ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ

Το 80% των πολιτών θεωρεί δεδομένη την αύξηση της ανεργίας

Επτά στους δέκα πολίτες θεωρούν ότι η οικονομική τους κατάσταση τους τελευταίους 12 μήνες χειροτέρεψε σε σχέση με έναν χρόνο πριν, οκτώ στους δέκα εκφράζει την άποψη ότι η ανεργία θα αυξηθεί τους επόμενους 12 μήνες. Αυτό καταγράφεται σε έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης που πραγματοποίησε την περίοδο Ιουλίου- Σεπτεμβρίου το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας σε συνεργασία με το Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε 1.280 κατοίκους της Αττικής. Οπως αναφέρει ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ.

Επτά στους δέκα πολίτες θεωρούν ότι η οικονομική τους κατάσταση τους τελευταίους 12 μήνες χειροτέρεψε σε σχέση με έναν χρόνο πριν, οκτώ στους δέκα εκφράζει την άποψη ότι η ανεργία θα αυξηθεί τους επόμενους 12 μήνες. Αυτό καταγράφεται σε έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης που πραγματοποίησε την περίοδο Ιουλίου- Σεπτεμβρίου το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας σε συνεργασία με το Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε 1.280 κατοίκους της Αττικής.

Οπως αναφέρει ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Πελοπίδας Καλλίρης , το 2009 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τους καταναλωτές. Οι πολίτες- παρά το γεγονός ότι μειώθηκε ο πληθωρισμός- νιώθουν πιο έντονα την κρίση, αφού η αύξηση στις τιμές βασικών αγαθών ξεπερνά το 1,3%, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει ο φόβος διόγκωσης της ανεργίας. Οι έλληνες καταναλωτές ψωνίζουν και αποταμιεύουν λιγότερο σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια και συγχρόνως είναι υπερχρεωμένοι. Τα στατιστικά αυτά στοιχεία δείχνουν ότι η κρίση έχει ήδη αγγίξει την πραγματική οικονομία.

Ο επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας καθηγητής κ. ΕπαμεινώνδαςΠανάς τονίζει: «Οι καταναλωτές συνεχίζουν να εμφανίζονται απαισιόδοξοι. Οπως δείχνει ο δείκτης εμπιστοσύνης καταναλωτή,η εμπιστοσύνη αυξήθηκε αλλά η απαισιοδοξία παραμένει. Η επιδείνωση της ανεργίας και η ακρίβεια συμβάλλουν στην αγωνία και στον φόβο των καταναλωτών. Οι ελπίδες ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας βρίσκονται στην κατανάλωση, μια και αυτή είναι βασική συνιστώσα της οικονομίας μας.Αλλά δεν φαίνονται στις απόψεις των καταναλωτών ελπίδες ανάκαμψης,εξαιτίας της ακρίβειας,της ανεργίας,της φτώχειας και γενικότερα της οικονομικής αβεβαιότητας. Βέβαια υπάρχουν στοιχεία επιστροφής της αισιοδοξίας μετά την αλλαγή της κυβέρνησης. Θα περιμένουμε να διαπιστώσουμε αν οι νέες προσδοκίες θα αλλάξουν και την ψυχολογία των καταναλωτών».

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, οι ηλικίες κάτω των 30 ετών είναι οι πλέον αισιόδοξες για τη βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης, όπως και οι φοιτητές, ενώ οι ομάδες με την καλύτερη οικονομική κατάσταση είναι και πιο αισιόδοξες για τα οικονομικά τους. Πάντως σε σχέση με τη μέτρηση του β΄ τριμήνου του 2009 η απαισιοδοξία φαίνεται να έχει κάπως μειωθεί. Για την οικονομική εξέλιξη της χώρας τους προσεχείς 12 μήνες, επικρατεί μάλλον απαισιόδοξο κλίμα. Το 52% αναμένει ότι τα πράγματα θα χειροτερέψουν μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Επίσης απαισιοδοξία εκφράζεται και για το επίπεδο της φτώχειας στην Ελλάδα τους επόμενους 12 μήνες. Πλέον απαισιόδοξοι είναι οι έχοντες χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης, χαμηλότερες αποδοχές και χειρότερη οικονομική κατάσταση. Την ίδια στιγμή εμφανίζονται απαισιόδοξες οι προσδοκίες των καταναλωτών για την οικονομική πορεία της χώρας ύστερα από τέσσερα χρόνια, με το 27% να πιστεύει ότι θα χειροτερέψει.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι στην παρούσα μέτρηση εμφανίζεται αύξηση της αισιοδοξίας για την οικονομική πορεία της χώρας σε σύγκριση με την προηγούμενη μέτρηση του β΄ τριμήνου του 2009. Η άνοδος των τιμών των καταναλωτικών αγαθών και η ανεργία είναι από τα κυριότερα προβλήματα της χώρας. Σημαντική μερίδα καταναλωτών (77%) εκφράζει την άποψη ότι η ανεργία θα αυξηθεί τους επόμενους 12 μήνες. Από τη δημογραφική ανάλυση φαίνεται να μην υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση, όμως η ανησυχία είναι εντονότερη μεταξύ ατόμων τα οποία ήδη βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk