Εξαιρούνται από τον φόρο τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής

Κανονικά θα επιβληθεί εφέτος η έκτακτη εισφορά και το ετήσιο ειδικό τέλος στους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής καθώς από τη συγκεκριμένη φορολογία θα εξαιρεθούν τελικά μόνο οι επαγγελματίες, δήλωσε χθες ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ.Παπακωνσταντίνου. Ο ειδικός φόρος, ο οποίος κυμαίνεται από 300 ευρώ ως και 1.300 ευρώ ανά μέτρο, ανάλογα με το συνολικό μήκος του σκάφους αναψυχής, θα καταβάλλεται κάθε χρόνο από τους ιδιοκτήτες τους όταν αυτά ξεπερνούν τα 10 μέτρα. Για τα ιστιοφόρα ο ειδικός φόρος διαμορφώνεται από 200 ευρώ ως 600 ευρώ ανά μέτρο, με εξαίρεση εκείνα που έχουν μήκος ως 15 μέτρα.

Εξαιρούνται  από τον φόρο  τα επαγγελματικά  σκάφη αναψυχής | tovima.gr

Κανονικά θα επιβληθεί εφέτος η έκτακτη εισφορά και το ετήσιο ειδικό τέλος στους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής καθώς από τη συγκεκριμένη φορολογία θα εξαιρεθούν τελικά μόνο οι επαγγελματίες, δήλωσε χθες ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ.Παπακωνσταντίνου. Ο ειδικός φόρος, ο οποίος κυμαίνεται από 300 ευρώ ως και 1.300 ευρώ ανά μέτρο, ανάλογα με το συνολικό μήκος του σκάφους αναψυχής, θα καταβάλλεται κάθε χρόνο από τους ιδιοκτήτες τους όταν αυτά ξεπερνούν τα 10 μέτρα. Για τα ιστιοφόρα ο ειδικός φόρος διαμορφώνεται από 200 ευρώ ως 600 ευρώ ανά μέτρο, με εξαίρεση εκείνα που έχουν μήκος ως 15 μέτρα.

«Αυτονόητο και απολύτως απαραίτητο μέτρο» για τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη χαρακτήρισε την κατάργηση του ετήσιου τέλους και της έκτακτης εισφοράς ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) κ. Γ. Φωκάς, υπογραμμίζοντας ότι οι εξαγγελίες της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρίας Λούκας Κατσέλη βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο τον κλάδο. Στήριξη του κλάδου
«Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί μια επαγγελματική δραστηριότηταστην οποία μετέχουν κατά πλειοψηφία μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και όχι γενικά “έχοντες και κατέχοντες”» σημείωσε ο πρόεδρος του ΞΕΕ. «Οι επιχειρηματίες αυτοί έχουν πληγεί σοβαρά από την τρέχουσα οικονομική κρίση, ενδεχομένως έχουν πληγεί σοβαρότερα από άλλους τουριστικούς κλάδους, και για να επιβιώσουνχρειάζονται ουσιαστική στήριξη και όχι περαιτέρω επιβαρύνσεις. Ο Ν. 3790/09 επιβάρυνε τους επαγγελματίες αυτούς εν μέσω μάλιστα της κρίσης, με εφάπαξ έκτακτη εισφορά και ετήσιο ειδικό φόρο».

Την ίδια ώρα το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Ανευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) ζητεί την άμεση τροποποίηση του Ν. 3790 (2009) εξαιρώντας όλα τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής από την έκτακτη εισφορά και τον ειδικό φόρο, υπογραμμίζοντας ότι αποτελούν την οριστική βολή σε έναν κλάδο ο οποίος «βρίσκεται σε απαξίωση από το 1982», την τελευταία φορά που ενισχύθηκε μέσω αναπτυξιακού νόμου από την πολιτεία. Το σωματείο, το οποίο εκπροσωπεί 500 μέλη, πλοιοκτήτες περίπου 1.300 επαγγελματικών σκαφών (μήκους ως 20 μέτρων) στα οποία δραστηριοποιούνται πάνω από 10.000 επαγγελματίες, ενώ προσελκύουν περίπου 200.000 επισκέπτες ετησίως, εκτιμά ότι η μείωση στις ναυλώσεις σκάφων θα αγγίξει το 50% για το 2009. Οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες και για το επόμενο έτος και, όπως επισημαίνεται, «πολλοί συνάδελφοι επαγγελματίες έχουν περιέλθει σε απόγνωση, καθώς ενώ οι δανειακές υποχρεώσεις τρέχουν, τα έσοδα έχουν μειωθεί δραματικά και από την άλλη οι τράπεζες έχουν κλείσει τη στρόφιγγα στις χορηγήσεις».

Αλλάζουν σημαία
Σε περίπτωση που δεν γίνει άμεση τροποποίηση του νόμου, το ΣΙΤΕΣΑΠ αναφέρει ότι οι αντιδράσεις των επαγγελματιών του κλάδου προσανατολίζονται προς την επ΄ αόριστον αναστολή πληρωμής των νέων φόρων στα σκάφη και των λιμενικών τελών σε μαρίνες και λιμένες, την κατάθεση των επαγγελματικών αδειών των σκαφών στο αρμόδιο υπουργείο, καθώς και την αλλαγή της ελληνικής σημαίας των σκαφών και τη μετακίνηση του στόλου σε άλλους προορισμούς, γειτονικών χωρών, επισημαίνοντας ότι ήδη υπάρχουν προτάσεις από ξένες ναυτιλιακές.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk