Αγώνας δρόμου για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης

«Δεν τίθεται ζήτημα διακοπής των εργασιών κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ι. Μαγκριώτης, ο οποίος μαζί με τη γενική γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη συναντήθηκαν χθες με τους υπευθύνους της Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη και επισκέφθηκαν εργοτάξια του μετρό. Με τον τρόπο αυτόν ο κ. Μαγκριώτης επιβεβαίωσε ουσιαστικά το αντίστοιχο δημοσίευμα του «Βήματος» του Σαββάτου 30.1.2010.

«Δεν τίθεται ζήτημα διακοπής των εργασιών κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ι. Μαγκριώτης, ο οποίος μαζί με τη γενική γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη συναντήθηκαν χθες με τους υπευθύνους της Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη και επισκέφθηκαν εργοτάξια του μετρό. Με τον τρόπο αυτόν ο κ. Μαγκριώτης επιβεβαίωσε ουσιαστικά το αντίστοιχο δημοσίευμα του «Βήματος» του Σαββάτου 30.1.2010.

«Τρέχουμε για να κερδίσουμε τον χρόνοπου χάθηκε το προηγούμενο διάστημα» ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης, κληθείς να σχολιάσει τη δημοσιοποίηση επιστολής την οποία η επικεφαλής εταιρεία της αναδόχου κοινοπραξίας του έργου απέστειλε στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών σχετικά με τις καθυστερήσεις και τις πιθανές συνέπειες που θα μπορούσε να έχει η μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Και πρόσθεσε ότι και η Κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο είχε πολλά προβλήματα, άλλαξε μάλιστα και ιδιοκτησιακό καθεστώς τα προηγούμενα χρόνια και τα δικά της προβλήματα προσέθεσαν πολύ στις καθυστερήσεις.

«Πιστεύουμε ότι σήμερα η Κοινοπραξία έχει απέναντί της μια πολιτεία, που ασχολείται με τα θέματα και σε πρόσφατη συνάντηση που έγινε στο υπουργείο Υποδομών, μεταξύ της ηγεσίας της Κοινοπραξίας και των Γενικών Γραμματέων του υπουργείου μας τέθηκε και η βάση της συνεργασίας» τόνισε ο κ. Μαγκριώτης. Και πρόσθεσε: «Νομίζωπως είμαστε σε έναν πολύ καλό δρόμο, συντονισμένοι όλοι να πετύχουμε τον μεγάλο στόχο. Δεν υπάρχει ζήτημα για κόλλημα του έργου και δεν θα υπάρξει ποτέ, τρέχουμε και κερδίζουμε χρόνο».

Ο κ. Μαγκριώτης είπε ότι τόσο η βασική γραμμή του μετρό όσο και οι επεκτάσεις του προς Καλαμαριά και Δυτική Θεσσαλονίκη αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση και στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε πρωτοβουλίες για την επίλυση τριών βασικών προβλημάτων που προκάλεσαν τις καθυστερήσεις.

Το πρώτο ζήτημα σχετίζεται με τη χρηματοδότηση του έργου και, όπως είπε, «έχει διευθετηθεί,καθώς ο υπουργός Οικονομικών εγγυήθηκε την απρόσκοπτη συνέχιση του δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί η εθνική συμμετοχή, η απορρόφηση κονδυλίων από την τέταρτη προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ) και να μη χαθεί άλλος χρόνος».

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο ζήτημα, το οποίο σχετίζεται με τις καθυστερήσεις που προκαλούν οι απροσδιορίστου χρόνου ολοκλήρωσης αρχαιολογικές έρευνες, ο κ. Μαγκριώτης και η κυρία Μενδώνη τόνισαν από κοινού ότι «οι όποιες αρρυθμίες υπήρξαν μπορούν να διορθωθούν με έναν καλό συντονισμό του υπουργείου Υποδομών και των αρχαιολογικών υπηρεσιών».

Ανακοίνωσαν μάλιστα τη σύσταση άτυπου οργάνου, υπό τον κ. Μαγκριώτη και με τη συμμετοχή των γενικών γραμματέων των υπουργείων Υποδομών και Πολιτισμού, το οποίο θα συνεδριάζει κάθε 15 ημέρες, προκειμένου να επιλύει προβλήματα που θα προκύπτουν. «Αρχαιολογικοί χρόνοι στη σύγχρονη πραγματικότητα δεν δικαιολογούνται» ανέφερε η κυρία Μενδώνη.

Σχετικά, τέλος, με τις αδυναμίες που καταγράφηκαν στη διοίκηση του έργου από την Αθήνα, ο κ. Μαγκριώτης προανήγγειλε τη μεταφορά τόσο της διοίκησης όσο και της εποπτείας του στη Θεσσαλονίκη.

«Μόλις αναλάβουν τις επόμενες ημέρες οι νέες διοικήσεις στην Αττικό Μετρόαλλά και στην Εγνατία,η μεταφορά θα γίνει.Η Θεσσαλονίκη έχει στελέχη, έχει τεχνογνωσία, υπάρχει και μεγάλη εμπειρία και μπορούν να αναλάβουν τώρα την ευθύνη κατασκευής του μετρό» είπε.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk