»νέοπρόγραμμα»

Αναζητείται νικητής

Αλλάζει η ελληνική τηλεόραση; Οχι. Αλλάζουν οι προσδοκίες των επικεφαλής, των δημιουργών, αλλάζει το περιτύλιγμα, κάποια πρόσωπα… Αλλά η ουσία ή μάλλον το περιεχόμενο παραμένει το ίδιο. Πρωινά ψυχαγωγικά προγράμματα που γνωρίζουν το απόγειο της τηλεθέασης μέσω των στηλών μαγειρικής και αστρολογίας, ελληνικές σειρές βασισμένες σε ξένα ως επί το πλείστον σενάρια, ριάλιτι χαμηλού κόστους και αισθητικής, οΛάκης Λαζόπουλος, και φυσικά επαναλήψεις είναι και θα είναι, όπως φαίνεται, το βασικό τηλεοπτικό μενού.

Αλλάζει η ελληνική τηλεόραση; Οχι. Αλλάζουν οι προσδοκίες των επικεφαλής, των δημιουργών, αλλάζει το περιτύλιγμα, κάποια πρόσωπα… Αλλά η ουσία ή μάλλον το περιεχόμενο παραμένει το ίδιο. Πρωινά ψυχαγωγικά προγράμματα που γνωρίζουν το απόγειο της τηλεθέασης μέσω των στηλών μαγειρικής και αστρολογίας, ελληνικές σειρές βασισμένες σε ξένα ως επί το πλείστον σενάρια, ριάλιτι χαμηλού κόστους και αισθητικής, οΛάκης Λαζόπουλος, και φυσικά επαναλήψεις είναι και θα είναι, όπως φαίνεται, το βασικό τηλεοπτικό μενού. Η εβδομάδα που μας πέρασε ήταν η επίσημη πρώτη για τον ανταγωνισμό στην πρωινή ψυχαγωγική ζώνη και στο prime time. Οι πρεμιέρες έγιναν, τα πρώτα στοιχεία τηλεθέασης δημοσιεύτηκαν και οι εντυπώσεις φαίνεται ήδη να διαμορφώνονται.

«Παιδική Χαρά» (Μega)
Κλασική συνταγή οικογενειακής κωμωδίας. Πρωταγωνιστές γνωστοί και αρεστοί στο κοινό-Κώστας Κόκλας καιΡένια Λουιζίδου-, πιτσιρίκια στο καστ, και καθημερινά, αμιγώς κωμικά στιγμιότυπα. Χωρίς να είναι κάτι το σπουδαίο, η συγκεκριμένη σειρά ποντάρει στο ευρύ λαϊκό κοινό έχοντας έναν άσο από το παρελθόν στο μανίκι: Την αποσπασματική δομή, τις αυτόνομες σκηνές. Ξεκινάμε από ένα απλό περιστατικό και καταλήγουμε να κλείνουμε με ευκολοχώνευτη ατάκα. Αποφεύγουμε το ξεχείλωμα και τη «σεναριακή» κοιλιά εύκολα, ανώδυνα και αδιάφορα. Εξ ου και οι τηλεθεατές το επιβράβευσαν με ένα 30,7%.

«4» (Μega)

Ας παραμερίσουμε το γεγονός ότι υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που αναμένει εναγωνίως την έναρξη κάθε δουλειάς τουΧριστόφορου Παπακαλιάτηγια να εξαντλήσει το χιούμορ της ασκώντας κριτική (εξαιρούνται οι πλέον ευφάνταστοι bloggers, the in.tv. duals). Ας παραβλέψουμε την υπερπροβολή του πρωταγωνιστή και την ετυμηγορία που ακολουθεί κάθε προσπάθειά του: «Αντιγράφει». Αν και είναι νωρίς, μόλις προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της σειράς «4», ας αποπειραθούμε κάποια πρώτα συμπεράσματα: Στα συν η επιλογή ορισμένων ηθοποιών- όχι δεν αναφέρομαι στηΖέτα Μακρυπούλια, αλλά στηΝένα Μεντή, στηνΚατερίνα Διδασκάλουκαι στονΝίκο Κουρή. Η μουσική επένδυση, πάνω στην οποία δουλεύει πολύ ο Παπακαλιάτης. Η ακριβή παραγωγή την οποία χαρίζει απλόχερα το κανάλι. Η προσεγμένη δουλειά του, η φωτογραφία και το μοντάζ. Στα μείον, σίγουρα τα πολλά σκηνοθετικά εφέ με τα εναλλασσόμενα πλάνα δίχως περιεχόμενο, η αργή εξέλιξη, η συναισθηματική υπερβολή που παραπέμπει σε «Μικρό σπίτι στο λιβάδι», οι παρωχημένες ερμηνείες ηθοποιών όπως ηΔανάη Σκιάδηκαι, φυσικά, οι σεναριακοί ακροβατισμοί που σε ξαφνιάζουν. Το 26,8% κρίνεται ικανοποιητικό, καθώς το κοινό του Παπακαλιάτη δεν είναι το αντίστοιχο της «Πολυκατοικίας».

«Νext top model» (ΑΝΤ1)

Στην πραγματικότητα πρόκειται για γνήσια κωμική σειρά, με κωμικοτραγικά στοιχεία και ψήγματα ριάλιτι. Μια κριτική επιτροπή τεσσάρων μελών στην οποία συμμετέχει και η παρουσιάστριαΒίκυ Καγιάκαι μια ξεπερασμένη συνταγή: Μαζεύουμε μερικά κοριτσάκια, εξαντλούμε τη δήθεν αυστηρότητά μας σε αυτά ταπεινώνοντάς τα πάση θυσία και παντοιοτρόπως. Εχουμε σκεφθεί από το σπίτι τις ατάκες που θα πουλήσουν καλύτερα στα μεσημεριανά και στον Τύπο, έχουμε ύφος χιλίων καρδιναλίων και αναζητούμε το επόμενο μοντέλο που θα κάνει τι; Το μέλλον τού εξ Ελλάδος μοντέλου έχει τις εξής προδιαγραφές: Θα ποζάρει στον φακό προσκεκλημένη στα εγκαίνια κάθε τριτοκοσμικής καφετέριας, θα γίνει μέλος της μεγάλης παρέας τουΧάρη Σιανίδη, θα κάνει catwalks σε παραλίες της Λούτσας φορώντας μαγιό, θα κάνει σχέση με κάποιον πλούσιο γόνο για να εξασφαλίσει πρώτο τραπέζι πίστα στα μπουζούκια και θα ποζάρει γυμνή ή ημίγυμνη σε ελληνικά περιοδικά. Εντάξει, ας προσγειωθούμε στην πραγματικότητα.Κέιτ Μοςδεν υπάρχει στην Ελλάδα,Ζιζέλ Μπούντχεν δεν είδαμε να παρελαύνει από τις οθόνες μας, οπότε περί ορέξεως… Στο 21,9% η τηλεθέαση για αρχή. Πρεμιέρα, βλέπετε.

«Dr Ρούλης» (ΑΝΤ1)

Διάλογος μεταξύ δρος Ρούλη και λαϊκού μεσήλικος ανδρός:«Θα γίνουμε κολλητοί; Ναι, κι αν έλθω από πίσω σου θα γίνουμε πισωκολλητοί».

Ατάκα συζύγου δρος Ρούλη προς μπάτλερ:«Είσαι το κόλεϊ που πάντα ήθελα να έχω. Το καλό μ΄ εσένα είναι ότι δεν γεμίζει το σπίτι με τρίχες».

Τα παραπάνω δείγματα χιούμορ της νέας σειράς τουΧάρη Ρώμανομίζω ότι είναι αρκετά για να γίνει κατανοητή και αισθητή η απουσία ποιότητας, πρωτοτυπίας και το απολεσθέν πηγαίο, αυθόρμητο στοιχείο που μπορεί να έχει μια αστική κωμωδία. Παρακολουθώντας για μία ακόμη φορά τον πρωταγωνιστή και δημιουργό της σειράς να ερμηνεύει έναν μεγαλοαστό (προηγήθηκαν δικηγόρος, καθηγητής Πανεπιστημίου κ.ά.) που αλαλάζει τυφλωμένος από αλαζονεία και επιτηδευμένη αποστροφή για τις καρικατούρες που τον περιτριγυρίζουν, εύκολα καταλήγεις στο εξής συμπέρασμα: Ζάπινγκ ή off. Κρίμα που οι θεατρικές και αξιόλογες κατά τα άλλαΝαταλία ΔραγούμηκαιΤάνια Τρύπηπαραδόθηκαν αμαχητί σε τηλεοπτικές ευκολίες και ανοησίες, αναμενόμενο έπειτα από μόλις έναν πρωταγωνιστικό ρόλο και εκατοντάδες εξώφυλλα και συνεντεύξεις ηΠατρίτσια Περιστέρηνα μοιάζει με ηθοποιό τριτοκλασάτης μεξικανικής σειράς. Λυπηρό το γεγονός ότι το κανάλι στη στροφή για το νεανικό κοινό έχασε πλήρως τον προσανατολισμό του- 18,5% το είδαν.

«Αγρότης μόνος ψάχνει» (Αlpha)

Η εικόνα του δεύτερου επεισοδίου δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα σε σχέση με το πρώτο. Εξαιρώντας την εικόνα του φυσικού τοπίου, το υπόλοιπο πρόγραμμα αποδεικνύεται κατώτερο των προσδοκιών καθώς απουσιάζει παντελώς το χιούμορ. Το περιεχόμενο, αν και προϊδεάζει τον τηλεθεατή ότι θα ακολουθήσει ίντριγκα, είναι οπισθοδρομικό, ξεπερασμένο και σχεδόν καταθλιπτικό ειδικά για το περιβόητο νεανικό κοινό. Οι αγρότες- υποψήφιοι γαμπροί είναι ιδιαίτερα αμήχανοι- και λογικό- ενώπιον τηλεοπτικής κάμερας, οι νύφες σε απόγνωση και αγωνία να επιλεγούν στο τηλεοπτικό νυφοπάζαρο που στήθηκε στην ελληνική επαρχία, και ηΣίσσυ Χρηστίδου αναδεικνύεται νέα τηλεοπτική περσόνα που χειρίζεται με άνεση προϊόντα ελαφράς ψυχαγωγίας – ένα 18% με το ζόρι.

«Για λογαριασμό σας» (Αlpha)

Ο συμπαθής συνάδελφοςΝίκος Σαμοΐληςμπήκε σε ένα σπίτι στην περιοχή της Γλυφάδας, συνάντησε ένα ζευγάρι με πολλά οικονομικά προβλήματα και ελάχιστη διάθεση να τα ξεπεράσει, πρότεινε κάποιες λύσεις οι οποίες πήγαν στον βρόντο, πήρε την τσαντούλα του και πήγε στο καλό. Οι παραλογισμοί που διατυπώθηκαν ξεπερνούν κάθε φα ντασία, η έλλειψη στοιχείων που να συνθέτουν τηλεοπτικό προϊόν ήταν εμφανής και η παραγωγή κινήθηκε επιεικώς στα όρια της «φτώχειας». Εμείς αυτό γιατί θα πρέπει να το δούμε και μάλιστα σε ρόλο ψυχαγωγικού προγράμματος, ακόμη δεν το καταλάβαμε- 20,8% τηλεθέαση.

«Μίλα μου βρώμικα» (Μega)

Αν θέλουμε να μιλήσουμε για μυθοπλασία που κάνει τη διαφορά, για κάτι εντελώς διαφορετικό, δροσερό και συνάμα βαθιά σαρκαστικό, τότε η σειρά τήςΜυρτώς Κοντοβά είναι η καταλληλότερη. Επιτέλους ακούσαμε στην τηλεόραση να μιλούν τη γλώσσα που μιλάει ο κόσμος γύρω μας, είδαμε μέρη και συνήθειες που μας αφορούν, είδαμε πρόσωπα να αυτοσαρκάζονται- με μοναδικό στη συγκεκριμένη περίπτωση τονΓιώργο Σπαλιάρα – και το φαντασιακό στοιχείο να αγκαλιάζει τον ρεαλισμό και να απογειώνονται. Αυτό το ταλαιπωρημένο νεανικό κοινό, το οποίο έχει γίνει στόχος με αποτέλεσμα να δέχεται από τηλεοράσεως ό,τι κακόγουστο βέλος κινείται, νομίζω ότι θα πήρε μια βαθιά ανάσα. Με ήρωες που «κεντάνε», μουσική επιμέλεια τόσο ψαγμένη που ξεπερνά τα συνηθισμένα και τετριμμένα, με τη σκηνοθεσία να είναι δεκαετίες μπροστά σε σχέση με αυτό που συνήθως βλέπουμε στην ελληνική τηλεόραση, εξαιρετική ανάμειξη πολλών τεχνοτροπιών και εφέ, μοντάζ καλοδουλεμένο και ιδιαιτέρως τολμηρό, και με ένανΓεράσιμο Γεννατάνα κλέβει την παράσταση, το «Μίλα μου βρώμικα» ήταν η έκπληξη της εβδομάδας. Οπως όλα δείχνουν, μάλλον και της σεζόν. Η τηλεθέαση άγγιξε το 26,9% και στα νεανικά κοινά ξεπέρασε το 30%.

Γερασμένες συνταγές στην πρωινή ζώνη

Ολοι μιλούν για ανανέωση, το περίφημο infotainment έγινε καραμέλα, οι τηλεθεάσεις βούτυρο στο ψωμί των μεσημεριανών, αλλά παρά τη μεγάλη συζήτηση η πρωινή ψυχαγωγική ζώνη, με εξαίρεση το περιτύλιγμα, παραμένει δυστυχώς η ίδια. Απογοητευτικός ο ανανεωμένος «Ομορφος κόσμος το πρωί», με πέντε παρουσιαστές να δημιουργούν κομφούζιο κάποιες στιγμές μην μπορώντας να συντονιστούν και φυσικά να βρίσκονται στο ίδιο στούντιο όπου ήταν και ο προκάτοχος της εκπομπής, παρουσιάζοντας τα ίδια θέματα: μαγειρική, αστρολογία, μόδα, ηθοποιούς και τραγουδιστές. Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες δείχνουν εντελώς αταίριαστες με το λοιπό περιεχόμενο, δύσκολα οι παρουσιαστές μπορούν να υποστηρίξουν το υλικό που έχουν στα χέρια τους και το οποίο δεν φαίνεται να το κατέχουν, ενώ οΝίκος Παπαδάκης «καπελώνει» τους λοιπούς δίχως να λέει τίποτε το ουσιαστικό.

Οσο για το περίφημο infotainment του «10 με 1 μαζί» ενδεχομένως να αφορά περισσότερο το σκηνικό και λιγότερο το περιεχόμενο, καθώς εκτός από καναπέδες το στούντιο διαθέτει και πάγκο για πάνελ. Ουσιαστικά πρόκειται για το πλέον σουρεαλιστικό πρόγραμμα της ελληνικής τηλεόρασης, με μπουζουκοτραγουδίστριες και μοντέλα να πάνε και να έρχονται, να κάθονται στα γόνατα των παρουσιαστών την ίδια ώρα που στην άλλη γωνία μαγειρεύουν μακαρονάδες, ηΛίτσα Πατέρακάνει αστρολογικές προβλέψεις, μια γυμνάστρια με παγέτες και νυχτερινό μακιγιάζ κάνει κοιλιακούς και οι τηλεθεατές ενημερώνονται για τα βασικά τιπς του ξεματιάσματος. Χάος! Εν τω μεταξύ δημοσιογράφοι εντός και εκτός πλατό παρεμβαίνουν και μεταδίδουν τα τεκταινόμενα από την πορεία των ναυτεργατών διακόπτοντας προς απογοήτευση των τηλεθεατών τα αφ΄ υψηλού πλάνα στο μπούστο της έκτακτης συνεργάτιδας της εκπομπήςΘεοφανίας Παπαθωμά.

Στον Αlpha, φαίνεται ότι δεν αντιλήφθηκαν ότι άλλαξε η σεζόν. Εξ ου και για μία ακόμη χρονιά βλέπουμε την ίδια ακριβώς εκπομπή. Το μόνο που αλλάζει είναι η διάθεση της παρουσιάστριαςΕλένης Μενεγάκη, την οποία δικαιολογημένα επηρεάζει η κακή τηλεθέαση του «Καφέ με την Ελένη». Κατά τα άλλα, στο ίδιο έργο θεατές με τα ανόητα σπρωξίματα, τις δήθεν απορίες, την αγιοποίηση των λαϊκών αοιδών και την αναγωγή της αστρολογίας και της μαγειρικής σε επιστήμες. Οσο για τις τηλεθεάσεις, αρχικά προηγήθηκε ο «Ομορφος κόσμος το πρωί», ο οποίος στη συνέχεια υποχώρησε. Το «10 με 1 μαζί» διατηρείται στην κορυφή της τηλεθέασης, ενώ ο «Καφές με την Ελένη» προσγειώνεται στην τρίτη θέση.

Σημαντικός παίκτης είναι και η εκπομπή «Συμβαίνει τώρα» (ΝΕΤ) με τηνΠόπη Τσαπανίδου,η οποία συνεπικουρούμενη της επικαιρότητας έχει αγγίξει ως και το 20% σε τηλεθέαση.

Συνεχίζονται…
Στην κατηγορία των σειρών που συνεχίζονται για δεύτερη σεζόν ξεχωρίζει και με διαφορά το L.Α.Ρ.D., το οποίο αν και στην παρούσα φάση δεν έχει κωμικά στοιχεία, παραμένει εξαιρετικό, ενώ στους ίδιους ρυθμούς υπερβολής και οικογενειακής κωμωδίας κινούνται η «Πολυκατοικία», ο «Λάκης ο γλυκούλης», οι «Επτά θανάσιμες πεθερές». Δυναμικά επέστρεψε η «Litsa.com», ενώ δεν αναμένονται εκπλήξεις και από την «Εργαζόμενη γυναίκα» καθώς πρόκειται για επεισόδια που ήδη έχουν γυριστεί.

Το βραβείο «στημένου» και κακοσκηνοθετημένου προγράμματος κερδίζει με μεγάλη διαφορά ο «Εφιάλτης στην κουζίνα» με τον Εκτορα Μποτρίνι, που μοιάζει έτοιμο πλέον να αφήσει τις κουτάλες και να ανεβεί στο σανίδι της επιθεώρησης.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk