Ο Jack Daniel έχει φίλους παντού

«Μπορεί οι ΗΠΑ να μην είναι πολύ δημοφιλής χώρα, αλλά αυτό δεν επηρεάζει τις πωλήσεις του Jack Daniel΄sδιεθνώς» λέει ο Πολ Βάργκα, επικεφαλής της εταιρείας Βrown-Forman, που παράγει το πιο γνωστό από τα αμερικανικά ουίσκι, συνήθως τύπου «μπέρμπον»- αν και ειδικά το Jack Daniel΄s είναι «Τενεσί». Και πράγματι την τελευταία δεκαετία η περίφημη τετράγωνη μπουκάλα, η επονομαζόμενη και «Νο 7», έχει καταγράψει εντυπωσιακή ανάπτυξη. Η ετήσια παραγωγή Jack Daniel΄s αυξήθηκε πάνω από 60% από το 2000 φθάνοντας πέρυσι τα 9,5 εκατ.

Ο Jack Daniel έχει φίλους παντού | tovima.gr

«Μπορεί οι ΗΠΑ να μην είναι πολύ δημοφιλής χώρα, αλλά αυτό δεν επηρεάζει τις πωλήσεις του Jack Daniel΄sδιεθνώς» λέει ο Πολ Βάργκα, επικεφαλής της εταιρείας Βrown-Forman, που παράγει το πιο γνωστό από τα αμερικανικά ουίσκι, συνήθως τύπου «μπέρμπον»- αν και ειδικά το Jack Daniel΄s είναι «Τενεσί». Και πράγματι την τελευταία δεκαετία η περίφημη τετράγωνη μπουκάλα, η επονομαζόμενη και «Νο 7», έχει καταγράψει εντυπωσιακή ανάπτυξη. Η ετήσια παραγωγή Jack Daniel΄s αυξήθηκε πάνω από 60% από το 2000 φθάνοντας πέρυσι τα 9,5 εκατ. κιβώτια, ενώ εφέτος θα μπορούσε να ξεπεράσει ακόμη και τα 10 εκατομμύρια.

Ωστόσο, περισσότερο και από την εγχώρια αγορά, η εμπορική επιτυχία του Jack Daniel΄s, όπως και των άλλων αμερικανικών «ουίσκι», αποδίδεται στη διεθνή αγορά, όπως εξηγεί ο Νταβίντ Μπαρού στο ρεπορτάζ του για τη γαλλική εφημερίδα «Les Εchos».

Για πρώτη φορά στην ιστορία του άλλωστε το Jack Daniel΄s πούλησε πέρυσι περισσότερο από το 50% της παραγωγής του στο εξωτερικό. Ο υπεύθυνος Παραγωγής Τζεφ Αρνετ λέει ότι ασφαλώς «στις διάφορες μορφές τουτο Johnnie Walker» (σ.σ.: σκωτσέζικο ουίσκι, το πρώτο παγκοσμίως σε πωλήσεις) «πουλάει περισσότερο από εμάς. Αλλά το παραδοσιακό Νο 7 του Jack Daniel΄s είναι το ουίσκι υψηλής ποιότητας που πουλιέται περισσότερο στον κόσμο». Η διεθνής αγορά είναι άλλωστε ένας από τους κύριους στόχους της αμερικανικής ποτοποιίας. «Η δυναμική μας για ανάπτυξη στις εξαγωγές παραμένει σημαντική» λέει ο κ. Βάργκα. «Η παγκόσμια αγορά εισαγόμενων ουίσκι είναι λίγο μεγαλύτερη από 120 εκατ. κιβώτια. Με τα σχεδόν 10 εκατομμύριαεμείς ελέγχουμε περίπου το 7% της αγοράς. Επομένωςέχουμε ακόμη χώρο για να αναπτυχθούμε. Οχι τα δύο ή τρία επόμενα χρόνιααλλά επί δεκαετίες». «Κοιτάξτε» λέει στον γάλλο δημοσιογράφο. «Στη Γαλλίαπουλήσαμε μόνο 300.000 κιβώτια, ενώ η αγορά της είναι συνολικά 12 ή 13 εκατομμύρια».

O ένας άξονας για εξαγωγική ανάπτυξη είναι η προσπάθεια να επεκταθεί η γκάμα των προϊόντων Jack Daniel΄s στο υψηλό τμήμα της αγοράς. Οπως έκαναν ως τώρα και τα σκωτσέζικα ή και άλλα ουίσκι που στηρίχθηκαν στα χρόνια ωρίμανσης των προϊόντων τους. Για τα αμερικανικά ουίσκι τα χρόνια ωρίμανσης δεν είναι τόσο καθοριστικά καθώς στο Κεντάκι ή στο Τενεσί των ΗΠΑ είναι πολύ πιο ζεστά τα κλίματα από ό,τι στη Σκωτία ή στην Ιρλανδία. Η Βrown-Forman έτσι στηρίζεται περισσότερο στη διαφοροποίηση της γεύσης προτείνοντας προϊόντα με πιο έντονη γεύση, που μπορεί να φτάσουν και στο διπλάσιο της τιμής τού Νο 7. Είναι π.χ. το Gentleman Jack ή το Single Βarrel. Είναι μια γκάμα που μπορεί να αναπτύσσεται γρήγορα, αφορά ωστόσο μικρό όγκο: μόνο το 3%. Το Woodford Reserve, ένα άλλο ουίσκι της ίδιας εταιρείας, που είχε σταματήσει για δεκαετίες εξαιτίας της μικρής εγχώριας αγοράς, ξανάρχισε να παράγεται στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 και ήδη εξάγει το 10% της παραγωγής του. Κάτι ανάλογο γίνεται και με το Μaker΄s Μark της Fortune Βrands, που παράγει λιγότερα από 1 εκατομμύριο κιβώτια αλλά εξάγει το 10% της παραγωγής του: «Σε δύοτρία χρόνια θα περάσουμε από την παραγωγή 1,5 εκατομμυρίου σε 2,25 εκατ. κιβώτια» λέει ο Ντένι Πότερ, υπ΄ αριθ. 2

για την παραγωγή τού Μaker΄s Μark.

O δεύτερος άξονας μοιάζει επίσης ελπιδοφόρος αλλά ακολουθεί την εμπειρία της βότκας. Αρκετές εταιρείες παραγωγής βότκας (π.χ., η Αbsolut) βρήκαν έναν τρόπο ανάπτυξης της αγοράς τους πουλώντας έτοιμα κοκτέιλ ή «ready mix» όπως λέγονται. Το Jack Daniel΄s ήδη πουλάει αρκετά εκατομμύρια κιβώτια από τέτοια κοκτέιλ, που αποτελούνται από μείγματα του ομώνυμου ουίσκι με λεμονάδα ή Coca-Cola. «Το αμερικανικό ουίσκι έχει το πλεονέκτημα έναντι των βρετανικών ότι πιο εύκολα ανακατεύεται η γεύση του με άλλες γεύσεις» λέει ο κ. Βάργκα. Τα κοκτέιλ αυτά ήδη διατίθενται σε αρκετές αγγλοσαξονικές και λατινικές χώρες και οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 8% το πρώτο τρίμηνο, την ίδια ώρα που η παραδοσιακή μπουκάλα τού Νο 7 γνώρισε πτώση 1%.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk