ΗΜΙΤΟΝΙΑ

Στη διάρκεια μιας σύντομης διαδικτυακής «βόλτας» μου στον διεθνή Τύπο την περασμένη Δευτέρα το βράδυ αλίευσα μία (ακόμη) διθυραμβική κριτική για τον «δικό μας» Λεωνίδα Καβάκο. Αναφερόμενος στη συναυλία που έδωσε την περασμένη Παρασκευή στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ ο διεθνούς φήμης βιολονίστας, ο μουσικοκριτικός της εφημερίδας «Ρhiladelphia Ιnquirer» αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Παρ΄ ότι ο Λεωνίδας Καβάκος είναι ήδη τόσο καταξιωμένος όσο μπορεί να είναι ένας σολίστας στον χώρο της κλασικής μουσικής, συχνά διακρίνεται ως “ο έλληνας βιολονίστας”, γεγονός το οποίο ως έναν βαθμό οφείλεται ίσως στο όνομά του.

Καβάκος ο Ελληνας
Στη διάρκεια μιας σύντομης διαδικτυακής «βόλτας» μου στον διεθνή Τύπο την περασμένη Δευτέρα το βράδυ αλίευσα μία (ακόμη) διθυραμβική κριτική για τον «δικό μας» Λεωνίδα Καβάκο. Αναφερόμενος στη συναυλία που έδωσε την περασμένη Παρασκευή στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ ο διεθνούς φήμης βιολονίστας, ο μουσικοκριτικός της εφημερίδας «Ρhiladelphia Ιnquirer» αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Παρ΄ ότι ο Λεωνίδας Καβάκος είναι ήδη τόσο καταξιωμένος όσο μπορεί να είναι ένας σολίστας στον χώρο της κλασικής μουσικής, συχνά διακρίνεται ως “ο έλληνας βιολονίστας”, γεγονός το οποίο ως έναν βαθμό οφείλεται ίσως στο όνομά του. Η αλήθεια είναι ότιστον χώρο της κλασικής μουσικήςΕλληνες δεν συναντάς συχνά, και αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους. Ωστόσοστο ρεσιτάλ του στο Κimmel Centerο Καβάκος απέδειξε τι μπορεί να σημαίνει πραγματικά αυτή η εθνικότητα». Αφού επισημαίνει ότι «τα χέρια του Καβάκου αξίζει να ασφαλιστούν έναντι εκατομμυρίων, είναι ανεκτίμητα», ο κριτικός υποστηρίζει πως «η ελληνικότητα του καλλιτέχνη παρουσιάστηκε ανάγλυφη στη Σονάτα για βιολί αρ. 3, έργο 25 του Ενέσκου, η οποία στα χέρια του Καβάκου μετατράπηκε σε έναν ολοκληρωμένο, γοητευτικό ηχητικό κόσμο, τον οποίοίσωςούτε και ο ίδιος ο συνθέτης- ένας μεγάλος βιολονίστας- δεν κατόρθωσε να εξελίξει σε τόσο υψηλό επίπεδο». Τα σχόλια, νομίζω, είναι περιττά.

Και όνομα και χάρη
Παρακολουθώντας την περασμένη εβδομάδα τις συναυλίες της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Αγίας Πετρούπολης υπό τον Γιούρι Τεμιρκάνοφ δεν μπόρεσα να μη σκεφθώ ότι εν προκειμένω ο τίτλος του κύκλου «Μεγάλες Ορχήστρες- Μεγάλοι Μαέστροι» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών είναι πράγματι ο καταλληλότερος για να αποδοθεί μια τέτοια σύμπραξη. Το ιστορικό σύνολο και ο βετεράνος αρχιμουσικός απέδειξαν για μία ακόμη φορά ότι έχουν πράγματι και το όνομα και τη χάρη. Με τη συνεργασία τριών σπουδαίων σολίστ του πιάνου- του Ντένις Ματσούεφ, του Νικολάι Λουγκάνσκι και του Γιώργου-Εμμανουήλ Λαζαρίδη -πρόσφεραν στο αθηναϊκό κοινό που συνέρρευσε στην αίθουσα των Φίλων της Μουσικής τρεις μαγικές βραδιές με έργα του ρωσικού ρεπερτορίου. Ακρως δυναμική η έναρξη του κύκλου. Επεται ενδιαφέρουσα συνέχεια…

Μααζέλ αντί Λιβάιν
Ο… χαλκέντερος Λόριν Μααζέλ θα αντικαταστήσει, διαβάζω, τον ασθενούντα (ακόμη) Τζέιμς Λιβάιν στο πόντιουμ της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βοστώνης προκειμένου να διευθύνει τις συναυλίες του κύκλου Μπετόβεν ο οποίος έχει προγραμματιστεί για τις επόμενες ημέρες. Ο 79χρονος Μααζέλ έχει να διευθύνει την εν λόγω Ορχήστρα από το 1972. Οσο για τον Λιβάιν, η επόμενη εμφάνισή του στη Βοστώνη έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2010.

itoyla@tovima.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk