ΑΤΖΕΝΤΑ

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ

* Τhe party is over «Παιδιά, πρέπει να αντιληφθείτε ότι το πάρτι δεν μπορεί να συνεχιστεί σαν να βρισκόμαστε στο 2007. Το παιχνίδι δεν ισχύει αν πρόκειται να πάρετε χρήματα των φορολογουμένων» δήλωσε η πρόεδρος της επιτροπής που διαχειρίζεται τα 700 δισ. δολάρια με τα οποία η κυβέρνηση των ΗΠΑ στηρίζει τις διαλυμένες από τη φούσκα των θαλασσοδανείων επιχειρήσεις. Η Ελίζαμπεθ Γουόρεν (φωτογραφία) εξεμάνη όταν αντελήφθη ότι οι επιχειρήσεις που έχουν λάβει κρατική βοήθεια είναι έτοιμες να ανταμείψουν πλουσιοπάροχα τα «χρυσά» στελέχη τους.

* Τhe party is over «Παιδιά, πρέπει να αντιληφθείτε ότι το πάρτι δεν μπορεί να συνεχιστεί σαν να βρισκόμαστε στο 2007. Το παιχνίδι δεν ισχύει αν πρόκειται να πάρετε χρήματα των φορολογουμένων» δήλωσε η πρόεδρος της επιτροπής που διαχειρίζεται τα 700 δισ.

δολάρια με τα οποία η κυβέρνηση των ΗΠΑ στηρίζει τις διαλυμένες από τη φούσκα των θαλασσοδανείων επιχειρήσεις. Η Ελίζαμπεθ Γουόρεν (φωτογραφία)

εξεμάνη όταν αντελήφθη ότι οι επιχειρήσεις που έχουν λάβει κρατική βοήθεια είναι έτοιμες να ανταμείψουν πλουσιοπάροχα τα «χρυσά» στελέχη τους. Και διευκρίνισε ότι οι ετήσιες αμοιβές των 25 πλέον υψηλόμισθων στελεχών των επτά μεγαλύτερων επιχειρήσεων που ευεργετήθηκαν και επιβιώνουν χάρη στα χρήματα των αμερικανών φορολογουμένων θα πρέπει να μειωθούν ως και κατά 90% εφέτος! Βάσει του σχεδίου οι συνολικές αποδοχές των 125 πλέον υψηλόμισθων στελεχών των συγκεκριμένων επιχειρήσεων θα μειωθούν κατά το ήμισυ. Πρόκειται για τις Βank of Αmerica, ΑΙG, Citigroup, General Μotors, GΜΑC, Chrysler και Chrysler Financial. Επιχειρήσεις όπως η Goldman Sachs και η JΡ Μorgan Chase, οι οποίες έχουν ήδη επιστρέψει την κρατική αρωγή που είχαν λάβει, εξαιρούνται του μέτρου.

* Τράπεζες από καζίνα Την ανάγκη να διαχωριστούν οι βασικές τραπεζικές δραστηριότητες των χρηματοπιστωτικών ομίλων από τις κερδοσκοπικές χρηματοοικονομικές δραστηριότητες, που κατά κανόνα προϋποθέτουν την ανάληψη υψηλού επενδυτικού ρίσκου, ζήτησε μιλώντας σε συνέδριο σκωτσέζων επιχειρηματιών ο επικεφαλής της Τράπεζας της Αγγλίας Μέρβιν Κινγκ. Ο βρετανός τραπεζίτης εξέφρασε τις αμφιβολίες του για το αν είναι εφικτή μια καλύτερη και αυστηρότερη ρύθμιση των χρηματοοικονομικών συναλλαγών και των δραστηριοτήτων εν γένει σε διεθνές επίπεδο στην οποία προσανατολίζεται το G20. Και αντιπρότεινε τον διαχωρισμό των κλάδων καταθέσεων και χορηγήσεων δανείων σε ιδιώτες και επιχειρηματίες από τον «κερδοσκοπικό κλάδο των τραπεζών, από το “καζίνο” τους, που μας οδήγησε σε τόσο μεγάλα προβλήματα».

* Πρασινίζει το Μεγάλο Μήλο Η Νέα Υόρκη αγκαλιάζει με θέρμη την ιδέα της «πράσινης ανάκαμψης» με την ελπίδα ότι θα δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Ο δήμαρχος της οικονομικής πρωτεύουσας των Ηνωμένων Πολιτειών Μάικλ Μπλούμπεργκ προγραμματίζει τον διπλασιασμό εργατικού δυναμικού που θα απασχολείται στον τομέα της «πράσινης οικονομίας» μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια. Θα δημιουργήσει 13.000 θέσεις εργασίας για να μπορέσει η Νέα Υόρκη να ανταγωνισθεί το Λονδίνο στη νέα αγορά της αγοραπωλησίας ρύπων (carbon trading) που ταχύτατα δημιουργείται.

* Ξεπούλησαν Christie΄s και Sotheby΄s Η λογική στον κλάδο των δημοπρασιών έργων τέχνης ήταν κοινή: χρήματα υπάρχουν αλλά αυτοί που τα διαθέτουν δεν τα ξοδεύουν. Ε, έπειτα από το πυρετώδες τριήμερο δημοπρασιών έργων τέχνης (16, 17, 18 Οκτωβρίου) στους οίκους Sotheby΄s και Christie΄s στο Λονδίνο, η λογική αυτή έπαψε να ισχύει. Οι συλλέκτες έργων σύγχρονης τέχνης «επανήλθαν». Οι δύο μεγαλύτεροι οίκοι δημοπρασιών στον κόσμο κατέγραψαν συνολικές πωλήσεις 26,3 εκατ. στερλινών (28,8 εκατ. ευρώ) για έργα της μεταπολεμικής περιόδου και έργα σύγχρονης τέχνης. Το αποτέλεσμα των δημοπρασιών υπερέβη κατά πολύ τις εκτιμήσεις των οίκων για εισπράξεις 18,7 εκατ. στερλινών (20,4 εκατ. ευρώ).

* «Πράσινη» Δύση, «μαύρη» Ανατολή Η αυλαία της εφετινής Εκθεσης Αυτοκινήτου του Τόκιο την περασμένη Τετάρτη βρήκε τους ιάπωνες κατασκευαστές να συζητούν στα… ιαπωνικά για το μέλλον της αυτοκίνησης. Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης και των ΗΠΑ έλαμψαν διά της απουσίας τους. Το μυαλό όλων, ωστόσο, Ευρωπαίων, Αμερικανών και Ιαπώνων, είναι στην Κίνα: στην πραγματικά καθοριστική αγορά για τον κλάδο. Διότι τα «πράσινα» μοντέλα που παρουσιάζονται στο Τόκιο και στα άλλα μεγάλα σαλόνια αυτοκινήτου απευθύνονται στις ώριμες πλην κορεσμένες αγορές της Δύσης και της Ιαπωνίας. Στην Κίνα αυτό που μετράει δεν είναι η οικολογία αλλά η δυνατότητα των εταιρειών να πουλήσουν πολλά φθηνά αυτοκίνητα και να γεμίσουν τα ταμεία τους δίχως να σκοτίζονται για το ενεργειακό αποτύπωμα των μοντέλων.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Μυστικά και ψέματα Οι περισσότεροι θα περάσουν τις ημέρες και νύχτες των Χριστουγέννων στην Αθήνα με παρουσίες σε διακριτικά ιδιωτικά δείπνα αλλά... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk