Την πρόταση της Αbu Dhabi Μar (ΑDΜ) κρίνει ως μόνη αξιόπιστη και επιλέξιμη η ΤhyssenΚrupp Μarine Systems για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Ο εκτελεστικός πρόεδρος της γερμανικής εταιρείας Χανς Κριστόφ Ατζποντίεν ενημέρωσε με επιστολή του τον υπουργό Αμυνας κ. Ευ. Βενιζέλο καθώς και την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη για την προτίμηση αυτή, η οποία θα πρέπει να εκτιμηθεί και από τον οίκο Lazard (με έδρα τη Νέα Υόρκη) ο οποίος έχει οριστεί σύμβουλος της ελληνικής κυβέρνησης. Επί του θέματος των Ναυπηγείων θα διεξαχθεί τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου διυπουργική σύσκεψη ώστε να διαμορφωθεί το πλαίσιο εντός του οποίου θα κινηθεί το Ελληνικό Δημόσιο.

Σύμφωνα επίσης με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Αμυνας, η ΤhyssenΚrupp «δηλώνει ότι προτίθεται να μεταβιβάσει στην ΑDΜ το 75% του μετοχικού κεφαλαίου των Ναυπηγείων και εξετάζει το ενδεχόμενο να διατηρήσει το 25% περίπου. Επιπλέονπροτείνει μια συνολική επαναδιαπραγμάτευση των θεμάτων που αφορούν τόσο τα Ναυπηγεία όσο και τη ναυπήγηση των σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού, προτείνοντας ως χρονικό ορίζοντα την 20ή Ιανουαρίου 2010».

Στο μετοχικό κεφάλαιο της ΑDΜ συμμετέχουν κατά περίπου 75% ο όμιλος Αλ Αϊν και κατά το υπόλοιπο 25% η εταιρεία Ρrininvest. Η ΑDΜ συνεργάζεται ήδη με την ΤhyssenΚrupp στη Γερμανία. Τον Ιούλιο του 2009 η ΑDΜ απέκτησε τα ναυπηγεία του Νόμπισκρουγκ στο Ρέντσμπουργκ, ενώ έχει σχηματίσει από τον Οκτώβριο κοινοπραξία με την Τhyssen (σε ποσοστό 50-50), την Βlohm+Voss Νaval. Αυτή ασχολείται να τη ναυπήγηση γιοτ, φρεγατών και κορβετών. Παράλληλα συμμετέχει στα ναυπηγεία CΜΝ με έδρα το Χερβούργο της Γαλλίας.

Φαίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι η γερμανική εταιρεία επιδιώκει να κλείσει το θέμα το συντομότερο δυνατόν, ενώ η επαναδιαπραγμάτευση αφορά τόσο το μέλλον των υποβρυχίων όσο και στο πρόγραμμα προμήθειας φρεγατών. Οσον αφορά τα υποβρύχια, υπενθυμίζεται ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ακόμη παραλάβει τρία υποβρύχια τύπου U-214, ενώ το τέταρτο, το γνωστό «Παπανικολής», αρνείται να το παραλάβει λόγω προβλημάτων ευστάθειας. Το υποβρύχιο φαίνεται να οδεύει προς τρίτη χώρα, ίσως το Πακιστάν. Οσο για την προμήθεια φρεγατών, αν και υπάρχει αρχική απόφαση του ΚΥΣΕΑ για προμήθεια 4+2 σκαφών από τη Γαλλία (FRΕΜΜ), οι διαπραγματεύσεις για διακρατική συμφωνία συνεχίζονται και τίποτε δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Και οι Γερμανοί θα ήθελαν να πάρουν αυτοί τη ναυπήγηση φρεγατών. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος αυτού υπολογίζεται σε 2,2 δισ. ευρώ. Πηγές του υπουργείου Εθνικής Αμυνας σημείωναν χθες ότι «η συγκεκριμένη πρόταση ήταν ίσως η σοβαρότερη από όσες είχαν κατατεθεί. Η ΑDΜ φαίνεται ότι έχει ξεκάθαρο σκοπό να εισέλθει στη μεσογειακή αγορά». Πέραν της ΑDΜ, ενδιαφέρον έχει δείξει ο όμιλος Οnex Ηellenic, σε συνεργασία με τα ισπανικά ναυπηγεία Νavantia και την εταιρεία Ιonian Μanagement, ενώ πρόταση φέρεται να έχει καταθέσει ο επιχειρηματίας κ. Σωτ. Εμμανουήλ. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έδειξαν και οι επιχειρηματίες κκ. Σ. Κόκκαλης και Θ.Λιακουνάκος, το οποίο όμως δεν προχώρησε.