Εκπτώσεις με ριάλιτι

Η συζήτηση που έχει ξεκινήσει από την περασμένη σεζόν και αφορά το νέο είδος εκπομπών που τείνουν σε μεγάλο βαθμό να αντικαταστήσουν σίριαλ και σόου υψηλού κόστους συνεχίζεται και φέτος και μάλιστα πιο έντονα. Η αρχή έγινε με το «Κάτι ψήνεται» του Αlpha, το οποίο σημειώνοντας υψηλές τηλεθεάσεις- και ειδικά στα δυναμικά κοινά- σε συνάρτηση με το χαμηλό κόστος έδωσε το πράσινο φως στους Γερμανούς να προχωρήσουν σε πολλαπλασιασμό των ριάλιτι νέας γενιάς εντάσσοντας στο φετινό πρόγραμμα τα «Αγρότης μόνος ψάχνει», «Για λογαριασμό σας» και τη συνέχεια του «Εφιάλτη στην κουζίνα».

Η συζήτηση που έχει ξεκινήσει από την περασμένη σεζόν και αφορά το νέο είδος εκπομπών που τείνουν σε μεγάλο βαθμό να αντικαταστήσουν σίριαλ και σόου υψηλού κόστους συνεχίζεται και φέτος και μάλιστα πιο έντονα. Η αρχή έγινε με το «Κάτι ψήνεται» του Αlpha, το οποίο σημειώνοντας υψηλές τηλεθεάσεις- και ειδικά στα δυναμικά κοινά- σε συνάρτηση με το χαμηλό κόστος έδωσε το πράσινο φως στους Γερμανούς να προχωρήσουν σε πολλαπλασιασμό των ριάλιτι νέας γενιάς εντάσσοντας στο φετινό πρόγραμμα τα «Αγρότης μόνος ψάχνει», «Για λογαριασμό σας» και τη συνέχεια του «Εφιάλτη στην κουζίνα».

Το παράδειγμά του ακολούθησε και ο Αntenna ο οποίος μάλιστα προχώρησε ένα βήμα παραπάνω καταργώντας την καθημερινή σειρά του και τοποθετώντας στη θέση του το «Love bites», το οποίο μέχρι στιγμής σε αναλογία κόστους- τηλεθέασης δικαιώνει όσους το εμπιστεύθηκαν. Το Χ-Factor συνεχίζεται κανονικά, ενώ στο νέο πρόγραμμα του σταθμού έχουν ενταχθεί δύο εκπομπές οι οποίες είναι ξενόφερτα concept, το «Νext top model» και το σόου «Ο διάδοχος του Γιούρι Γκέλερ».

Η σχέση των παραπάνω με την πολυσυζητημένη πτώση της διαφημιστικής δαπάνης είναι φυσικά άμεση. Πρόκειται, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, για προγράμματα τα οποία έχουν πολύ χαμηλό κόστος, μπορούν να κερδίσουν έμμεση διαφήμιση, όπως για παράδειγμα χορηγούς και product placement, και φυσικά το ευρύ λαϊκό κοινό. Ειδικότερα στην περίπτωση του «Νext top model» η περίπτωση του product placement είναι κάτι παραπάνω από προφανής με προϊόντα μεγάλων εταιρειών να εξασφαλίζουν εκτός από την παρουσία των προϊόντων τους στο σπίτι και στους χώρους όπου κινούνται οι υποψήφιες, ακόμη και την εκτεταμένη χρήση των λογοτύπων τους.

Τα παραδείγματα που ακολουθούν και αφορούν το κόστος παραγωγής είναι χαρακτηριστικά: για ένα επεισόδιο του Love Βites ο Αntenna ξοδεύει μάξιμουμ 15- 20 χιλιάδες ευρώ, ποσό που προσγειώνεται ακόμη χαμηλότερα για το «Κάτι ψήνεται» ως τις 13 χιλιάδες ευρώ. Στην περίπτωση που το κανάλι του Αμαρουσίου επέλεγε να προβάλλει καθημερινή σειρά το κόστος θα πολλαπλασιαζόταν κατά πολύ ενώ αμφίβολη θα ήταν και η πορεία τηλεθέασης, δεδομένου του ισχυρού αντιπάλου της, των «Μυστικών της Εδέμ» στο Μega.

Τo «Νext top model» κοστίζει περίπου 2- 2,5 εκατομμύρια ευρώ συνολικά για όλα τα επεισόδια που θα προβληθούν ενώ στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται και το συνολικό κόστος για το σόου του Γιούρι Γκέλερ. Φυσικά στα παραπάνω ποσά έχει συνυπολογιστεί ακόμη και το κόστος των δικαιωμάτων καθώς πρόκειται για ξένα κόνσεπτ. Ακριβή θεωρείται η παραγωγή του «Χ-Factor» όπου στο σύνολό της αγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ στα οποία περιλαμβάνονται οι αμοιβές συντελεστών και κριτικής επιτροπής (πλην Γιώργου Λεβέντη και Κατερίνας Γκαγκάκη οι οποίοι δεν πληρώνονται), τα 13 ζωντανά επεισόδια και τα 8 επεισόδια των οντισιόν των υποψηφίων, τα έξοδα μετακινήσεων καθώς και η αμοιβή του Σάκη Ρουβά. Συνολικά το ψυχαγωγικό πρόγραμμα του Αntenna με περιεχόμενο αυτές τις εκπομπές δεν ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια ευρώ με έσοδα πολύ υψηλότερα λόγω του prime time, των καλών τηλεθεάσεων του «ΧFactor», αλλά και των έμμεσων διαφημίσεων και κυρίως των χορηγών που προσελκύουν αυτού του είδους τα τηλεοπτικά προϊόντα.

Στον Αlpha το κόστος των εκπομπών «Αγρότης μόνος ψάχνει», «Εφιάλτης στην κουζίνα» και «Για λογαριασμό σας» κοστίζουν σύμφωνα με πληροφορίες 50% λιγότερο από μια εβδομαδιαία σειρά μυθοπλασίας μέσου κόστους! Ειδικότερα τα δύο τελευταία έχουν ακόμη χαμηλότερο κόστος ανά επεισόδιο που αγγίζει και το επίπεδο κόστους επεισοδίου μιας ξένης σειράς.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk