Στα πράγματα

Η υποχώρηση της ζήτησης πιέζει τους μικρομεσαίους

Τον περιορισμό δαπανών ως ένα μέτρο για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης που έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις επισημαίνει ο κ. Α. Καϊσής, πρόεδρος της επιχείρησης ΙΜC Βusiness Global, η οποία διοργανώνει διαδικτυακές εκθέσεις.

Τον περιορισμό δαπανών ως ένα μέτρο για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης που έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις επισημαίνει ο κ. Α. Καϊσής, πρόεδρος της επιχείρησης ΙΜC Βusiness Global, η οποία διοργανώνει διαδικτυακές εκθέσεις.

– Σε τι βαθμό έχουν επηρεαστεί οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις από την οικονομική κρίση;

«Η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρέασε ποικιλοτρόπως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σε πρώτη φάση δέχθηκαν πιέσεις από τη γενικότερη υποχώρηση της ζήτησης και μαζί με τα ήδη αυστηρότερα κριτήρια χρηματοδότησης δυσχέρανε τη θέση τους σε ό,τι αφορά τη ρευστότητα. Οπως αναμενόταν, περιόρισαν τις δαπάνες τους για να επιβιώσουν, βάζοντας ψαλίδι ακόμη και στο μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής τους σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις. Από αυτές φυσικά ανέμεναν νέες εργασίες στο μέλλον και ασφαλώς θα υπάρξουν αισθητές παρενέργειες από τη μη αναζήτηση νέων ευκαιριών».

– Τι μπορούν να κάνουν για να βγουν από το οικονομικό αδιέξοδο;

«Αναμφίβολα ο περιορισμός των δαπανών για το μάρκετινγκ, που θα φέρει εργασίες στο μέλλον ώστε να επιβιώσουν σήμερα, είναι δίκοπο μαχαίρι. Το στοίχημα είναι συνεπώς ότι πρέπει να αναζητήσουν τρόπους για να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των όποιων ποσών επενδύουν στο μάρκετινγκ σε αναζήτηση νέων αγορών για τα προϊόντα τους ή πιο ανταγωνιστικών προμηθευτών για υπηρεσίες, πρώτες ύλες ή κεφαλαιουχικά αγαθά ώστε να αντεπεξέλθουν μεν στις σημερινές προκλήσεις, να διασφαλίσουν δε τη βιωσιμότητά τους αύριο. Ενα τέτοιο μέτρο είναι η συμμετοχή σε διεθνείς διαδικτυακές εκθέσεις που επεκτείνουν την εμβέλεια του μάρκετινγκ, περιορίζοντας όμως τις σχετικές δαπάνες».

– Τι ακριβώς είναι οι διαδικτυακές εκθέσεις και πόσο συμβάλλουν στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης;

«Οι διεθνείς διαδικτυακές εμπορικές εκθέσεις της ΒusinessGlobal. com λειτουργούν όπως ακριβώς οι παραδοσιακές εκθέσεις, με τη διαφορά ότι πραγματοποιούνται σε μια ειδική διαδικτυακή πλατφόρμα βάσει ενός ειδικά ανεπτυγμένου λογισμικού. Αυτό δίνει στους εκθέτες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το δικό τους διαδικτυακό περίπτερο, προβάλλοντας π.χ. καταλόγους και βίντεο προϊόντων και υπηρεσιών κτλ. Η ελεύθερη είσοδος προσελκύει πολύ περισσότερους επισκεπτόμενους επαγγελματίες και επιχειρηματίες που διαφορετικά δεν θα συμμετείχαν σε μια ανάλογη παραδοσιακή έκθεση, παρέχοντας σε αυτούς τη δυνατότητα να συνομιλήσουν και να διαπραγματευθούν ζωντανά με εκθέτες, να ανταλλάξουν επαγγελματικές κάρτες κτλ. Με άλλα λόγια, μέσω της ΒusinessGlobal.com οι εκθέτες και οι επισκέπτες εξοικονομούν χρόνο και χρήμα απολαμβάνοντας τα ίδια πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι παραδοσιακές εκθέσεις».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk