«Πόλεμος» τελεσιγράφων στα Ναυπηγεία

Με εκατέρωθεν τελεσίγραφα από εργοδοσία και εργαζόμενους συνεχίζεται το δράμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Οι γερμανοί ιδιοκτήτες της ΤhyssenΚrupp διά του γερμανοϊάπωνα μάνατζερ κ. Γιασουχίρο Ιτο επανέλαβαν ότι φεύγουν οριστικά και αμετάκλητα, άσχετα με το τι θα γίνει με την υπόθεση των υποβρυχίων που μέχρι στιγμής δεν παραλαμβάνονται. Χθες ο κ. Ιτο επιβεβαίωσε ότι οι εργαζόμενοι θα λάβουν σήμερα τον μισθό Οκτωβρίου, ενώ στις 16 Νοεμβρίου «για τελευταία φορά θα δοθεί η προκαταβολή Νοεμβρίου διότι εν συνεχεία δεν υπάρχουν χρήματα», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Με εκατέρωθεν τελεσίγραφα από εργοδοσία και εργαζόμενους συνεχίζεται το δράμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Οι γερμανοί ιδιοκτήτες της ΤhyssenΚrupp διά του γερμανοϊάπωνα μάνατζερ κ. Γιασουχίρο Ιτο επανέλαβαν ότι φεύγουν οριστικά και αμετάκλητα, άσχετα με το τι θα γίνει με την υπόθεση των υποβρυχίων που μέχρι στιγμής δεν παραλαμβάνονται. Χθες ο κ. Ιτο επιβεβαίωσε ότι οι εργαζόμενοι θα λάβουν σήμερα τον μισθό Οκτωβρίου, ενώ στις 16 Νοεμβρίου «για τελευταία φορά θα δοθεί η προκαταβολή Νοεμβρίου διότι εν συνεχεία δεν υπάρχουν χρήματα», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Οι εργαζόμενοι διά στόματος του προέδρου του Σωματείου «Τρίαινα» κ. Β. Καρακίτσιου διαπίστωσαν ότι η διοίκηση του ναυπηγείου λειτουργεί εκβιαστικά απέναντί τους για να τους εξαναγκάσει σε διαμαρτυρίες κατά της κυβέρνησης ώστε να εισπράξει χρήματα η ίδια. Αποφάσισαν με τη σειρά τους να δώσουν χρονικό όριο εξόδου από την κρίση με οποιονδήποτε τρόπο προτού προχωρήσουν σε δυναμικές ενέργειες. Το όριο είναι η 10η Νοεμβρίου.

Εν τω μεταξύ σήμερα η «Τρίαινα» θα συναντηθεί με τον υφυπουργό Εργασίας κ. Γ. Κουτρουμάνη και στις αρχές της επόμενης εβδομάδας έχει ζητήσει συναντήσεις με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας κ. Ευ. Βενιζέλο και την υπουργό Οικονομίας κυρία Λούκα Κατσέλη.

Σε εξέλιξη βρίσκονται πάντως οι διαπραγματεύσεις με τον κ. Ν. Ταβουλάρη των Ναυπηγείων Ελευσίνας για να πουλήσουν οι Γερμανοί αντί συμβολικού τιμήματος το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας με τους 1.300 εργαζόμενους. Παράλληλα απλήρωτοι παραμένουν από τον Μάιο οι εργαζόμενοι στην Εταιρεία Τροχαίου Υλικού Ελλάδος ΑΕ, η οποία αποσχίστηκε από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και κατασκευάζει τροχαίο υλικό και ειδικά τους συρμούς του ΟΣΕ.

Το ναυπηγείο καταγράφει ζημιές και μεταφέρει χρέη από το παρελθόν και ποινές από την ΕΕ. Οπως είναι γνωστό, μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ναυπηγείου Σκαραμαγκά υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες: το Πολεμικό Ναυτικό εξακολουθεί να μην παραλαμβάνει το περιβόητο υποβρύχιο «Παπανικολής» που χτίστηκε (και παραμένει δεμένο) στο Κίελο. Ακόμη και αν έχουν επιδιορθωθεί οι ζημιές, για ψυχολογικούς λόγους οι αξιωματικοί του ΠΝ δεν το παραλαμβάνουν και δεν ταξιδεύουν με αυτό.

Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας υπό τον κ. Βενιζέλο προσπαθεί τουλάχιστον στην κατεύθυνση της επίλυσης μιας εκκρεμότητας που μπορεί να επιλυθεί, δηλαδή της παραλαβής των άλλων τριών υποβρυχίων («Ματρόζος», «Πιπίνος» και «Κατσώνης») τα οποία είναι σχεδόν έτοιμα στον Σκαραμαγκά. Συνολικά όμως το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού- στο οποίο ήλπιζαν τα μέγιστα οι Γερμανοί- καρκινοβατεί, γι΄ αυτό και οι Γερμανοί επιθυμούν να αφήσουν το ναυπηγείο, αφού λόγω και της διεθνούς οικονομικής κρίσης καταγράφουν γενικευμένες ζημιές στα ανά τον πλανήτη ναυπηγεία που διαθέτουν και προσπαθούν να «ξεφορτωθούν» όσα περισσότερα γίνεται.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία