Επιστολές προς ΤΟ ΒΗΜΑ

Μιχαλακοπούλου 80, Αθήνα 115 28 ●Τηλ.: 211-365.7000 ● Fax: 211-365.8004● Ε-mail: epistoles@tovima.gr Η κυρία Αγαθή Στυλιανίδου και ο κ. Στέλιος Στυλιανίδης γράφουν: Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τη λογική για την επιβολή της έκτακτης εισφοράς και ετήσιου φόρου στα σκάφη αναψυχής. Εμείς έχουμε ένα σκάφος 13 μέτρων, 20ετίας, ξύλινο- παραδοσιακού τύπου- με πανιά και πετρελαιομηχανή, το οποίο συντηρούμε με πολλή προσωπική δουλειά και μεράκι. Για το σκάφος αυτό φορολογούμαστε, όπως όλοι, βάσει τεκμηρίων και με τις ελαφρύνσεις που προβλέπει ο νόμος, δηλαδή έκπτωση λόγω παραδοσιακού και λόγω παλαιότητας.

Μιχαλακοπούλου 80, Αθήνα 115 28 ●Τηλ.: 211-365.7000 ● Fax: 211-365.8004

● Ε-mail: epistoles@tovima.gr

Σκάφη αναψυχής
Η κυρία Αγαθή Στυλιανίδου και ο κ. Στέλιος Στυλιανίδης γράφουν:

Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τη λογική για την επιβολή της έκτακτης εισφοράς και ετήσιου φόρου στα σκάφη αναψυχής. Εμείς έχουμε ένα σκάφος 13 μέτρων, 20ετίας, ξύλινο- παραδοσιακού τύπου- με πανιά και πετρελαιομηχανή, το οποίο συντηρούμε με πολλή προσωπική δουλειά και μεράκι. Για το σκάφος αυτό φορολογούμαστε, όπως όλοι, βάσει τεκμηρίων και με τις ελαφρύνσεις που προβλέπει ο νόμος, δηλαδή έκπτωση λόγω παραδοσιακού και λόγω παλαιότητας. Τώρα, με τον νέο νόμο για έκτακτη εισφορά και ετήσιο φόρο στα σκάφη αναψυχής καλούμαστε να πληρώσουμε ευρώ 300χ13 μέτρα = ευρώ 3.900! Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο, όσοι κατέχουν ένα σκάφος 10 μέτρων δεν θα πληρώσουν τίποτε. (Γνωρίζετε, φαντάζομαι, πόσα σκάφη κυκλοφορούν με εξωλέμβιες 250-350 και ποια είναι η εμπορική αξία για ένα τέτοιο σκάφος, αλλά και τι κόστος κίνησης και συντήρησης έχουν.) Επιπλέον, όλοι γνωρίζουν ότι πολλά πολυτελή σκάφη έχουν επαγγελματικές άδειες, χωρίς να είναι επαγγελματικά στην πραγματικότητα. Δεν θα ήταν λογικό να επιβάλουν σταδιακή φορολόγηση, βασιζόμενη έστω και μόνο στο μήκος του σκάφους, αλλά να πληρώνουν όλοι κατ΄ αναλογίαν; Θεωρούμε εντελώς άδικη τη ρύθμιση.

Στρουθοκαμηλισμός
Ο κ. Γιώργος Τρανταλίδης, δικηγόρος, από τον Πειραιά, γράφει:

Πληθαίνουν οι δημοσιεύσεις σύμφωνα με τις οποίες δέματα που αποστέλλονται μέσω των Ελληνικών Ταχυδρομείων κλέπτονται και δεν φθάνουν στους παραλήπτες τους. Στις τυχόν διαμαρτυρίες των όποιων θυμάτων, τα ΕΛΤΑ όχι μόνο δεν απαντούν αλλά και δεν αποζημιώνουν. Το φαινόμενο αυτό διασύρει την πατρίδα μας και ουδείς ενδιαφέρεται να το καταστείλει. Είναι επίσης γνωστό πως στα ΕΛΤΑ χιλιάδες διορίστηκαν από τους ψηφοθηρούντες βουλευτές (και στην κυριολεξία «βολευτές») με κριτήρια σαφώς μη αξιοκρατικά, με αποτέλεσμα, πλην της απίστευτης λούφας, να υπάρχει και διάπραξη ποινικών αδικημάτων. Με αυτά τα δεδομένα είναι απολύτως βέβαιο ότι τα ΕΛΤΑ θα συνεχίζουν να βρίσκονται βυθισμένα στον στρουθοκαμηλισμό τους και εκατοντάδες χρόνια πίσω από τα ευρωπαϊκά ταχυδρομεία.

Μεγαλογιατροί
Ο κ. Α. Παπαδόπουλος, από την Αθήνα, γράφει:

Αν δεν πάνε φυλακή ή- στην καλύτερη περίπτωση- σπίτι τους οι μεγαλογιατροί που παίρνουν φακελάκια, σύστημα υγείας για τον λαό δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ. Το ότι τα νοσοκομεία ανήκουν εξ ολοκλήρου σε αυτούς είναι γνωστό σε όλους, πρώτα πρώτα στους πολίτες, αλλά και σε όλους που ασκούν κάθε είδους εξουσία σε αυτό τον έρμο τόπο. Οπως οι ασυνείδητοι κυνηγοί στήνουν καρτέρι στην πηγή για να σκοτώσουν τα αθώα θηράματα, έτσι και αυτοί οι μεγαλογιατροί περιμένουν στα δημόσια νοσοκομεία τους αρρώστους για να τους αρπάξουν ό,τι έχουν και δεν έχουν! Σε όσους δεν έχουν πραγματικά τίποτε, τους συμβουλεύουν να πάρουν δάνειο! Και να μη μας πουν οι κυβερνώντες πως δεν τα γνωρίζουν αυτά και να κάνουν καταγγελίες οι ταλαίπωροι πολίτες για να εξετάσουν κάθε περίπτωση χωριστά τα δικαστήρια, γιατί κάτι τέτοιο είναι άλλα λόγια ν΄ αγαπιόμαστε!

«Αγάπη αγοριών» στην αρχαιότητα
Ο κ. Λύο Καλοβυρνάς, μεταφραστής- συγγραφέας, γράφει:

Θεωρώ απαραίτητο να εγείρω ενστάσεις όσον αφορά το άρθρο της Μαίρης Παπαγιαννίδου «Για την αγάπη των αγοριών στην αρχαία Ελλάδα» (18.10.09), επειδή η κριτική που ασκεί στο βιβλίο του Τζέιμς Ντέιβιντσον «Οι Ελληνες και ο Ελληνικός Ερωτας» είναι το λιγότερο επιπόλαια. Η κυρία Παπαγιαννίδου βασίζει το άρθρο της στη βιβλιοκριτική του Γκλεν Γουόρεν Μπάουερσοκ, αλλά η επίκλησή του ως αυθεντίας σε μια βιβλιοκριτική δεν συνιστά αυταπόδεικτο επιχείρημα. Ως μεταφραστής του εν λόγω βιβλίου (θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια το 2011), θεωρώ ότι ο Ντέιβιντσον κάθε άλλο παρά κομίζει γλαύκα ες Αθήνας. Τουναντίον, προβαίνει σε μια διεξοδικότατη ανάλυση του θέματος του ομόφυλου έρωτα στην αρχαία Ελλάδα, το οποίο δεν περιορίζεται αποκλειστικά στην παιδεραστία. Κατ΄ αρχάς, αναλύει σε 30 σελίδες τι ακριβώς σημαίνει «παις» για τους αρχαίους Ελληνες και τη μεγάλη ασυμφωνία που υπάρχει μεταξύ των κλασικιστών. Για παράδειγμα, διάφοροι διακεκριμένοι μελετητές αποπειρώνται να προσδιορίσουν την ηλικία στην οποία αναφέρεται ο εξαιρετικά κοινός όρος «μειράκιον»: «νεαρό αγόρι» (Γκάθρι, δηλαδή περίπου εφτά ετών;) «περίπου δεκαοχτάρης» (Ντόουβερ), «από περίπου δεκατρία-δεκατέσσερα μέχρι περίπου εικοσιένα» (Στράους), «προς τα τέλη της εφηβείας» (Τοντ), «κάποιος γύρω στα είκοσι ή ελάχιστα μικρότερος» (Ποντλέσκι), «μεταξύ δεκατεσσάρων και δεκαοχτώ ετών» (Χάμμοντ), «ίσως λίγο πριν την ηλικία των είκοσι» (Χέκελ). Σύμφωνα με τον Ντέιβιντσον το «μειράκιον» στην αρχαία Αθήνα είναι δεκαοχτώ ή δεκαεννιά. Ο Ντέιβιντσον αναλύει γενικότερα το πρόβλημα της ηλικίας στην αρχαία Ελλάδα, καθώς δεν περιορίζεται μόνο στο πεδίο του ελληνικού έρωτα (δηλαδή της ομοφυλοφιλίας) αλλά είναι μια μεγάλη μαύρη τρύπα στην κατανόηση του ελληνικού πολιτισμού. Ενα άλλο θέμα που εγείρει είναι η έναρξη της εφηβείας στους αρχαίους χρόνους, η οποία δεν συμπίπτει με τη δική μας. Παραθέτει στοιχεία ότι οι άνθρωποι στο παρελθόν έμπαιναν στην εφηβεία αργότερα απ΄ ό,τι σήμερα· «κατά συνέπεια, η τριχοφυΐα στο πρόσωπο άρχιζε να εμφανίζεται γύρω στα 18,5 όχι στα 14,5 έτη, τα «αξιοξύριστα» γένια γύρω στα 20,5 και όχι στα 16,5. Οπότε το να πούμε ότι ένα παλικάρι «όχι μικρότερο από δεκαοχτώ» ήταν αγένειο, ενώ ένας άντρας «όχι μικρότερος από είκοσι» μόλις άρχιζε να βγάζει το πρώτο γένι του» δεν απέχει πολύ από την αλήθεια. Εξάλλου το πόνημα του Ντέιβιντσον δεν πραγματεύεται μόνο το θέμα της ηλικίας αλλά αναλύει με επιχειρήματα το πώς κορυφαίοι σύγχρονοι μελετητές όπως ο Ντόουβερ και ο Φουκό άφησαν αφενός μεντη δική τους ομοφυλοφιλία, αφετέρου δε τις αντιλήψεις και προκαταλήψεις της δικής τους εποχής να χρωματίσουν την ανάλυση του θεσμού του ομόφυλου έρωτα στην αρχαία Ελλάδα.

Προβλήματα εμπορικής ναυτιλίας
Ο κ. Βασίλειος Δημητρόπουλος, μηχ/γος ΕΜΠ, αρχιπλοίαρχος ΛΣ ε.α., από τον Πειραιά, γράφει:

Η κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και ο συνακόλουθος επαναπροσδιορισμός ρόλων του ΛΣ θεωρείται καταρχήν πολιτική πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, διαφαίνεται ότι δύο ή τρία υπουργεία αναλαμβάνουν την επιτέλεση λειτουργιών που επιβάλλουν οι ανειλημμένες υποχρεώσεις της χώρας στο πλαίσιο των σημαντικότερων σχετικών διεθνών συμβάσεων: περί προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (SΟLΑS), περί προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος (ΜΑRΡΟL), περί εκπαίδευσης και πιστοποίησης των ναυτικών (SΤCW), περί γραμμών φορτώσεως (Load Line) και περί ναυτικής εργασίας (Μaritime Labour Convention 2006)- που αναμένεται βάσιμα να τεθεί διεθνώς σε ισχύ τo 2011. Η υιοθέτηση κρατικής δομής κατάλληλης να ανταποκρίνεται άμεσα και αποτελεσματικά σε θέματα εφαρμογής της διεθνούς νομοθεσίας και να επωμίζεται τον τριπλό της ρόλο ως χώρας σημαίας, χώρας λιμένα και παράκτιου κράτους (Flag State, Ρort State & Coastal State) αποτελεί τη λυδία λίθο κρίσης του εγχειρήματος μεταφοράς αρμοδιοτήτων του πρώην ΥΕΝ και του επανακαθορισμού του ρόλου του ΛΣ. Η ναυτιλία, ρυθμίζεται κυρίως από υπερεθνικούς κανόνες που η διαχείρισή τους σε εθνικό επίπεδο οφείλει να διασφαλίζει γρήγορη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των θεμάτων που εμπίπτουν επιγραμματικά στα παρακάτω πεδία: νηολόγηση, πιστοποίηση επαγγελματικής κατάρτισης των ναυτικών και ναυτική εκπαίδευση, πρότυπα κατασκευής των πλοίων και του εξοπλισμού τους και κανονισμοί ναυσιπλοΐας, επιθεώρηση των πλοίων από πλευράς απαιτήσεων ασφαλείας και προστασίας περιβάλλοντος, έλεγχος/διερεύνηση ναυτικών ατυχημάτων, εκπαίδευση/διοίκηση και διαχείριση προσωπικού, παρακολούθηση διεθνών εξελίξεων και νομοθεσίας. Υπό το ανωτέρω πρίσμα, οι αρμοδιότητες των σημερινών διευθύνσεων Ασφαλείας Ναυσιπλοΐας, Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, Μελετών και Νέων Κατασκευών, Κανονισμών και Εποπτείας Οργανισμών, Επιθεωρήσεων Πλοίων, Ναυτικής Εργασίας, Εκπαίδευσης Ναυτικών, Ελέγχου Ασφαλούς Διαχείρισης Εταιρειών και Πλοίων, καθώς και των Νηολογίων, πρέπει καταστατικά να υπαχθούν στον αυτό φορέα, προκειμένου να κατοχυρωθεί μακροπρόθεσμα ο ποιοτικός χαρακτήρας της ελληνικής σημαίας.

Μιχαλακοπούλου 80, Αθήνα 115 28 ●Τηλ.: 211-365.7000 ● Fax: 211-365.8004

● Ε-mail: epistoles@tovima.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk