Ζουμ στους διαβάτες της μεγαλούπολης

«Μην περπατάτε βαριεστημένοι στον δρόμο. Να κοιτάτε τους ανθρώπους πιο προσεκτικά. Είναι όλοι τους χαρακτήρες θεατρικών έργων που δεν έχουν ακόμη γραφτεί» είχε κάποτε πει ο μέγας θεατρικός συγγραφέας Ευγένιος Ιονέσκο, υπογραμμίζοντας ότι το αυθεντικό θέατρο του παραλόγου συντελείται κυρίως «εκεί έξω». Ο φωτογράφος Αγγελος Μίχας μοιάζει να είναι απολύτως σύμφωνος με την παραπάνω παρότρυνση. Είχαμε καιρό να δούμε ένα τόσο ζωηρό και εύστροφο λεύκωμα όσο το «Closer» («Πιο κοντά») που υπογράφει ο ίδιος και κυκλοφόρησε προσφάτως από τις εκδόσεις Οδός Πανός.

«Μην περπατάτε βαριεστημένοι στον δρόμο. Να κοιτάτε τους ανθρώπους πιο προσεκτικά. Είναι όλοι τους χαρακτήρες θεατρικών έργων που δεν έχουν ακόμη γραφτεί» είχε κάποτε πει ο μέγας θεατρικός συγγραφέας Ευγένιος Ιονέσκο, υπογραμμίζοντας ότι το αυθεντικό θέατρο του παραλόγου συντελείται κυρίως «εκεί έξω». Ο φωτογράφος Αγγελος Μίχας μοιάζει να είναι απολύτως σύμφωνος με την παραπάνω παρότρυνση.

Είχαμε καιρό να δούμε ένα τόσο ζωηρό και εύστροφο λεύκωμα όσο το «Closer» («Πιο κοντά») που υπογράφει ο ίδιος και κυκλοφόρησε προσφάτως από τις εκδόσεις Οδός Πανός. Το ξεφυλλίζεις με όρεξη, σαν να διαβάζεις την εικονογραφημένη ιστορία σύγχρονων πόλεων όπως η Αθήνα και το Εδιμβούργο ή σαν να βρίσκεσαι μπροστά σε ένα αλλόκοτο οικογενειακό άλμπουμ: έχεις την αίσθηση ότι τους έχεις δει όλους έστω από μία φορά. Μακρινοί συγγενείς που έχουν χρόνια να φανούν, ξέρεις όμως ότι υπάρχουν.

Το ζουμ στα χέρια ενός ζευγαριού που περπατά δεμένο με ψεύτικες χειροπέδες σε ένδειξη βαθιάς αφοσίωσης. Ενα άλλο ερωτευμένο ζευγάρι στην Οδησσό που αγκαλιάζεται στη μέση του δρόμου σαν να πρωταγωνιστεί σε ερωτική κομεντί. Ενας γραφικός παππούλης στο Εδιμβούργο που έχει βγάλει βόλτα τον σκύλο του και κοιτάζει με φωτογενή περιέργεια μια βιτρίνα με γυναικεία ρούχα. Αστυνομικοί στο κέντρο της Αθήνας ξεκαρδισμένοι πάνω στις μηχανές και μέσα στις στολές τους. Επαίτες, φοιτητές σε διαδήλωση, αλλά και γόησσες που δεν περνούν απαρατήρητες. Ο φωτογράφος πλησίασε όλους αυτούς και άλλους τόσους με πολλή τόλμη και μπόλικο χιούμορ. Σου δίνει την εντύπωση ότι βρέθηκε τόσο κοντά τους, ώστε μπορούσε ακόμη και να ακούσει τα μουρμουρητά ή τα παραμιλητά τους. Ολα όσα λέμε δηλαδή περπατώντας στον δρόμο, νομίζοντας ότι κανείς δεν μας δίνει σημασία.

«O ι φωτογραφίεςτου Μίχα είναι άμεσες και ουσιαστικές. O φωτογράφος δεν έχει άλλες προθέσεις όταν φωτογραφίζει παρά να διατυμπανίσει ότι ήταν εκεί, μπροστά σε μια ανθρωπότητα πουακόμα και όταν φαίνεται λυπημένη είναι όμορφη, όπου το χιούμορ έρχεται να διασκεδάσει την ασχήμια, όπου η μοναξιά είναι αξιοπρέπεια και η μοναδικότητα προνόμιο» γράφει χαρακτηριστικά ο Πλάτων Ριβέλης στο εισαγωγικό κείμενο του λευκώματος.

Ακολουθώντας κατά γράμμα την περίφημη φράση του Γκυ ντε Μπορ«όποιος αγαπάει τη ζωή βγαίνει στον δρόμο», ο φωτογράφος μάς προσφέρει μέσα από αυτές τις χορταστικές σελίδες ένα καλειδοσκόπιο από πολύχρωμα πρόσωπα και καταστάσεις, που κάνουν ακόμη και την πιο μουντή και αγχωτική πόλη να θυμίζει θεατρικό σκηνικό με πρωταγωνιστές και κομπάρσους όλους εμάς.

Το φωτογραφικό λεύκωμα «Closer» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οδός Πανός, Διδότου 39, Αθήνα, τηλ. 210 3616.782.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk