Γλυκιά δεκαετία για την αγορά της σοκολάτας

Ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,5%, ακολούθησε η συνολική εγχώρια αγορά (κατανάλωση) σοκολάτας τη δεκαετία 1999-2008, όπως προκύπτει από σχετική μελέτη της ΙCΑΡ Group. Αύξηση παρουσιάζει και ο βαθμός εισαγωγικής διείσδυσης, ο οποίος έχει σχεδόν διπλασιασθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, φθάνοντας σε ποσοστό περίπου 36% τα τελευταία έτη. Το ποσοστό εξαγωγικής επίδοσης του κλάδου κυμάνθηκε περίπου στο 24%-25% την τελευταία τριετία, οι δε ποσότητες εξαγωγής αφορούν κατά κύριο λόγο γκοφρέτες- γεμιστές σοκολάτες.

Ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,5%, ακολούθησε η συνολική εγχώρια αγορά (κατανάλωση) σοκολάτας τη δεκαετία 1999-2008, όπως προκύπτει από σχετική μελέτη της ΙCΑΡ Group. Αύξηση παρουσιάζει και ο βαθμός εισαγωγικής διείσδυσης, ο οποίος έχει σχεδόν διπλασιασθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, φθάνοντας σε ποσοστό περίπου 36% τα τελευταία έτη. Το ποσοστό εξαγωγικής επίδοσης του κλάδου κυμάνθηκε περίπου στο 24%-25% την τελευταία τριετία, οι δε ποσότητες εξαγωγής αφορούν κατά κύριο λόγο γκοφρέτες- γεμιστές σοκολάτες.

Σημειώνεται ότι οι σοκολάτες σε πλάκες καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς καθ΄ όλη την εξεταζόμενη περίοδο. Ειδικότερα το ποσοστό συμμετοχής της κατηγορίας αυτής στο σύνολο της αγοράς του 2008 διαμορφώθηκε στο 49%. Ακολουθεί η κατηγορία που περιλαμβάνει σοκολάτες γεμιστές και γκοφρέτες, η οποία κάλυψε το 30% το ίδιο έτος. Τα σοκολατίνια αποτελούν την τρίτη κατηγορία στο σύνολο της αγοράς η οποία εκτιμάται ότι απέσπασε μερίδιο της τάξεως του 21% το 2008. Η ίδια μελέτη επισημαίνει ότι η ζήτηση για τα εξεταζόμενα προϊόντα χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, καθώς η σοκολάτα και τα προϊόντα σοκολατοποιίας διακρίνονται για την ευπάθειά τους στις υψηλές θερμοκρασίες, γεγονός που επηρεάζει την κατανάλωσή τους. Η οποιαδήποτε επιμήκυνση του καλοκαιριού έχει ως αποτέλεσμα να μικραίνει η περίοδος κατανάλωσης.

Στο πλαίσιο της μελέτης συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός 14 επιχειρήσεων του κλάδου για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2006 και 2007. Το σύνολο ενεργητικού και τα ίδια κεφάλαια των παραγωγικών εταιρειών σημείωσαν αύξηση 9,1% και 8,7% αντιστοίχως σε σχέση με το 2006. Οι συνολικές πωλήσεις των 14 εταιρειών του δείγματος αυξήθηκαν το 2007 μόλις κατά 2,92% σε σχέση με το 2006. Το μεικτό κέρδος αυξήθηκε με ελαφρώς υψηλότερο ρυθμό (4%), αλλά η αύξηση των χρηματοοικονομικών δαπανών, καθώς και των λοιπών λειτουργικών εξόδων, είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του λειτουργικού αποτελέσματος (κατά 5,5%). Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη μείωση των μη λειτουργικών εσόδων, οδήγησαν στη μείωση των συνολικών καθαρών κερδών (προ φόρου) κατά 11,6% το 2007/2006.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk