Οι κυρίαρχοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Η επερχόμενη λήξη της αγωνιστικής περιόδου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό βρίσκει έναν «φρέσκο» παγκόσμιο πρωταθλητή στη Φόρμουλα 1 (τον Βρετανό Τζένσον Μπάτον της Βrawn GΡ) και δύο «παλιοσειρές» να επιβεβαιώνουν την κυριαρχία τους στο πρωτάθλημα μηχανών (Μoto GΡ) και στο πρωτάθλημα ράλι (WRC) εδραιώνοντας τον τίτλο των «κορυφαίων» της ειδικότητάς τους. Ο Ιταλός Βαλεντίνο Ρόσι έφθασε τους εννέα παγκόσμιους τίτλους στην καριέρα του (οι έξι εκ των οποίων είναι στην κατηγορία των Μoto GΡ), ενώ ο Γάλλος Σεμπαστιέν Λεμπ πανηγύρισε την κατάκτηση του έκτου συνεχόμενου πρωταθλήματος ράλι.

Η επερχόμενη λήξη της αγωνιστικής περιόδου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό βρίσκει έναν «φρέσκο» παγκόσμιο πρωταθλητή στη Φόρμουλα 1 (τον Βρετανό Τζένσον Μπάτον της Βrawn GΡ) και δύο «παλιοσειρές» να επιβεβαιώνουν την κυριαρχία τους
στο πρωτάθλημα μηχανών (Μoto GΡ) και στο πρωτάθλημα ράλι (WRC) εδραιώνοντας τον τίτλο των «κορυφαίων» της ειδικότητάς τους. Ο Ιταλός Βαλεντίνο
Ρόσι έφθασε τους εννέα παγκόσμιους τίτλους στην καριέρα του (οι έξι εκ των οποίων είναι στην κατηγορία των Μoto GΡ), ενώ ο Γάλλος Σεμπαστιέν Λεμπ πανηγύρισε την κατάκτηση του έκτου συνεχόμενου πρωταθλήματος ράλι.

Ο «Dottore» των Μoto GΡ
Μ πορεί να λατρεύει τις… χελώνες και να έχει τατουάζ στο σώμα του μια απεικόνιση του συμπαθούς τετράποδου, ωστόσο αγαπάει με περισσότερο πάθος την ταχύτητα. Από την περασμένη Κυριακή ο Βαλεντίνο Ρόσι μετράει εννέα παγκόσμια πρωταθλήματα στη συλλογή του (τα έξι στα Μoto GΡ) και μολονότι απέχειαρκετά από το ρεκόρ του θρυλικού συμπατριώτη του Τζιάκομο Αγκοστίνι (15 παγκόσμιοι τίτλοι), οι ειδικοί τον θεωρούν τον κορυφαίο οδηγό μηχανών όλων των εποχών. Εφέτος ο «γιατρός» (dottore στα ιταλικά), όπως είναι το παρατσούκλι του, εκτός από 30 εκατ. ευρώ που εισπράττει ετησίως από συμβόλαια και χορηγίες, παρέμεινε στην κορυφή κερδίζοντας τον τίτλο στην κορυφαία κατηγορία αγώνων ταχύτητας μοτοσικλετών. Τίτλο που εξασφάλισε έναν αγώνα πριν από το φινάλε του πρωταθλήματος, γεγονός που μαρτυρεί ότι συνάντησε αρκετά περισσότερες δυσκολίες απ΄ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.

Πέρυσι το είχε καταφέρει τρεις αγώνες πριν από το φινάλε και στην πίστα Μοτέγκι της Ιαπωνίας έκανε τον γύρο του θριάμβου με φανελάκι το οποίο έγραφε «συγγνώμη για την καθυστέρηση». Την περασμένη Κυριακή ο 30χρονος οδηγός πανηγύρισε την κατάκτηση του τίτλου φορώντας μια μπλούζα που έγραφε «Gallina vecchia fa buon brodo» («η γριά κότα κάνει την καλύτερη σούπα»).

Πήρε το όνομα Βαλεντίνο καθώς γεννήθηκε δύο ημέρες μετά τη γιορτή των ερωτευμένων το 1979, αλλά και ως φόρο τιμής του πατέρα του προς έναν παιδικό φίλο που έχασε σε μικρή ηλικία και ο οποίος έφερε το ίδιο όνομα. Τρέχει με το Νο 46 όπως και ο πατέρας του τη χρονιά που τον γέννησε, ενώ το κίτρινο που κυριαρχεί στη στολή του είναι το αγαπημένο χρώμα του και του δυναμικού fun club του.

Το 1998 ξεπέρασε τον επίσης μανιακό με τις μηχανές πατέρα του, καθώς έγινε ο νεαρότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στα 250 κ. εκ., το 2000 «μετακόμισε» στα 500 κ.εκ., όπου το 2001 πήρε τον τίτλο, ενώ το 2002 όταν η κατηγορία του μετονομάστηκε σε ΜotoGΡ και ο κυβισμός διπλασιάστηκε τα κατάφερε και πάλι, όπως και το 2003.

Ολα αυτά με Ηonda, «τις καλύτερες μηχανές που υπάρχουν» όπως τον… κατηγορούσαν. Ισως γι΄ αυτό να μετακόμισε στη Υamaha. Ηταν μια πρόκληση να αποδείξει την αξία του. Και τα κατάφερε με την πρώτη, το 2004, καθώς και το 2005, φροντίζοντας να πανηγυρίζει κάθε νίκη του με έναν ευφάνταστο τρόπο πικάροντας αντιπάλους και σατιρίζοντας την επικαιρότητα.

Οταν λήξει το συμβόλαιό του με τη Υamaha το 2010 είναι πιθανό να μετακομίσει στη Φόρμουλα 1 ή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι WRC, στα οποία έχει ήδη συμμετάσχει το 2002 με Ρeugeot 206 (το οποίο πρόλαβε να καταστρέψει στην πρώτη ειδική διαδρομή), το 2006 με Subaru Ιmpreza με το οποίο τερμάτισε 11ος στον αγώνα της Νέας Ζηλανδίας, ενώ πέρυσι πήρε τη 12η θέση στο βρετανικό ράλι οδηγώντας Ford Focus.

Το αλσατικό «ρομπότ» των ράλι

Ο Σεμπαστιέν Λεμπ μετά την κατάκτηση του έκτου συνεχόμενου παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι μπροστά στο αυτοκίνητό του, στο παρμπρίζ του οποίου αναγράφεται το… κατόρθωμα του γάλλου οδηγού(RΕUΤΕRS)

Τ ο ερώτημα που θα μείνει αναπάντητο είναι πόσες επιτυχίες ακόμη θα είχε ο Σεμπαστιέν Λεμπ, αν δεν ανακάλυπτε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό τόσο αργά. Ως τα 21 του ο γεννημένος τον Φεβρουάριο του 1974 εξάκις παγκόσμιος πρωταθλητής στο ράλι (WRC) ασχολούνταν με τη γυμναστική και μόλις το 1995 άλλαξε… κατεύθυνση, αφού προηγουμένως είχε αναδειχθεί πρωταθλητής Αλσατίας και είχε φτάσει ως την πέμπτη θέση του γαλλικού πρωταθλήματος γυμναστικής βαδίζοντας στα χνάρια του πατέρα του. Το ταλέντο του στην οδήγηση άρχισε να διαφαίνεται το 2001 με την κατάκτηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος νέων (κάτω των 28 ετών), μια επιτυχία που του πρόσφερε συμβόλαιο με τη Citroen.

Τη δεύτερη κιόλας χρονιά του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα (2003) έχασε τον τίτλο για έναν βαθμό από τον Πέτερ Σόλμπεργκ. Στον τελευταίο αγώνα εκείνης της χρονιάς η γαλλική ομάδα ζήτησε από τον αλσατό πιλότο να μη ρισκάρει και να διασφαλίσει την κατάκτηση του τίτλου στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, αφήνοντας αναπάντητο το ερώτημα για το αν μπορούσε να κατακτήσει και εκείνος τον τίτλο από το 2003. Γιατί από το 2004 τον κερδίζει ανελλιπώς κάθε χρονιά, σπάζοντας παράλληλα κάθε ρεκόρ!

Είναι ο οδηγός με τους περισσότερους τίτλους, τις περισσότερες νίκες, τις περισσότερες συνεχόμενες νίκες (6), έχοντας πάντα ως συνοδηγό τον Ντανιέλ Ελενά. Ο 35χρονος είναι ο Μίχαελ Σουμάχερ των ράλι, καθώς η κυριαρχία του είναι ανάλογη με εκείνη του γερμανού πιλότου στη Φόρμουλα 1. Ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία των ράλι, ο οποίος τον περασμένο Μάιο χρίστηκε ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής (ύψιστη διάκριση στη Γαλλία), υπόσχεται ακόμη περισσότερες επιτυχίες μολονότι ο ανταγωνισμός δείχνει να μεγαλώνει.

Εφέτος, αν και ξεκίνησε τη χρονιά με πέντε συνεχόμενες νίκες, χρειάστηκε να θριαμβεύσει στο τελευταίο ράλι της χρονιάς στη Μεγάλη Βρετανία προκειμένου να μη χάσει τον… θρόνο του από τον 29χρονο Φινλανδό Μίκο Χίρβονεν .

Οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα είχαν την ευκαιρία να τον δουν την προσεχή Κυριακή στο γκραν πρι του Αμπου Ντάμπι να αγωνίζεται και στη Φόρμουλα 1 με τα χρώματα του σπόνσορά του Red Βull, ωστόσο η διεθνής ομοσπονδία (FΙΑ) δεν του έδωσε την απαραίτητη άδεια οδήγησης.

Ετσι το όνειρό του να μεταπηδήσει στη Φόρμουλα 1 είναι απίθανο να πραγματοποιηθεί: «Αφού δεν πήρα εφέτος την απαραίτητη άδεια, δεν βλέπω πώς θα καταφέρω να την πάρω τα επόμενα χρόνια» είχε πει ο Αλσατός. «Δεν πειράζει, μολονότι θα είχε πλάκα» κατέληξε, επιβεβαιώνοντας ότι απολαμβάνει τη ζωή του με όλες τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν. Οντας ο κορυφαίος οδηγός ράλι ξέρει να αποφεύγει μαεστρικά τις λακκούβες…

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αθλητισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk