Ποδηλατόδρομοι Ψυχικού

Παντού σε όλον τον κόσμο οι ποδηλατόδρομοι γίνονται για να διευκολύνουν και να ενισχύσουν την κίνηση με το ποδήλατο ως εναλλακτικό μέσο προς το αυτοκίνητο. Δεν γίνονται εναλλακτικά… προς τους πεζούς. Φαίνεται ότι αυτή η βασική παραδοχή δεν ισχύει για τον ωραίο Δήμο του Παλαιού Ψυχικού, όπου οι ποδηλατόδρομοι κατασκευάστηκαν πάνω σε πολυσύχναστα πεζοδρόμια, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση και κυρίως καμία διαβούλευση με τους κατοίκους για το πώς και το γιατί. Το έργο, …

Ποδηλατόδρομοι  Ψυχικού | tovima.gr

Παντού σε όλον τον κόσμο οι ποδηλατόδρομοι γίνονται για να διευκολύνουν και να ενισχύσουν την κίνηση με το ποδήλατο ως εναλλακτικό μέσο προς το αυτοκίνητο. Δεν γίνονται εναλλακτικά… προς τους πεζούς. Φαίνεται ότι αυτή η βασική παραδοχή δεν ισχύει για τον ωραίο Δήμο του Παλαιού Ψυχικού, όπου οι ποδηλατόδρομοι κατασκευάστηκαν πάνω σε πολυσύχναστα πεζοδρόμια, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση και κυρίως καμία διαβούλευση με τους κατοίκους για το πώς και το γιατί. Το έργο, υπό τον ευφημιστικό τίτλο «διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης κινητικότητας στις οδούς του Δήμου Ψυχικού», εκτελέστηκε σε απίστευτα σύντομο χρονικό διάστημα- παράδοξο για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα-, προφανώς γιατί θα έτρεχαν προθεσμίες για τα κονδύλια.

Οι ποδηλατόδρομοι, επάνω στα πεζοδρόμια της κεντρικότατης 25ης Μαρτίου-Διαμαντίδου και της κάθετης προς αυτήν οδού Αγίου Δημητρίου, κάθε άλλο παρά έχουν κάνει βιώσιμη την κινητικότητα ποδηλατών και πεζών. Πριν απ΄ όλα οι ποδηλατόδρομοι, οι οποίοι σε αρκετά τμήματά τους εμποδίζονται από κορμούς δέντρων και από πυκνά φυλλώματα, έχουν γίνει στο ένα και μοναδικό κομμάτι του πεζοδρομίου όπου μπορούν να περπατήσουν και οι πεζοί. Σε ορισμένα σημεία όπου τα πεζοδρόμια στενεύουν ο ποδηλατόδρομος καλύπτει όλο το πλάτος τους. Σε πόλεις του εξωτερικού υπάρχουν ποδηλατόδρομοι επί των πεζοδρομίων, αλλά τα πεζοδρόμια έχουν τέτοιο πλάτος που να επιτρέπεται η παράλληλη κίνηση ποδηλατών και πεζών.

Αντί ο Δήμος του Παλαιού Ψυχικού και οι μελετητές του να το λάβουν αυτό υπόψη τους και να φτιάξουν βιώσιμους ποδηλατόδρομους αφαιρώντας χώρο από τα αυτοκίνητα, αποφάσισαν να τιμωρήσουν τους πεζούς. Και επειδή κάποιοι κάτοικοι διαμαρτυρήθηκαν, ίσως και με αγωγές, στην Αγίου Δημητρίου ο δήμος έφτιαξε και έναν ποδηλατόδρομο επί του οδοστρώματος, αλλά με τόσο λιλιπούτεια διάσταση- όχι μεγαλύτερη από 60 εκατοστά- και τόσο περίκλειστο από τσιμεντοχωρίσματα, που με την παραμικρή στραβοτιμονιά ο ποδηλάτης καταλήγει σίγουρα στο νοσοκομείο. Ετσι εξασφαλίζουν και ποδηλατόδρομο και πάρκινγκ αυτοκινήτων δίπλα σε αυτόν.

Οι ποδηλατόδρομοι του Ψυχικού δεν είναι μια μικρή τοπική ιστορία. Ως μικρή τοπική ιστορία δεν θα μπορούσε να απασχολήσει την αρθρογραφία μιας εφημερίδας. Είναι μια περίπτωση, ένα case study, από τις δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες που συμβαίνουν στην Ελλάδα στον χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Χωρίς διαβούλευση, χωρίς σοβαρή μελέτη όλων των παραμέτρων και των ιδιαιτεροτήτων, με περιφρόνηση των κοινωνιών, λειτουργούν ως πυροτέχνημα και ύστερα σβήνουν, σαν άχρηστα έργα για τα οποία έχουν δαπανηθεί χιλιάδες ευρώ. Κατά κανόνα τα ευρώ της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Εχουμε καλύτερη απόδειξη από τα περίφημα πεζοδρόμια για τυφλούς της Αθήνας που στο 80% των περιπτώσεων καταλήγουν τυφλά επάνω σε κολόνες, πινακίδες, περίπτερα ή και στους λάκκους της δημόσιας αβελτηρίας;

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk