Γονιδιακή θεραπεία για την Πάρκινσον

ΠΑΡΙΣΙ Μακάκοι πίθηκοι οι οποίοι υποβλήθηκαν σε γονιδιακή θεραπεία για τη νόσο του Πάρκινσον εμφάνισαν σημαντική βελτίωση της κινητικότητάς τους και μάλιστα χωρίς να παρουσιαστούν παρενέργειες οι οποίες συνδέονται με τις συμβατικές θεραπείες για τη νευροεκφυλιστική νόσο. Η ταυτόχρονη εισαγωγή τριών γονιδίων στα ζώα επέτρεψε σε ορισμένα κύτταρα του εγκεφάλου τους να υπερπαραγάγουν τον νευροδιαβιβαστή ντοπαμίνη. Τα χαμηλά επίπεδα αυτού του νευροδιαβιβαστή έχουν συνδεθεί με την εμφάνιση των κινητικών προβλημάτων που παρουσιάζουν τα άτομα με Πάρκινσον.

Σύμφωνα βέβαια με τους ερευνητές από το Νοσοκομείο Ανρί Μοντόρ στο Παρίσι, οι οποίοι διεξήγαγαν τη μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο «Science Τranslational Μedicine», η συγκεκριμένη προσέγγιση θα μπορούσε να αποτελεί μόνο μέρος μιας συνολικότερης θεραπείας για την Πάρκινσον. Και αυτό διότι η νόσος προκαλεί πλήθος συμπτωμάτων, όπως η άνοια, η κατάθλιψη, τα καρδιολογικά προβλήματα και η απώλεια της όσφρησης, τα περισσότερα εκ των οποίων δεν συνδέονται με την ντοπαμίνη. Οι γάλλοι ερευνητές εισήγαγαν για πρώτη φορά, όπως αναφέρουν, τον συνδυασμό των τριών γονιδίων σε πειραματόζωα. Οπως προέκυψε, τα επίπεδα ντοπαμίνης αποκαταστάθηκαν και παρέμειναν σε επίπεδα σχετικώς ικανοποιητικά έως και για 44 μήνες. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε βελτίωση της κινητικότητας χωρίς την παρενέργεια των ακούσιων κινήσεων.