«Κλικ» στις σκοτεινές αίθουσες

Η ιεροτελεστία της σκοτεινής αίθουσας τείνει να γίνει είδος υπό εξαφάνιση. Στην εποχή του ξέφρενου downloading, αλλά και της κοινωνικής αποξένωσης, όλο και περισσότεροι προτιμούν τη σιγουριά του καναπέ και την άνεση του DVD τους, γυρίζοντας την πλάτη στα βελούδινα καθίσματα των κινηματογράφων και στην εμπειρία τού να μοιραστείς το ίδιο θέαμα με πλήθος αγνώστων μέσα στο σκοτάδι. Η έκθεση φωτογραφίας του Τάσου Βρεττού «Αθήνα: πόλη και κινηματογράφος» θα φιλοξενηθεί στο …

Η ιεροτελεστία της σκοτεινής αίθουσας τείνει να γίνει είδος υπό εξαφάνιση. Στην εποχή του ξέφρενου downloading, αλλά και της κοινωνικής αποξένωσης, όλο και περισσότεροι προτιμούν τη σιγουριά του καναπέ και την άνεση του DVD τους, γυρίζοντας την πλάτη στα βελούδινα καθίσματα των κινηματογράφων και στην εμπειρία τού να μοιραστείς το ίδιο θέαμα με πλήθος αγνώστων μέσα στο σκοτάδι. Η έκθεση φωτογραφίας του Τάσου Βρεττού «Αθήνα: πόλη και κινηματογράφος» θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο Μπενάκη επί της οδού Πειραιώς, από τις 5 ως τις 11 Νοεμβρίου, και αποσκοπεί στο να μας υπενθυμίσει πόσο άρρηκτα συνδεδεμένη με την ψυχολογία και τη φιλοσοφία μας είναι μια βόλτα σε ένα κεντρικό, συνοικιακό ή θερινό σινεμά.

Ο Τάσος Βρεττός φωτογραφίζει τις κινηματογραφικές αίθουσες της Αθήνας (τόσο τις κεντρικές και ιστορικές όσο και τα συνοικιακά σινεμά, τις αίθουσες σινεφίλ, τα multiplex, αλλά και το μοναδικό, σε παγκόσμια κλίμακα, φαινόμενο του θερινού σινεμά) με μια διάθεση όχι μόνο καταγραφής, αλλά και ταξιδιού στην ατμόσφαιρα της κινηματογραφικής αίθουσας και κατάδυσης στην κινηματογραφική εμπειρία. Οπως η κινηματογραφική Αμελί αρεσκόταν στο να κοιτάζει τα πρόσωπα των θεατών την ώρα που έβλεπαν ταινία και τα χαρακτηριστικά τους φωτίζονταν από τα ειδικά εφέ, έτσι και ο Βρεττός παραφυλάει και αιχμαλωτίζει τις εκφράσεις όλων όσοι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι είναι προτιμότερο να βλέπεις σινεμά σε μια αίθουσα παρά σε ένα δωμάτιο. Επίσης, ως λάτρης της λεπτομέρειας, εστιάζει σε γωνιές συνοικιακών κινηματογράφων που θυμίζουν παλιά Αθήνα, με τους τοίχους να είναι καλυμμένοι από σινεφίλ αφίσες. Δεν του ξεφεύγουν ούτε οι μπομπίνες ή οι σημειώσεις που ξετρύπωσε στα ράφια των μερακλήδων που χειρίζονται τις μηχανές προβολής: «Διάλειμμα, πρώτο μέρος, τρέιλερ, διαφημίσεις».

Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου «Πόλη και κινηματογράφος: χώροι προβολής, χώροι αστικοί» που διοργανώνεται από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης, το Ιδρυμα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Παρίσι και το Πάντειο Πανεπιστήμιο από τις 12 ως τις 14 Νοεμβρίου στο Μουσείο Μπενάκη.

Πειραιώς 138 και Ανδρόνικου, τηλ. 210 3453.111.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk