Ο «εθνικός ήρωας» Κολ με… εσώρουχα

ΒΕΡΟΛΙΝΟ Ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν δει οι Γερμανοί τον «εθνικό ήρωα» της νεότερης πολιτικής τους ιστορίας, τον Χέλμουτ Κολ, τον ηγέτη που επί των ημερών του έγινε πραγματικότητα η επανένωση των δύο Γερμανιών, να τριγυρνάει με τα εσώρουχα και να μορφάζει από πόνο, εξαρτημένος από ισχυρά αναλγητικά, αναγκασμένος να φοράει έναν κρυφό καθετήρα. Το δραματοποιημένο ντοκυμαντέρ με τίτλο «Ο άνδρας από το Παλατινάτο», το οποίο προβλήθηκε την Τρίτη από τη δημόσια τηλεόραση ΖDF της Ομοσπονδιακής Γερμανίας, αποκαθηλώνει όχι τόσο την πολιτική όσο με την ανθρώπινη διάσταση του 79χρονου σήμερα κ.

ΒΕΡΟΛΙΝΟ Ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν δει οι Γερμανοί τον «εθνικό ήρωα» της νεότερης πολιτικής τους ιστορίας, τον Χέλμουτ Κολ, τον ηγέτη που επί των ημερών του έγινε πραγματικότητα η επανένωση των δύο Γερμανιών, να τριγυρνάει με τα εσώρουχα και να μορφάζει από πόνο, εξαρτημένος από ισχυρά αναλγητικά, αναγκασμένος να φοράει έναν κρυφό καθετήρα.

Το δραματοποιημένο ντοκυμαντέρ με τίτλο «Ο άνδρας από το Παλατινάτο», το οποίο προβλήθηκε την Τρίτη από τη δημόσια τηλεόραση ΖDF της Ομοσπονδιακής Γερμανίας, αποκαθηλώνει όχι τόσο την πολιτική όσο με την ανθρώπινη διάσταση του 79χρονου σήμερα κ. Κολ.

Η τηλεταινία του σκηνοθέτη Τόμας Σαντ και του παραγωγού Νίκο Χόφμαν προκάλεσε σοκ αλλά μεγάλο ενδιαφέρον. Οι περισσότεροι τηλεκριτικοί την υποδέχθηκαν θετικά. Ωστόσο οι δύο γιοι του «αιώνιου καγκελάριου» διαμαρτυρήθηκαν για το πώς παρουσιάζεται ο πατέρας τους αλλά και η μητέρα τους. « Είναι γελοίο και ασεβές », δήλωσε ο Βάλτερ Κολ. « Τον παρουσιάζουν διψασμένο για την εξουσία και πότε δεν υπήρξε κάτι τέτοιο. Επιπλέονη ταινία περιθωριοποιεί τη μητέρα μας ».

Η Ανελόρε Κολ αυτοκτόνησε το 2001 παίρνοντας υπερβολική δόση ηρεμιστικών φαρμάκων. Τα τελευταία χρόνια της ζωής της υπέφερε από μια σπάνια και επώδυνη δερματική πάθηση η οποία της απαγόρευε να εκτίθεται στο φως, με αποτέλεσμα να παραμένει κλεισμένη στο σπίτι της, ενώ λέγεται ότι η ασθένειά της τής είχε προκαλέσει βαριά κατάθλιψη. Στην ταινία παρουσιάζεται συχνά ως υστερική.

Η βάση του ντοκυμαντέρ ήταν συνεντεύξεις συνολικής διάρκειας 30 ωρών που παραχώρησε ο κ. Κολ. Φαίνεται ότι είχε αποφασίσει ότι το υλικό δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί αυτούσιο, διότι ένιωθε ότι δεν θα ήταν αρκετά κολακευτικό για το πρόσωπό του. Χρησιμοποιώντας πλάνα αρχείου και στοιχεία από τις συνεντεύξεις, οι δημιουργοί αναπαράστησαν πολλές σκηνές, ιδίως για την περίοδο ακριβώς πριν από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου το 1989. Στο έργο φαίνεται ξεκάθαρα ότι εκείνη την κρίσιμη εποχή ο κ. Κολ υπέφερε από προστάτη και, κάτι που ελάχιστοι γνώριζαν, έπαιρνε μεγάλες ποσότητες αναλγητικών για να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του.

Επίσης είχε συγκρουστεί με πολλά στελέχη στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα. Το πολιτικό του άστρο κινδύνευε να σβήσει όταν η Ιστορία «αλλιώς του μίλησε» και τον έφερε ξανά στο προσκήνιο με την τεράστια αλλαγή την οποία σηματοδότησε η κατάρρευση της σοβιετικής αυτοκρατορίας.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk