Πράσινη κόντρα Τoyota – Ηonda

Η Τoyota επιταχύνει την ανάπτυξη των υβριδικών της οχημάτων (συνδυάζουν βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα) με την παρουσίαση ενός ακόμη αυτοκινήτου της συγκεκριμένης κατηγορίας στην ιαπωνική αγορά. Το όνομα αυτού είναι Τoyota Sai και ανήκει στην κατηγορία των οχημάτων πολυτελείας. Παράλληλα, ο ιαπωνικός κολοσσός ετοιμάζεται να αποκρούσει τις «πράσινες» προτάσεις της κορεατικής Ηyundai με το λανσάρισμα του υβριδικού Τoyota Ρrius στην αγορά της Νότιας Κορέας. Η Ηonda, ο έτερος ισχυρός «παίκτης» στην αγορά των πράσινων οχημάτων, ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία.

Πράσινη κόντρα Τoyota – Ηonda | tovima.gr

Η Τoyota επιταχύνει την ανάπτυξη των υβριδικών της οχημάτων (συνδυάζουν βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα) με την παρουσίαση ενός ακόμη αυτοκινήτου της συγκεκριμένης κατηγορίας στην ιαπωνική αγορά. Το όνομα αυτού είναι Τoyota Sai και ανήκει στην κατηγορία των οχημάτων πολυτελείας. Παράλληλα, ο ιαπωνικός κολοσσός ετοιμάζεται να αποκρούσει τις «πράσινες» προτάσεις της κορεατικής Ηyundai με το λανσάρισμα του υβριδικού Τoyota Ρrius στην αγορά της Νότιας Κορέας. Η Ηonda, ο έτερος ισχυρός «παίκτης» στην αγορά των πράσινων οχημάτων, ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία.

Η διαφορά στην προσέγγιση είναι ξεκάθαρη: η δεύτερη μεγαλύτερη ιαπωνική εταιρεία, η Ηonda, επιχειρεί να προλάβει τις εξελίξεις και να προσπεράσει την Τοyota στον «αγώνα» για τη μαζική παραγωγή οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε λίγα χρόνια από σήμερα. Προς το παρόν αυτό που αναμένουν οι πάντες είναι η ταχύτατη ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας όπoυ η Τoyota έχει τον πρώτο λόγο τουλάχιστον εδώ και 11 χρόνια (χάρη στο Ρrius) και υπόσχεται ότι τη δεκαετία 2010-2020 θα προσφέρει στην αγορά την υβριδική εκδοχή για κάθε μοντέλο αυτοκινήτου που κατασκευάζει. Στον προγραμματισμό αυτόν εντάσσεται και η έναρξη της παραγωγής της υβριδικής εκδοχής του Αuris (του αντικαταστάτη της πεντάθυρης Corolla) στο Ντερμπισάιρ της Βρετανίας από τα μέσα του 2010, με προφανή στόχο να προσεγγίσει τον μέσο ευρωπαίο καταναλωτή. Το Αuris τοποθετείται στην πιο δημοφιλή κατηγορία οχημάτων στην Ευρώπη, αυτή των «μικρομεσαίων». Οι βασικοί του ανταγωνιστές είναι τα εμπορικά μοντέλα VW Golf, Οpel Αstra και Renault Μegane, τα οποία δεν διαθέτουν προς το παρόν υβριδική εκδοχή.

«Η Τoyota βρίσκεται μίλια μπροστά από τον ανταγωνισμό στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά των υβριδικών» αναφέρει το Reuters με αφορμή την παρουσίαση του Τoyota Sai. Χάρη στις γενναιόδωρες κρατικές διευκολύνσεις και επιδοτήσεις οι πωλήσεις υβριδικών καλπάζουν στην ιαπωνική αγορά. Η Τoyota εκτιμά ότι θα πουλήσει από 500.000 ως 600.000 υβριδικά εφέτος σε όλον τον κόσμο. Προς το παρόν το μόνο που φρενάρει τις προσδοκίες (αλλά και την όρεξη)

για ακόμη μεγαλύτερα νούμερα είναι η αδυναμία παραγωγής επαρκούς αριθμού μπαταριών που τοποθετούνται στα υβριδικά από τους προμηθευτές.

Η Ηonda ακολουθεί από κάποια απόσταση την Τoyota στην αγορά των υβριδικών. Ωστόσο η καλή πορεία του υβριδικού Civic και η κυκλοφορία του Ηonda Ιnsight της δίνουν «αέρα» έναντι των υπολοίπων αυτοκινητοβιομηχανιών που πασχίζουν ακόμη να βγάλουν στην αγορά υβριδικό αυτοκίνητο σε μια εμπορική κατηγορία. Παράλληλα η Ηonda φιλοδοξεί να προλάβει και να προσπεράσει την Τoyota στην κατηγορία οχημάτων με μηδενικούς ρύπους. Επενδύει στη νέα τεχνολογία των ενεργειακών κυψελών υδρογόνου και παράλληλα αναπτύσσει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Ηonda αναγκάστηκε κατά τα φαινόμενα να ξανασκεφτεί τη λύση των επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών οχημάτων εξαιτίας των καθυστερήσεων στην ανάπτυξη του δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού για οχήματα με κυψέλες υδρογόνου. Η εταιρεία προκάλεσε αίσθηση πριν από δύο χρόνια, όταν κυκλοφόρησε στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ το Ηonda FCΧ Clarity, το πρώτο υδρογονοκίνητο όχημα παραγωγής. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ηonda ΙτοΤακανόμπου δήλωσε χθες ότι η εταιρεία μελετά την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων σε ΗΠΑ, Βρετανία και Ιαπωνία, παρ΄ ότι στο πρόσφατο παρελθόν η εταιρεία είχε προκρίνει την τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου. Τότε υποστήριζε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν περιορισμένη αυτονομία και απαιτούν τη χρήση ακριβών μπαταριών. Παρά τις χθεσινές ανακοινώσεις που προαναγγέλλουν την «επιστροφή» στην τεχνολογία των ηλεκτρικών, ο κ. Τακανόμπου επέμεινε ότι τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου είναι η τεχνολογία-κλειδί για το μέλλον της αυτοκίνησης. Αναλυτές σχολίαζαν χθες ότι η Ηonda θέλει πάση θυσία να προλάβει την Τoyota στη νέα γενιά των «πράσινων» οχημάτων που θα διαδεχθούν τα υβριδικά μετά το 2020, ανεξαρτήτως της τεχνολογίας που θα επικρατήσει τελικώς. Και γι΄ αυτό προετοιμάζεται διά παν ενδεχόμενο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk