Τραγουδώντας από τον τάφο

Το πρώτο από τα πολλά ακυκλοφόρητα τραγούδια του Μάικλ Τζάκσονπου πρόκειται να ακούσουμε από εδώ και πέρα κυκλοφόρησε την Τρίτη μέσω της ιστοσελίδας του καλλιτέχνη και στη συνέχεια στάλθηκε στους διάφορους διαδικτυακούς τόπους όπου και θα μπορεί το κοινό να το κατεβάσει, ώσπου να κυκλοφορήσει η νέα διπλή συλλογή με τον ίδιο τίτλο, «Τhis Ιs Ιt», που θα το περιέχει. Φυσικά το τραγούδι δεν ήταν τίποτε σπουδαίο, αφού, όπως αποκαλύφθηκε στη συνέχεια, δεν ήταν καν μια καινούργια σύνθεση αλλά μια ιδέα την οποία είχε αναπτύξει ο Τζάκσον με τονΠολ Ανκατο 1983, αρχικά με τον τίτλο «Ι Νever Ηeard».

Το πρώτο από τα πολλά ακυκλοφόρητα τραγούδια του Μάικλ Τζάκσονπου πρόκειται να ακούσουμε από εδώ και πέρα κυκλοφόρησε την Τρίτη μέσω της ιστοσελίδας του καλλιτέχνη και στη συνέχεια στάλθηκε στους διάφορους διαδικτυακούς τόπους όπου και θα μπορεί το κοινό να το κατεβάσει, ώσπου να κυκλοφορήσει η νέα διπλή συλλογή με τον ίδιο τίτλο, «Τhis Ιs Ιt», που θα το περιέχει. Φυσικά το τραγούδι δεν ήταν τίποτε σπουδαίο, αφού, όπως αποκαλύφθηκε στη συνέχεια, δεν ήταν καν μια καινούργια σύνθεση αλλά μια ιδέα την οποία είχε αναπτύξει ο Τζάκσον με τονΠολ Ανκατο 1983, αρχικά με τον τίτλο «Ι Νever Ηeard». Την Τρίτη μάλιστα υπήρξαν αντιδράσεις από τη μεριά του Πολ Ανκα, ο οποίος ανάγκασε τους διαχειριστές της περιουσίας του Τζάκσον να γνωστοποιήσουν τους δημιουργούς του τραγουδιού.

Αυτή βέβαια είναι μια αρκετά συνηθισμένη ιστορία όσον αφορά τα όσα ακολουθούν τον θάνατο γνωστών καλλιτεχνών και όπου είτε οι κληρονόμοι είτε οι δισκογραφικές εταιρείες προσβλέπουν σε μεγάλα κέρδη με την κυκλοφορία και των πιο αδιάφορων και απίθανων ηχογραφήσεων που έκαναν οι πρώτοι όσο βρίσκονταν στη ζωή. Το 2002, σε μια άκρως επιτυχημένη προσπάθεια να ακουστούν τα τραγούδια του «βασιλιά»Ελβις Πρίσλεϊκαι από τις νεότερες γενιές, η εταιρεία του κυκλοφόρησε σε νέο ριμίξ από τον JΧL το «Α LΙttle Less Conversation», το οποίο και «καρφώθηκε» στο Νο 1 των καταλόγων επιτυχιών, αφού πρώτα είχε χρησιμοποιηθεί για το νέο διαφημιστικό σποτ της Νike για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου. Φυσικά από το 1977 που απεβίωσε ως σήμερα έχει δει το φως της κυκλοφορίας και η τελευταία νότα που ηχογράφησε όσο ζούσε, πρόβες, δοκιμαστικά, συναυλίες και ντουέτα, όπως η συλλογή η οποία κυκλοφόρησε πέρυσι τα Χριστούγεννα.

Ενα άλλο κλασικό παράδειγμα είναι οΤζον Λένον, τον θάνατο του οποίου ακολούθησαν παρόμοιες δισκογραφικές κινήσεις. Στα μέσα της δεκαετίας του ΄90 ηΓιόκο Ονοπαρέδωσε δύο μονοφωνικές κασέτες στονΠολ Μακ Κάρτνεϊμε νέο υλικό που ερμήνευε ο Λένον στο πιάνο, λέγοντας ότι δεν ήταν αυτή που διέλυσε τους Μπιτλς αλλά αυτή που θα τους ένωνε ξανά. Οι λοιποί Μπιτλς πρόσθεσαν κάποιος νέους στίχους, νέα φωνητικά και περισσότερα όργανα και το 1995 παρουσίασαν το κομμάτι «Free Αs Α Βird», το οποίο έφτασε ψηλά στα βρετανικά και αμερικανικά τσαρτ και συμπεριελήφθη στη νέα συλλογή «Αnthology 1». Το ίδιο έγινε στη συνέχεια και με το τραγούδι «Real Love» και το «Νow Αnd Τhen», μόνο που το τελευταίο δεν κυκλοφόρησε.

Οι περιπτώσεις όμως τωνΤζίμι Χέντριξ καιΜπομπ Μάρλεϊτους ξεπερνούν όλους, καθώς τα δικαιώματα για το υλικό που κυκλοφόρησαν μετά θάνατον αποτελούν υπόδειγμα επικερδούς επιχείρησης. ΗΤζέιν Χέντριξ , η αδελφή του Τζίμι, η οποία διαχειρίζεται την περιουσία του, λέει χαρακτηριστικά: «Θα συνεχίσουμε κάθε 12 ή 18 μήνες να κυκλοφορούμε “νέα” άλμπουμ ή λάιβ ηχογραφήσεις.Ο Τζίμι ήταν εργασιομανής,που σημαίνει ότι έχουμε τεράστιες ποσότητες με ακυκλοφόρητο υλικό».

Το ίδιο βεβαίως έχει συμβεί και με τις περιπτώσεις τηςΤζάνις Τζόπλιν, τουΤζιμ Μόρισον και των Doors, του Ρόρι Γκάλαχερ και του ράπερΤουπάκ Σακούρ, οι πωλήσεις των οποίων ετησίως ξεπερνούν πολλές φορές εκείνες νέων επιτυχημένων καλλιτεχνών. Ολοι τους βεβαίως βρίσκονται κάθε χρόνο στη λίστα του περιοδικού «Forbes» με τις «πιο πλούσιες διασημότητες που έχουν πεθάνει».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk