Μιλήστε «λιμανιάτικα»

Μιλήστε  «λιμανιάτικα» | tovima.gr

Η πρώτη πρόκληση για την κυβέρνηση είναι το λιμάνι. Είναι μια πολύ σύνθετη πρόκληση διότι το πρόβλημα μπορεί να εντοπίζεται στην απεργία των λιμενεργατών του Πειραιά, αλλά είναι πολύ σύνθετο. Είναι ένα πρόβλημα διεθνές αφού αφορά τη σύμβαση της χώρας μας με την Κίνα ( η Cosco δεν είναι απλώς μια κινεζική εταιρεία, είναι η μεγαλύτερη κρατική κινεζική εταιρεία μεταφορών), ταυτόχρονα είναι ένα πρόβλημα οικονομικό αφού αυτή η απεργία κοστίζει καθημερινά σημαντικά ποσά στην οικονομία, είναι πρόβλημα κοινωνικό αφού η κυβέρνηση πρέπει να δώσει δείγμα γραφής απέναντι σε μια πολύ σκληρή «κλίκα» εργαζομένων.

Το πρώτο που πρέπει να κάνει είναι να διακόψει την απεργία και να ανοίξει το λιμάνι. Διότι όσο αφήνει τους λιμενεργάτες να την εκβιάζουν τόσο θα ανοίγει η όρεξη διαφόρων άλλων για παρόμοιους εκβιασμούς. Η γλώσσα της κυβέρνησης στην κρίση του λιμανιού πρέπει να είναι «λιμανιάτικη». Δεν επιτρέπεται να τίθεται σε αμφισβήτηση η αξιοπιστία της χώρας διεθνώς, ούτε να χάνονται περιουσίες επειδή οι λιμενεργάτες απεργούν. Η κυβέρνηση παρέλαβε χάος, όχι μόνο στην οικονομία, αλλά και στην κοινωνία. Πρέπει να το βάλει σε τάξη. Και το χάος μπαίνει σε τάξη πολύ εύκολα αν ο ηγέτης είναι αποφασιστικός. Πρώτα λοιπόν πρέπει η κυβέρνηση να εξασφαλίσει το άνοιγμα του λιμανιού και μετά να συζητήσειαν συζητήσει- με τους λιμενεργάτες οι οποίοι διαλαλούν ότι προασπίζονται τα συμφέροντα της χώρας. Τα συμφέροντα της χώρας τα προασπίζεται η κυβέρνηση. Οι λιμενεργάτες προασπίζονται τα συμφέροντα της τσέπης τους και μάλιστα όχι τα νόμιμα. Διότι είναι κοινή πεποίθηση στον Πειραιά ότι στο λιμάνι γινόταν το μεγάλο πλιάτσικο, όπως γίνεται και σε όλα τα λιμάνια του κόσμου αλλά και σε άλλες ελληνικές επιχειρήσεις. Ποιος μπορεί να ξεχάσει ότι πριν από μερικά χρόνια είχε εκτροχιαστεί ένα τρένο που πήγαινε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με 13 βαγόνια γεμάτα εμπορεύματα και στα χαρτιά, τα οποία είχαν υπογράψει όλοι οι σταθμάρχες της διαδρομής, το τρένο εμφανιζόταν να έχει μόνο ένα βαγόνι; Τα υπόλοιπα δώδεκα τα είχαν νοικιάσει για λογαριασμό τους οι υπάλληλοι του ΟΣΕ. Ενας Θεός λοιπόν ξέρει τι γινόταν στο λιμάνι αλλά μπορεί ο οποιοσδήποτε να το υποψιαστεί αν κρίνουμε από την ένταση της «προάσπισης των εθνικών συμφερόντων» από τους λιμενεργάτες.

Το κακό με τη νέα κυβέρνηση είναι ότι ακόμη δεν έχουν αρχίσει να μιλάνε με την πιάτσα. Είναι κλεισμένοι στα γραφεία τους, οι περισσότεροι από τους νέους υπουργούς δεν έχουν ξαναδιοικήσει και αν δεν μιλήσουν με την πιάτσα δεν θα καταλάβουν τίποτε απ΄ ό,τι γίνεται γύρω τους. Ας μιλήσουν λοιπόν με τους εφοπλιστές για να μάθουν ότι οι Κινέζοι δεν διαπραγματεύονται, ας μιλήσουν με τους Πειραιώτες να τους πουν τι εστί λιμενεργάτης, ας μιλήσουν με όλους σε όλους τους κλάδους μπας και τους έρθει καμιά ιδέα. Οι ασκήσεις επί χάρτου τις οποίες συνεχίζουν να επιλύουν οι υπουργοί μας, είναι διαφορετικές από τις ασκήσεις στην πραγματική ζωή.

gnikolo@dolnet.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk