Η εταιρεία επαγγελματικής ψύξης Frigoglass είδε στο εννεάμηνο του 2009 τον τζίρο της να υποχωρεί κατά 42% και τα καθαρά της κέρδη κατά 83%. Μόλις προχθές ανακοίνωσε την εξαγορά μονάδας στις ΗΠΑ. Για τις επιπτώσεις της κρίσης αλλά και για τις προσδοκίες από την επέκταση στη Β. Αμερική μιλάει στο «Βήμα» ο κ. Π. Διαμαντίδης , διευθύνων σύμβουλος της Frigoglass.

– Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση τη διεθνή αγορά επαγγελματικής ψύξης;

«Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την αγορά επαγγελματικής ψύξης όπως και όλους τους τομείς της βιομηχανίας. Σίγουρα το 2009 ήταν ένας χρόνος γεμάτος προκλήσεις, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν σημαντική μείωση κυρίως στην Ευρώπη. Παρ΄ όλ΄ αυτά η εκτενής γεωγραφική μας παρουσία αντιστάθμισε μερικώς τη σημαντική πτώση της Ευρώπης, αφού οι αγορές της Ασίας (Ινδία, Κίνα, Ινδονησία) παρουσίασαν σημαντική άνοδο της τάξεως του 30% κατά το εννεάμηνο του 2009. Επίσης αναμένουμε η αγορά της Αφρικής να διατηρηθεί στα επίπεδα του προηγούμενου έτους, κατά τη διάρκεια του οποίου παρουσίασε σημαντική αύξηση (+54%). Παρ΄ όλες τις δυσκολίες η Frigoglass παρέμεινε κερδοφόρα, ενώ επικεντρωθήκαμε στην αναδιάρθρωση της κοστολογικής μας δομής και παράλληλα συνεχίσαμε να επενδύουμε στην έρευνα και στην ανάπτυξη».

– Δεν είναι παράτολμο το άνοιγμα στις ΗΠΑ με την εξαγορά της Universal Νolin;

«Ανακοινώσαμε τη συμφωνία εξαγοράς της Universal Νolin LCC, μιας εταιρείας που δημιουργήθηκε τον Δεκέμβριο του 2008, όταν απέκτησε τον τομέα επαγγελματικής ψύξης της Βeverage Αir, θυγατρικής εταιρείας του ομίλου Carrier. Για την είσοδό μας σε μια αγορά όπως είναι η Αμερική εξαγοράζουμε μια σύγχρονη μονάδα παραγωγής στη Ν. Καρολίνα, μια δυνατή διοικητική ομάδα, μια νέα εκτεταμένη γκάμα προϊόντων και πελατολόγιο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την Dr Ρepper Snapple Group, την Coca-Cola και την Ρepsi».

– Τι αναμένετε από την είσοδό σας σε μια τόσο ώριμη αγορά; «Η Β. Αμερική είναι όντως μια ώριμη αλλά μεγάλη αγορά επαγγελματικής ψύξης που υπολογίζεται ότι το 2008 ανήλθε σε 300 εκατ. ευρώ. Οι θετικές προοπτικές προέρχονται από το κύριο πλεονέκτημά μας που είναι η δημιουργία λύσεων επαγγελματικής ψύξης σχεδιασμένες ειδικά για τα διαφορετικά κανάλια διανομής των εμφιαλωτών, καθώς και για την προώθηση των διαφορετικών προϊόντων τους».

– Μετά τη Β. Αμερική θα ακολουθήσει και νέα γεωγραφική επέκταση;

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε ενδυναμώσει την παρουσία μας στην Ασία με επεκτάσεις στην Ινδία και στην Ινδονησία καθώς και με νέες επενδύσεις στην Κίνα και στην Τουρκία. Πάντα αξιολογούμε ευκαιρίες που συγκλίνουν με το επιχειρηματικό μας μοντέλο με την προοπτική να συνεισφέρουν στη μελλοντική μας ανάπτυξη, στοχεύοντας είτε σε αγορές στις οποίες έχουμε περιθώρια αύξησης του μεριδίου μας, όπως για παράδειγμα η Μέση Ανατολή, είτε σε αναπτυσσόμενες περιοχές όπου δεν έχουμε παρουσία, όπως η Λατινική Αμερική».