Ενα βήμα πιο κοντά σε μωρά… εργαστηρίου

ΛΟΝΔΙΝΟ Επιστήμονες στις ΗΠΑ έκαναν μια πολύ σημαντική ανακάλυψη που ανοίγει νέους δρόμους τόσο στη μάχη κατά των προβλημάτων γονιμότητας όσο και στην πρόληψη γενετικών ασθενειών. Οι επιστήμονες βρήκαν τρόπο να μετατρέπουν τα ανθρώπινα εμβρυϊκά βλαστοκύτταρα στα κύτταρα εκείνα που δημιουργούν τα ωάρια και τα σπερματοζωάρια. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθεί η έρευνα θα μπορούν άτομα που για διαφόρους λόγους αντιμετωπίζουν πρόβλημα στειρότητας να κάνουν δικά τους (βιολογικά) παιδιά.

Την ανακάλυψη έκανε ομάδα ερευνητών του Ινστιτούτου Βιολογίας Βλαστοκυττάρων και Αναγεννητικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ και τους επιτρέπει να μελετήσουν τα ανθρώπινα αναπαραγωγικά κύτταρα από την πρώτη κιόλας στιγμή που δημιουργούνται στα έμβρυα ώσπου να γίνουν ώριμα ωάρια και σπερματοζωάρια. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να οδηγήσει σε νέες θεραπείες γονιμότητας, καθώς και σε καλύτερη κατανόηση των κληρονομικών ασθενειών, πράγμα που ίσως οδηγήσει μελλοντικά στην επιδιόρθωση διαφόρων προβλημάτων (αναπτυξιακά κτλ.) πριν από τη γέννηση του παιδιού.

O ι επιστήμονες μπορούν πλέον τώρα να μελετήσουν πώς δημιουργούνται τα γεννητικά κύτταρα (γαμέτες), από όπου προέρχονται τα ωάρια και τα σπερματοζωάρια, καθώς επίσης και ποια γονίδια δραστηριοποιούνται στην όλη διαδικασία. Εως σήμερα ήταν ουσιαστικά πρακτικά αδύνατη η μελέτη των γεννητικών κυττάρων, επειδή τα κύτταρα αυτά σχηματίζονται προτού το έμβρυο γίνει δύο εβδομάδων. Το συγκεκριμένο πρώιμο στάδιο του αναπαραγωγικού κύκλου στους ανθρώπους δεν μπορεί να μελετηθεί στα ζώα επειδή τα εμπλεκόμενα γονίδια είναι μοναδικά στους ανθρώπους. Η νέα ανακάλυψη ρίχνει φως σε ένα άγνωστο έως σήμερα στάδιο της ανθρώπινης ανάπτυξης. Θα βοηθήσει έτσι στη μελέτη των αρχικών σταδίων της ανθρώπινης ανάπτυξης και θα αποκαλύψει νέα στοιχεία για την εμφάνιση της στειρότητας και των κληρονομικών ασθενειών.

Η νέα ανακάλυψη, όπως συμβαίνει συνήθως με ανάλογες ανακαλύψεις, έχει ήδη εγείρει και ηθικά ζητήματα αφού, σύμφωνα με όσους αντιδρούν, η δυνατότητα δημιουργίας εμβρύων στο εργαστήριο από απλά κύτταρα θα επιτρέψει και σε άτομα που δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας να επιλέγουν αυτόν τον «εύκολο» τρόπο απόκτησης παιδιών, γεγονός που κατά την άποψή τους θα πλήξει τον θεσμό της οικογένειας.

• Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |