Πλάθιντο ΝτομίνγκοTώρα και βαρύτονος

Το ΄πε και το ΄κανε. Ο λόγος για τον Πλάθιντο Ντομίνγκο, ο οποίος από τενόρος «μεταμορφώθηκε» τελικά σε βαρύτονο. Η πρωταγωνιστική εμφάνισή του το περασμένο Σάββατο στη σκηνή της Κρατικής Οπερας του Βερολίνου στον «Σιμόν Μποκανέγκρα» του Βέρντι προκάλεσε, όπως αναφέρει ο ανταποκριτής των «Τimes» του Λονδίνου, παραλήρημα ενθουσιασμού στους θαυμαστές του, οι οποίοι συνέρρευσαν από όλη την Ευρώπη, προκειμένου να απολαύσουν το είδωλό τους στο πολυαναμενόμενο εγχείρημά του.

ΒΕΡΟΛΙΝΟ Το ΄πε και το ΄κανε. Ο λόγος για τον Πλάθιντο Ντομίνγκο, ο οποίος από τενόρος «μεταμορφώθηκε» τελικά σε βαρύτονο. Η πρωταγωνιστική εμφάνισή του το περασμένο Σάββατο στη σκηνή της Κρατικής Οπερας του Βερολίνου στον «Σιμόν Μποκανέγκρα» του Βέρντι προκάλεσε, όπως αναφέρει ο ανταποκριτής των «Τimes» του Λονδίνου, παραλήρημα ενθουσιασμού στους θαυμαστές του, οι οποίοι συνέρρευσαν από όλη την Ευρώπη, προκειμένου να απολαύσουν το είδωλό τους στο πολυαναμενόμενο εγχείρημά του. Στο τέλος, γράφει ο ίδιος, ορισμένοι από αυτούς εθεάθησαν δακρυσμένοι. Οσο για τους γερμανούς κριτικούς, χαρακτήρισαν την ερμηνεία του γεμάτη λυρισμό και τη φωνή του στερεή.

«Ενας λυρικός τραγουδιστής δεν τραγουδά με έναν μόνο ήχο» δήλωσε ο 68χρονος Ντομίνγκο πριν από την πρεμιέρα. «Οπως οι ζωγράφοι, έτσι και εμείς έχουμε στην παλέτα μας διαφορετικά χρώματα». Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι σύγχρονοι λυρικοί τραγουδιστές έχουν ταυτιστεί όσο εκείνος με τη φωνή του τενόρου. Ο Ντομίνγκο άλλωστε διαθέτει ένα άνευ προηγουμένου ρεπερτόριο τενόρου το οποίο περιλαμβάνει 134(!) ρόλους. Από κοινού με τον Χοσέ Καρέρας και τον αείμνηστο Λουτσιάνο Παβαρότι κατόρθωσαν να υπερβούν τα στενά, για πολλούς, όρια του κόσμου της όπερας και να απευθυνθούν στο λεγόμενο ευρύ κοινό.

Σ την πραγματικότητα πάντως το εν λόγω εγχείρημα δεν είναι και τόσο νέο όσο φαίνεται για τον Ντομίνγκο, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του- όταν ακόμη βρισκόταν στην εφηβείαως βαρύτονος. Αργότερα, το 1959, πέρασε από ακρόαση στην Εθνική Οπερα του Μεξικού για ρόλο τενόρου, γεγονός που σφράγισε την πενηντάχρονη καριέρα του. Οι κριτικοί θεωρούν ότι αυτή η χαμηλότερη, φωνητικά, μετατόπιση μαρτυρεί ότι ο θρυλικός ερμηνευτής βρίσκεται πλέον σε κλιμακούμενη πορεία αποχώρησης.

«Οπως όλοι οι μύες, έτσι και αυτοί που εμπλέκονται στο τραγούδιατροφούν ή αδυνατίζουν με την ηλικία» αναφέρει χαρακτηριστικά στο επεξηγηματικό σχόλιό της στους «Τimes» η Σου Τζόουνς, ειδική φωνολόγος και συνεργάτις πανεπιστημιακού νοσοκομείου του Μάντσεστερ. «Ωστόσο», συνεχίζει, « οι τραγουδιστές της όπερας είναι σαν τους αθλητές:Ασκούν το σώμα τους προκειμένου να ερμηνεύσουν έναν ρόλο. Εν προκειμένω, καλούνται να εξασκηθούν στην εξέλιξη των πλέον αδύναμων τμημάτων της φωνητικής τους κλίμακας χρησιμοποιώντας διαφορετικές ομάδες μυών, προκειμένου να επιτύχουν την ίδια ποιότητα ήχου. Στο πλαίσιο αυτόκαι ο Πλάθιντο Ντομίνγκο προφανώς ακολούθησε την ίδια διαδικασία, προκειμένου να μπορέσει να ερμηνεύσει χαμηλότερες νότες από ό,τι συνήθως».

Α ρχικά ο Ντομίνγκο είχε δει αυτόν τον ρόλο ως το αποκορύφωμα της καριέρας του: 20 παραστάσεις έχουν προγραμματιστεί μέχρι στιγμής σε Βερολίνο, Μιλάνο και- την επόμενη χρονιά- στο Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου. «Η αρχική ιδέα ήταν να πω αντίο με αυτόν τον ρόλο» εξήγησε ο Ντομίνγκο.

Τα πράγματα, όμως, εξελίχθηκαν διαφορετικά, αφού ο καλλιτέχνης είναι ήδη «κλεισμένος» τουλάχιστον ως την ηλικία των 73 ετών, τόσο με ρόλους τενόρου όσο και βαρυτόνου. Ολα αυτά, τη στιγμή που διατηρεί τις διοικητικές θέσεις του στις Οπερες του Λος Αντζελες και της Ουάσιγκτον, ενώ παράλληλα είναι ιδιοκτήτης εστιατορίου στη Νέα Υόρκη.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk