Χθες παρουσιάστηκε στο Λονδίνο ένα «αεροξενοδοχείο» που θεωρείται η επιτομή των ταξιδιών για κροίσους. Ονομάζεται Αircruise και δημιουργήθηκε ως ο αντίποδας των γρήγορων ιδιωτικών αεροπλάνων όπου οι επιβάτες, ακόμη και οι εκατομμυριούχοι, στριμώχνονται σε πολύ περιορισμένο χώρο. Το Αircruise βασίζεται στην ευδαιμονική αλλά και εξόχως επιχειρηματική αντίληψη …

Τεραστίων διαστάσεων αερόπλοια σε σχήμα χαρταετού μπορεί να γίνουν τα πολυτελή και οικολογικά μέσα μεταφοράς του μέλλοντος. Χθες παρουσιάστηκε στο Λονδίνο ένα «αεροξενοδοχείο» που θεωρείται η επιτομή των ταξιδιών για κροίσους. Ονομάζεται Αircruise και δημιουργήθηκε ως ο αντίποδας των γρήγορων ιδιωτικών αεροπλάνων όπου οι επιβάτες, ακόμη και οι εκατομμυριούχοι, στριμώχνονται σε πολύ περιορισμένο χώρο. Το Αircruise βασίζεται στην ευδαιμονική αλλά και εξόχως επιχειρηματική αντίληψη ότι «πολυτέλεια ίσον αφθονία χώρου και χρόνου». Διαθέτει ευρύχωρα διαμερίσματα, μπαρ και γυάλινα πατώματα που προσφέρουν μοναδική θέα στη γη- για εκείνους οι οποίοι δεν υποφέρουν από ίλιγγο. «Σε έναν κόσμο όπου η ταχύτητα αποτελεί σχεδόν παγκόσμια μανία, η ιδέα τού να ταξιδεύεις χαλαρά με όλες τις ανέσεις με “πράσινο” καύσιμο τον άνεμο είναι μια καλοδεχούμενη αντίθεση» λέει ο Νικ Τάλμποτ, διευθυντής σχεδιασμού στην εταιρεία Seymourpowell που κατασκεύασε το ιπτάμενο ξενοδοχείο.

Το πρώτο Αircruise, μια διασταύρωση μεταξύ αερόπλοιου και ξενοδοχείου, βρίσκεται σήμερα- δεμένο; παρκαρισμένο;- στα Ντόκλαντς του Λονδίνου. Στο μέλλον, όταν αρχίσει η εμπορική του εκμετάλλευση, θα μπορεί να μεταφέρει 100 επιβάτες από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη σε 37 ώρες ή από το Λος Αντζελες στη Σανγκάη σε λίγο λιγότερο από τέσσερις ημέρες.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του- και αυτό που δικαιώνει τον τίτλο «μεταφορικό μέσο του μέλλοντος»- είναι πως είναι οικολογικό και αθόρυβο. Χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό υδρογόνου (για να ανυψώνεται) και ηλιακής ενέργειας (για να κινείται) και η ταχύτητα με την οποία πλέει στους ουρανούς φθάνει στα 145 χλμ. την ώρα. Τα αερόπλοια βρέθηκαν στο απόγειό τους στη δεκαετία του ΄30 με τα διάσημα γερμανικά Ζέπελιν. Σήμερα, όμως, η νέα τεχνολογία τα καθιστά όλο και πιο ελκυστικά από οικολογική άποψη.

Το πρώτο Αircruise που κατασκευάστηκε περιλαμβάνει μια ζώνη μπαρ-σαλόνι, τέσσερα διώροφα διαμερίσματα, ένα ρετιρέ και πέντε μικρότερα διαμερίσματα.

Εχει ύψος 265 μέτρα, μπορεί να σηκώσει βάρος σχεδόν 400 τόνων και περιέχει 330.000 κυβικά μέτρα υδρογόνου. Η Seymourpowell το περιγράφει ως «ένα γιγάντιο κάθετο αερόπλοιο που κινείται με πράσινη ενέργεια και είναι σχεδιασμένο για να μεταφέρει επιβάτες με στυλ και πολυτέλεια». Για να το διαφημίσει χρησιμοποιεί το σλόγκαν: «Το αργό είναι το νέο γρήγορο».

«Το Αircruise αμφισβητεί την άποψη ότι το μέλλον των πολυτελών ταξιδιών πρέπει να βασιστεί στις στενόχωρες, ενεργοβόρες και συχνά αγχωτικές αερομεταφορές» πρόσθεσε ο κ. Τάλμποτ. «Προσφέροντας μια πιο γαλήνια ταξιδιωτική εμπειρία, θα προσελκύσει ανθρώπους για τους οποίους το ίδιο το ταξίδι είναι σημαντικότερο από το να πάνε γρήγορα από το σημείο Α στο Β. Δεν μπορώ να σκεφτώ μια πιο πολυτελή ταξιδιωτική εμπειρία από το να κάθεσαι στο σαλόνι σου και να θαυμάζεις από ψηλά το Σερενγκέτι ή να πετάς πάνω από τον ψηλότερο ουρανοξύστη στον κόσμο. Είναι σαν να κάνεις μια κρουαζιέρα μόνο που αντί να πλέεις στη θάλασσαπετάς στον ουρανό». Τι θα συμβεί, όμως, αν το Αircruise πέσει σε κακοκαιρία; Η εταιρεία παραδέχεται ότι αυτό θα κάνει το ταξίδι λίγο άβολο για τους επιβάτες, όμως τα προηγμένα συστήματα πρόγνωσης του καιρού επιτρέπουν στο αερόπλοιο να παρακάμπτει τις πιο προβληματικές περιοχές.

Τα σχέδια της Seymourpowell προσέλκυσαν το ενδιαφέρον του κορεατικού γίγαντα Samsung που εξετάζει αν θα είναι εμπορικά βιώσιμη η μαζική παραγωγή του. Την εποχή που πετούσαν τα Ζέπελιν
ΛΟΝΔΙΝΟ. Η επιστροφή των αερόπλοιων στη σύγχρονη εποχή χρονολογείται από το 1997 όταν το «Ζέπελιν ΝΤ» ή «Ζέπελιν Νέας Τεχνολογίας» απογειώθηκε από τις ακτές της λίμνης Κωστάντζας στα σύνορα Ελβετίας και Γερμανίας.

Είχαν περάσει έξι δεκαετίες από την αποφράδα 6η Μαΐου του 1937, την ημέρα που το «Χίντεμπουργκ», το τεράστιο και υπερπολυτελές αερόπλοιο που αποτελούσε το καμάρι της Γερμανίας, εξερράγη στον ουρανό του Νιου Τζέρσεϊ κάνοντας κυριολεκτικά στάχτη την εμπιστοσύνη του κοινού στο συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς. Πέρα από το εμπορικό τους ενδιαφέρον, τα αερόπλοια αποτελούν μεγάλο βοήθημα για την επιστήμη. Μεταξύ άλλων χρησιμοποιούνται ήδη με επιτυχία για τη μελέτη των δασώνεπιτρέπουν την άνετη και λεπτομερή εξέταση της «οροφής» των δέντρων-, για την παρακολούθηση των ψαριών και των θαλάσσιων θηλαστικών, για τη μελέτη του εδάφους και του υπεδάφους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk