»Σίβυλλα»

Λάμψεις απατηλές

Πλησίασα το πρόσωπό μου τόσο κοντά στον πίνακα τουΠάμπλο Πικάσομε τίτλο «Jeune fille devant un miroir» («Νέα γυναίκα μπροστά στον καθρέφτη»), ώστε η κομψή γαλλική μου μύτη άγγιξε σχεδόν αυτήν της «μούσας» του μεγάλου ισπανού ζωγράφου.«Προσπαθείς να ανακαλύψεις αν το παγκοσμίου φήμης έργο του Πικάσο το οποίο “στολίζει” το κεντρικό σαλόνι του στενού μας φίλου, πασίγνωστου μεγαλοεφοπλιστή,είναι αυθεντικό;»χαχάνισε ειρωνικά η Θέκλα.

Πλησίασα το πρόσωπό μου τόσο κοντά στον πίνακα τουΠάμπλο Πικάσομε τίτλο «Jeune fille devant un miroir» («Νέα γυναίκα μπροστά στον καθρέφτη»), ώστε η κομψή γαλλική μου μύτη άγγιξε σχεδόν αυτήν της «μούσας» του μεγάλου ισπανού ζωγράφου.«Προσπαθείς να ανακαλύψεις αν το παγκοσμίου φήμης έργο του Πικάσο το οποίο “στολίζει” το κεντρικό σαλόνι του στενού μας φίλου, πασίγνωστου μεγαλοεφοπλιστή,είναι αυθεντικό;»χαχάνισε ειρωνικά η Θέκλα.

«Μα, dear,γιατί δεν επιχειρείς κάτι πολύ πιο απλό;»με παρότρυνε.«Ζήτησε τώρα αμέσως από την οικιακή βοηθό να σου φέρει μια…μπανάνα»με συμβούλεψε γεμάτη αυτοπεποίθηση.«Μετά τοποθέτησε το ταπεινό αυτό φρούτο κοντά στο στόμα της γυναικείας μορφής που απεικονίζει ο πίνακας»συνέχισε.«Είμαι απόλυτα σίγουρη ότι η κυρία θα…δραπετεύσει από το κάδρο για να δαγκώσει την μπανάνα!»ξέσπασε σε ηχηρά γέλια.«Οh oui!Τόσο,μα τόσο “μαϊμού” είναι το συγκεκριμένο έργο»κατέληξε κοιτάζοντας γύρω της. Ρούφηξα μια γουλιά παγωμένης σαμπάνιας από το βαρύτιμο Βaccarat ποτήρι μου. Κούνησα απογοητευμένη το κεφάλι μου. Τελικά είχε δίκιο επιφανές μέλος της ελληνικής παροικίας του Λονδίνου. Ο ισχυρός πλοιοκτήτης συνηθίζει να γεμίζει την πολυτελή κατοικία του στην Εκάλη, τα διαμερίσματά του στη βρετανική πρωτεύουσα, στο Μόντε Κάρλο και στη Νέα Υόρκη, αλλά και το υπερσύγχρονο yacht του με έργα που φέρουν την υπογραφή σημαντικών ονομάτων των εικαστικών τεχνών. Μόνο που οι υπογραφές αυτές κάθε άλλο παρά αυθεντικές είναι. Ο συγκεκριμένος shipowner αισθάνεται μάλιστα κάτι σαν την ελληνική έκδοση των διάσημων διεθνώς κολεξιονέρΝτε ΜενίλκαιΦρανσουά Πινό!

Στα «κακόβουλα» σχόλια απαντάει συνήθως με το επιχείρημα:«Και ο Αριστοτέλης Ωνάσης είχε προκαλέσει πλήθος συζητήσεων γύρω από έναν πίνακα του Ελ Γκρέκο ο οποίος κρεμόταν στον κεντρικό χώρο υποδοχής της θαλαμηγού “Χριστίνα”.Οι περισσότεροι αμφέβαλλαν για τη γνησιότητά του.Ανάμεσά τους και ο ανταγωνιστής του Σταύρος Νιάρχος.Εκείνος ποτέ δεν θέλησε να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει…Αφηνε τις φήμες να αιωρούνται στους κύκλους του διεθνούς τζετ σετ.Το ίδιο κάνω κι εγώ.Αλλωστε δεν είμαι αναγκασμένος να δώσω λογαριασμό σε κανέναν!» καταλήγει πάντα. Ασφαλώς! Εδώ κανένας δεν τόλμησε ποτέ να διερευνήσει με ποιον τρόπο πίνακες με την υπογραφή μεγάλου έλληνα σουρεαλιστή ζωγράφου βρίσκονταν για χρόνια στα χέρια πολυσυζητημένου και ιδιαίτερα σκληρού επιχειρηματία της νύχτας. Τα έργα πηγαινοέρχονταν συνέχεια μεταξύ αποθηκών του εμπορικού κέντρου της πόλης, υπόγειων κέντρων διασκέδασης και αμπαριών εμπορικών πλοίων… Ο συγκεκριμένος δεν βρέθηκε ούτε μία φορά στη δύσκολη θέση να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τα περί γνησιότητας ή μη των πινάκων. Αν έκανε εμπόριο ή… είχε στήσει κάποια άλλη χοντρή, παράνομη μπίζνα. Εξάλλου κανένας δεν τόλμησε να τον ρωτήσει. Και μόνο η παρουσία του προκαλούσε έντονο φόβο. Οι μαυροντυμένες φιγούρες των μπράβων του απλώς μετέφεραν τα έργα, με τα «σιδερικά» να εξέχουν από τα παντελόνια τους. Οσο για τις θρυλικές φιγούρες-πρωταγωνιστές των πινάκων οι οποίοι σήμερα πωλούνται σε αστρονομικές τιμές; Οι καημένες οι φιγούρες με τα εκρηκτικά χρώματα… Κάποιες από αυτές, γνήσιες ή όχι, βρίσκονται ακόμη καλά φυλαγμένες σε σκοτεινά υπόγεια. Μόνες, μελαγχολικές…

Κάτι από… γιαλαντζί Νέα Υόρκη

Κοίταξα σκεπτική το πανάκριβο κολιέ τού Cartier σε σχήμα παγονιού που στόλιζε τον λαιμό της Θέκλας. Η στενή μου φίλη μόλις είχε επιστρέψει από ένα private πάρτι του πασίγνωστου φήμης οίκου στην Κωνσταντινούπολη. Αρχισε να μου διηγείται τα όσα συνέβησαν στους glamorous χώρους του «Sait Ηalim Ρasa Υalisi», με πανίσχυρους τούρκους επιχειρηματίες και προσωπικότητες του διεθνούς τζετ σετ που είχαν καταφθάσει από διάφορες χώρες του πλανήτη να επιλέγουν εκπληκτικά κοσμήματα πολλών χιλιάδων ευρώ, σε εποχές οικονομικής κρίσης. «Νομίζω ότι την εφετινή σεζόν πρέπει να ξεκινήσουμε λίγο νωρίτερα τα ταξίδια μας στο εξωτερικό» της ψιθύρισα στο αφτί. «Τα σημαντικότερα κοινωνικά γεγονότα πραγματοποιούνται μακριά από εδώ.

Στο Παρίσι, στο Λονδίνο, στη Φλωρεντία, στη Νέα Υόρκη, ακόμη και στην Κωνσταντινούπολη, η οποία αναδεικνύεται μια πόλη must για όλους όσοι κινούνται με άνεση στους κύκλους της διεθνούς αριστοκρατίας» συνέχισα. «Η οικονομική κρίση έρχεται με κάποια καθυστέρηση στην Ελλάδα, αναμένεται όμως να είναι ιδιαίτερα έντονη. Το σκεπτικό, ξέρεις, το οποίο επικρατεί σε πρόσωπα υψηλά ιστάμενα στους κοινωνικούς, επιχειρηματικούς και καλλιτεχνικούς κύκλους της πόλης είναι να στραφούν στις… εικαστικές τέχνες. Αποκλειστικά και μόνο εκεί!» αναστέναξα διορθώνοντας μια πτυχή από το rock-glam Βalmain φόρεμά μου.

Μια κάποια θλίψη σκίασε τα μάτια τής φίλης μου. «What a pity! Είναι δυνατόν, darling, να μην μπορώ να φορέσω τις μακριές τουαλέτες haute couture συνοδευόμενος από τα ψηλοτάκουνα Νicholas Κirkwood και τα βραδινά τσαντάκια καρπού σε σχήμα κούκλας μπαμπούσκας της Chanel;» διαμαρτυρήθηκε έντονα. «Εχω πλέον βαρεθεί να δίνω το “παρών” σε γκαλερί, εκθέσεις σε μουσεία και εικαστικά γεγονότα τα οποία συνδυάζουν κάτι από τέχνη και μόδα. Ολα μαζί στο…

μπλέντερ.

Ολίγον τουρλού τουρλού δεν σου θυμίζει αυτό; Τουλάχιστον να βρισκόμασταν στη Νέα Υόρκη.

Εκεί, παιδί μου, τα αυστηρά επιλεγμένα social και εικαστικά events τα οποία μπορούν να γίνουν μία φορά στα δύοτρία χρόνια συγκεντρώνουν ηχηρά ονόματα των business της αριστοκρατίας της μόδας, καθώς και big stars. Τη Μαντόνα, τον Μπραντ Πιτ, την Αντζελίνα Τζολί, την Κέιτ Μος, ακόμη και αυτές τις κυρίες Κάρλα Μπρούνι-Σαρκοζί και Μισέλ Ομπάμα» κατέληξε.

Ενιωσα να πλημμυρίζει κι εμένα ένα κύμα δυσαρέσκειας. Λατρεύω τις εικαστικές τέχνες, το τελευταίο διάστημα όμως νιώθω «παγιδευμένη» ανάμεσα σε πινέλα, τελάρα και ατελείωτες διαδρομές σε αίθουσες τέχνης στο Κολωνάκι και στου Ψυρρή.

Ακουσα από φίλο μου σημαντικό συλλέκτη ότι ετοιμάζει μεγάλη έκθεση των Gilbert & George και κάποιες άλλες σε συνεργασία με γκαλερί και καλλιτέχνες διεθνούς φήμης. Αναμένω. Η αλήθεια είναι ότι η τέχνη είναι της μόδας τα τελευταία χρόνια. Τα πολλά, πάρα πολλά όμως γεγονότα εικαστικού ενδιαφέροντος τα οποία πραγματοποιούνται στην Αθήνα δεν έχουν όλα την ίδια βαρύτητα.

Μάλλον παραπέμπουν σε… γιαλαντζί κατάσταση και κακή απομίμηση των down town galleries της Νέας Υόρκης. Αχ, αχ, αχ! Προβλέπεται να συναντήσω άλλες «κοινωνικές μπασκλασαρίες», που έλεγε και ο τέως υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης (αναφερόμενος βεβαίως ουχί στα social events αλλά στον τρόπο αντιμετώπισης από τη ΝΔ μερίδας οπαδών της) κ. Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος τη Δευτέρα το βράδυ στην «Ανατροπή», κάνοντας τα σφαιρίδια από χαβιάρι της κρέμας νυκτός μου να δονούνται έκπληκτα. Α, πα, πα, πα! Πόσες ακόμη κυρίες με ανατριχιαστικές ζακετούλες μεσηλίκου κατά τον μετρ Χριστόφορο Κοτέντο θα συναντήσω; Πόσες;

Εστω και αν αυτές οι ζακετούλες φέρουν την υπογραφή διάσημων σχεδιαστών.

Αισθάνομαι την ανάγκη να ξεφύγω με κάτι πιο… light και σίγουρα εξαιρετικά όμορφο. Η φίλη μου μονδέλα Ολγα Φαρμάκη μού έλεγε πως παρά το γεγονός ότι τη νέα τηλεοπτική σεζόν δεν συμμετέχει στην αγαπημένη της τηλεοπτική εκπομπή νιώθει πάντα το ίδιο ευτυχής, ήρεμη και έτοιμη για νέες επαγγελματικές περιπέτειες. Η μελαχρινή, εκρηκτική Ολγα «εξαργυρώνει» μάλιστα τη φήμη που έχει αποκτήσει μέσα από την τηλεόραση και τα ατελείωτα εξώφυλλα ανδρικών και lifestyle περιοδικών, προσφέροντας τις υπηρεσίες της ως guest dj σε γνωστά νυχτερινά μαγαζιά.

Οποία ευτυχία για τους θαμώνες, καθώς το Ολγάκι θα σκύβει πάνω από τους δίσκους της, αποκαλύπτοντας το τροφαντό της στήθος. Η ραδιοφωνική εμπειρία της στον «Ρυθμό» στο πλευρό του Σάββα Πούμπουρα , συμπαρουσιαστή της Ναταλίας Γερμανού στο «Μες στην καλή χαρά», της χάρισε εμπειρίες και την οδήγησε σε καινούργια πράγματα. Ι feel so happy for her!

Σιβυλλικά

Υπάρχουν κάποιοι που ερμηνεύουν αρκετές φορές λάθος τα όσα γράφω και σπεύδουν να τα αναδημοσιεύουν. Υπάρχουν φορές που αναδημοσιεύουν κείμενά μου λέγοντας «έτσι το έγραψε η Σίβυλλα», βάζοντας όμως δίπλα τις δικές τους ερμηνείες. Αναφερόμενη σε δημοσίευμα της περασμένης Κυριακής στο διαζύγιο πολυσυζητημένου επιχειρηματία και σε ένα μωρό που δίνει καινούργιο νόημα στη ζωή του, δεν εννοούσα το επιχειρηματικό ζεύγος το οποίο τους τελευταίους μήνες βρέθηκε στο στόχαστρο των media.

«Φωτογράφιζα» άλλον επίσης ισχυρό επιχειρηματία ο οποίος ενεργοποιείται στο ίδιο αντικείμενο. Ιδιες σχεδόν επαγγελματικές δραστηριότητες, περίπου same age και ένα διαζύγιο για το οποίο, αν θυμούνται καλά οι αγαπημένοι μου συνάδελφοι, είχα γράψει στις αρχές του καλοκαιριού…

Ασχετο λοιπόν!

Η απαγωγή, η μπουζουκλερί και οι «έντιμοι» κύριοι της νύχτας

Αναφέρθηκα παραπλεύρως σε σκοτεινά υπόγεια και το μυαλό μου έτρεξε γρήγορα στην περιπέτεια νεαρού γόνου πολύ γνωστής εφοπλιστικής οικογενείας. Η παρ΄ ολίγον απαγωγή, η ιδιαίτερα άσχημη εμπειρία, τα γρήγορα αντανακλαστικά του almost thirty μελαχρινού άνδρα που τον οδήγησαν μακριά από καλά φυλαγμένους σκοτεινούς χώρους… Η θλιβερή αυτή ιστορία αποτελεί σήμερα το υπ΄ αριθμόν 1 θέμα συζήτησης στους κύκλους των βορείων προαστίων. Είναι πολλοί αυτοί οι οποίοι συμπαραστέκονται στην οικογένεια του νεαρού εφοπλιστή που υπήρξε στόχος απαγωγής πριν από μερικές ημέρες από ομάδα επικίνδυνων κακοποιών. Η μητέρα του άλλωστε αποτελεί μία από τις πλέον αγαπητές παρουσίες της κοινωνικής Αθήνας. Είναι επίσης αρκετοί εκείνοι οι οποίοι «μπερδεύουν» τον εφοπλιστή με τον εξάδελφό του λόγω συνωνυμίας. Ιδιο μικρό όνομα, ίδιο επίθετο, κοινός χώρος εργασίας. Η αλήθεια είναι ότι τα δύο ξαδέλφια μάλλον διαθέτουν εκ διαμέτρου αντίθετους χαρακτήρες. Ο ένας είναι πολύ κοινωνικός, λάτρης του ωραίου φύλου και συχνός θαμώνας των κοσμοπολίτικων ναών του μπουζουκιού. Ο άλλος είναι περισσότερο low profile και προτιμά να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Επειτα από όλα αυτά, ένα πράγμα θα είχα να συμβουλέψω τα αγαπητά αυτά αγόρια και κορίτσια τα οποία κατοικούν σε πολυτελείς επαύλεις των βορείων προαστίων και κινούνται στην παραλιακή με Μercedes cabrio, Ferrari και Ρorsche Cayenne.

Ας μείνουν για λίγο μακριά από τα νυχτερινά κέντρα, κοινώς μπουζουκλερί. Τα μπουζούκια δεν είναι τελικά μόνο για διασκέδαση. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Τουλάχιστον στις μέρες που ζούμε. Μην ξεχνάμε άλλωστε και το πρόσφατο παράδειγμα: Νεαρός άνδρας ο οποίος φέρεται ως ένας από τους εγκεφάλους της απαγωγής του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου και σήμερα είναι έγκλειστος στις φυλακές έκανε στενή παρέα με γόνο γνωστής οικογενείας πλοιοκτητών η οποία ενεργοποιούνταν ως πριν από μερικές εβδομάδες στην ακτοπλοΐα. Ο twentysomething γόνος- με πρώτο τραπέζι πίστα σχεδόν κάθε βράδυ στα νυχτερινά μαγαζιά- δεν γνώριζε φυσικά τι «έκρυβε» ο ψηλός, εξαιρετικά γυμνασμένος κύριος πίσω από το ευγενικό του χαμόγελο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk