Τoyota Στα «πιτς» 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα

Ανακαλούνται οκτώ μοντέλα αυτοκινήτων της εταιρείας Τoyota Μotor Εurope για προληπτικό έλεγχο στο πεντάλ γκαζιού. Η ανάκληση γίνεται μέσω της αντιπροσωπείας της Τoyota Ελλάς ΑΒΕΕ και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου. Τα συγκεκριμένα μοντέλα και η περίοδος παραγωγής του καθενός είναι: Αygo (Φεβρουάριος 2005- Αύγουστος 2009), iQ (Νοέμβριος 2008- Νοέμβριος 2009), Υaris (Νοέμβριος 2005- Σεπτέμβριος 2009), Αuris (Οκτώβριος 2006- 5 Ιανουαρίου 2010), Corolla (Οκτώβριος 2006- Δεκέμβριος 2009), Verso (Φεβρουάριος 2009 – 5 Ιανουαρίου 2010), Αvensis (Νοέμβριος 2008- Δεκέμβριος 2009) και RΑV4 (Νοέμβριος 2005- Νοέμβριος 2009).

Ανακαλούνται οκτώ μοντέλα αυτοκινήτων της εταιρείας Τoyota Μotor Εurope για προληπτικό έλεγχο στο πεντάλ γκαζιού. Η ανάκληση γίνεται μέσω της αντιπροσωπείας της Τoyota Ελλάς ΑΒΕΕ και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου. Τα συγκεκριμένα μοντέλα και η περίοδος παραγωγής του καθενός είναι: Αygo (Φεβρουάριος 2005- Αύγουστος 2009), iQ (Νοέμβριος 2008- Νοέμβριος 2009), Υaris (Νοέμβριος 2005- Σεπτέμβριος 2009), Αuris (Οκτώβριος 2006- 5 Ιανουαρίου 2010), Corolla (Οκτώβριος 2006- Δεκέμβριος 2009), Verso (Φεβρουάριος 2009 – 5 Ιανουαρίου 2010), Αvensis (Νοέμβριος 2008- Δεκέμβριος 2009) και RΑV4 (Νοέμβριος 2005- Νοέμβριος 2009).

Οπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της γενικής γραμματείας Καταναλωτή ο ακριβής αριθμός των οχημάτων δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, αλλά ενδέχεται να ανέλθει πανευρωπαϊκά σε 1,8 εκατομμύριο. Κανένα μοντέλο Lexus ή κάποιο άλλο από τα υπόλοιπα μοντέλα Τoyota δεν επηρεάζεται.

Την ίδια ώρα η αμερικανική κυβέρνηση κατηγόρησε την Τoyota ότι καθυστέρησε πολύ να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με το πεντάλ γκαζιού, υποστηρίζοντας ότι χρειάστηκε να ασκήσει πιέσεις προς την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ώστε να προχωρήσει τελικά στην ανάκληση εκατομμυρίων οχημάτων της. «Δυστυχώς, παρά τις προτροπές μας, η αυτοκινητοβιομηχανία καθυστέρησε να λάβει εγκαίρως μέτρα» δήλωσε ο αμερικανός υπουργός Μεταφορών Ρέι Λαχούντ και πρόσθεσε ότι ήδη από τον Δεκέμβριο αρμόδιοι του υπουργείου του επισκέφθηκαν την Ιαπωνία «για να υπενθυμίσουν στη διεύθυνση της εταιρείας τις νόμιμες υποχρεώσεις τη ς ».

Στα οχήματα που ανακαλούνται υπάρχει μικρή πιθανότητα ο μηχανισμός του πεντάλ γκαζιού, σε ακραίες περιπτώσεις, να κολλάει σε μερικώς πατημένη θέση ή να αργεί να επανέλθει. Το φαινόμενο αυτό προκαλείται κυρίως επειδή ο μηχανισμός του πεντάλ γκαζιού ενδέχεται έπειτα από μακροχρόνια χρήση να φθαρεί. Αυτή η προοδευτική φθορά, σε συνδυασμό με ορισμένες επιπλέον λειτουργικές και περιβαλλοντικές συνθήκες (π.χ. υγρασία, σκόνη), μπορεί να προκαλέσει αύξηση τριβής στον μηχανισμό με αποτέλεσμα το πεντάλ περιοδικά να γίνεται σκληρότερο στη χρήση, αργό στην επαναφορά ή, σε σπάνιες και ακραίες περιπτώσεις, να κολλάει σε μερικώς ανοιχτή θέση.

Μεμονωμένες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί στην Ευρώπη και η Τoyota Μotor Εurope δεν έχει πληροφορηθεί ή/και καταγράψει οποιοδήποτε ατύχημα ως αποτέλεσμα αυτού του προβλήματος.

Οι ιδιοκτήτες των ανωτέρω οχημάτων θα ενημερωθούν εγγράφως μέσω επιστολής ώστε να προσέλθουν στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων επισκευαστών αυτοκινήτων Τoyota σε ολόκληρη την Ελλάδα για τις απαραίτητες εργασίες στο όχημά τους, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk