Στα πράγματα

«Αμεση ρευστότητα προς τις τουριστικές επιχειρήσεις»

Τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται σήμερα ο κλάδος υπογραμμίζει ο κ. Δ. Μαντούσης, πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων ΜακεδονίαςΘράκης, επισημαίνοντας ότι ο τζίρος των τουριστικών επιχειρήσεων παρουσιάζει μείωση πάνω από 20%, παρ΄ ότι οι αφίξεις στο εννεάμηνο του 2009 μειώθηκαν κάτω του 10%. Ο κ. Μαντούσης τονίζει την ανάγκη άμεσης ρευστότητας προς τις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά και διαμόρφωσης νέας στρατηγικής αερομεταφορών, αναφέροντας ότι τo 2010 αναμένεται να είναι μια δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, λόγω της κρίσης αλλά και της πρόσφατης υποτίμησης του αμερικανικού δολαρίου και της χαμηλής ισοτιμίας στερλίνας – ευρώ, που καθιστούν πιο ελκυστικούς τους προορισμούς εκτός ευρωζώνης».

Τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται σήμερα ο κλάδος υπογραμμίζει ο κ. Δ. Μαντούσης, πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων ΜακεδονίαςΘράκης, επισημαίνοντας ότι ο τζίρος των τουριστικών επιχειρήσεων παρουσιάζει μείωση πάνω από 20%, παρ΄ ότι οι αφίξεις στο εννεάμηνο του 2009 μειώθηκαν κάτω του 10%. Ο κ. Μαντούσης τονίζει την ανάγκη άμεσης ρευστότητας προς τις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά και διαμόρφωσης νέας στρατηγικής αερομεταφορών, αναφέροντας ότι τo 2010 αναμένεται να είναι μια δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, λόγω της κρίσης αλλά και της πρόσφατης υποτίμησης του αμερικανικού δολαρίου και της χαμηλής ισοτιμίας στερλίνας – ευρώ, που καθιστούν πιο ελκυστικούς τους προορισμούς εκτός ευρωζώνης».

– Ποια είναι η εικόνα του κλάδου την εφετινή χρονιά;

«Παρ΄ ότι οι αφίξεις στο εννεάμηνο του 2009 παρουσιάζουν μείωση κάτω του 10%, ο τζίρος των τουριστικών επιχειρήσεων παρουσιάζει μείωση πάνω από 20%, λόγω των προσφορών προς τις αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού, αλλά παράλληλα και λόγω της μείωσης των διανυκτερεύσεων και της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών των τουριστών. Συνεπώς ο κλάδος βρίσκεται σε δύσκολη θέση, σημειώνοντας ισχυρή μείωση στις πωλήσεις και στην κερδοφορία».

– Υπάρχουν μεταβολές στις χώρες προέλευσης τουριστών και στις προτιμήσεις των επισκεπτών;

«Δεν παρουσιάστηκε σημαντική μεταβολή στις παραδοσιακές αγορές προτίμησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Αυτό που μας προβλημάτισε ιδιαίτερα ήταν η μείωση των αφίξεων από τη ρωσική αγορά, καθώς και η μετάθεση των κρατήσεων προς τη χώρα μας για την τελευταία στιγμή. Δηλαδή αντί του “early booking” (προκρατήσεις) υπήρξε στροφή στο “last minute booking” (κρατήσεις της τελευταίας στιγμής)».

– Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το 2010;

«Τo 2010 αναμένεται να είναι μια δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, λόγω της κρίσης αλλά και της πρόσφατης υποτίμησης του αμερικανικού δολαρίου, αλλά και της χαμηλής ισοτιμίας στερλίνας- ευρώ. Οι υποτιμήσεις αυτές καθιστούν πιο ελκυστικούς τους προορισμούς εκτός ευρωζώνης, τους λεγόμενους δολαριακούς προορισμούς (Αίγυπτος, Τουρκία, Τυνησία, Μαρόκο κ.ά.)».

– Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι απαραίτητες ενέργειες;

«Αμεση ρευστότητα προς τις τουριστικές επιχειρήσεις, αναχρηματοδότηση καθυστερημένων οφειλών από δάνεια, επιδότηση της εργασίας και όχι της ανεργίας. Διαμόρφωση νέας στρατηγικής αερομεταφορών και άμεση εφαρμογή προγράμματος κινήτρων, ώστε να προσελκύσουμε στα περιφερειακά αεροδρόμια εταιρείες χαμηλού κόστους σε οκτάμηνη ή ακόμη και 12μηνη βάση. Αμεση έναρξη διαφημιστικής προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό και έμφαση στον ποιοτικό και όχι στον ποσοτικό τουρισμό. Είναι κοινή πλέον πεποίθηση ότι ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει τον κύριο κινητήριο μοχλό για τη μελλοντική ανάπτυξη της χώρας μας».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk