Οι μηχανές νίκησαν τα σώματα στο «Πουθενά»

«Γυμνή» υποδέχθηκε, το βράδυ της περασμένης Τετάρτης, το «Πουθενά» του Δημήτρη Παπαϊωάννου η Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Η πρεμιέρα ταυτίστηκε με την επαναλειτουργία του Κτιρίου Τσίλερ έπειτα από οκτώ χρόνια στη διάρκεια των οποίων είχε μετατραπεί σε εργοτάξιο. Φωταγωγημένο το τετράγωνο των οδών Αγίου Κωνσταντίνου- Κουμουνδούρου- Σατωβριάνδου- Μενάνδρου υποδεχόταν το κοινό, κυρίως ανθρώπους του Τύπου, διαφημιστές και καλλιτέχνες. Είκοσι έξι ερμηνευτές (23 αγόρια …

«Γυμνή» υποδέχθηκε, το βράδυ της περασμένης Τετάρτης, το «Πουθενά» του Δημήτρη Παπαϊωάννου η Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Η πρεμιέρα ταυτίστηκε με την επαναλειτουργία του Κτιρίου Τσίλερ έπειτα από οκτώ χρόνια στη διάρκεια των οποίων είχε μετατραπεί σε εργοτάξιο. Φωταγωγημένο το τετράγωνο των οδών Αγίου Κωνσταντίνου- Κουμουνδούρου- Σατωβριάνδου- Μενάνδρου υποδεχόταν το κοινό, κυρίως ανθρώπους του Τύπου, διαφημιστές και καλλιτέχνες.

Είκοσι έξι ερμηνευτές (23 αγόρια και τρία κορίτσια) εκλήθησαν από τον Παπαϊωάννου να υπηρετήσουν μια παράσταση η οποία είχε ως στόχο να αποδείξει τις πολλές και εξαιρετικά σύγχρονες τεχνολογικά δυνατότητες της ανανεωμένης Κεντρικής Σκηνής. Και τα κατάφεραν όλοι μαζί, μέσα από τους ήχους, τους φωτισμούς, τις εναλλαγές που προσέφεραν οι κυλιόμενοι διάδρομοι, τα τραμπουκέτα και τα σταγκόνια, μέσα από τις αργές κινήσεις των σωμάτων, τη σιδερένια κατασκευή που «κατέβηκε» από ύψος 25 μέτρων (τόσο είναι το ύψος της Κεντρικής Σκηνής), μέσα από τις «βουτιές» στο κενό…

Σαν να είχε καταπιεί ο χώροςμηχανή το ανθρώπινο σώμα, στο πρώτο ημίωρο το «Πουθενά», έμοιαζε να υπηρετεί αποκλειστικά τον στόχο για τον οποίο εκλήθη ο Δημήτρης Παπαϊωάννου από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Γιάννη Χουβαρδά: να φανερώσει τις δυνατότητές του. Και σίγουρα φτιάχτηκε έτσι ώστε να μην μπορεί να παιχτεί πουθενά αλλού! Να όμως που περίπου δέκα λεπτά πριν από το φινάλε οι ερμηνευτές- ντυμένοι πάντα με καθημερινά ρούχα- ένωσαν τα χέρια τους και σαν δύο μεγάλα φίδια (ή πλοκάμια), και με κινήσεις απολύτως οργανωμένες και ρυθμικές, έγδυσαν μπροστά στο κοινό ένα αγόρι και ένα κορίτσι. Αγκαλιασμένοι οι δυο τους χάθηκαν στο βάθος της σκηνής, προκαλώντας ένα δυνατό συναίσθημα- κάτι που έλειπε από την υπόλοιπη παράσταση.

Την έκπληξη των σύγχρονων Αδάμ και Εύας ακολούθησε μια ακόμη πρωτοτυπία: στην υπόκλιση, ανάμεσα στους 26 ερμηνευτές και στους συνεργάτες του Δημήτρη Παπαϊωάννου ( Coti Κ., Ζάφος Ξαγοράρης, Αλέκος Γιάνναρος, Θάνος Παπαστεργίου , Τίνα Παπανικολάου ) βρέθηκε επί σκηνής και το κοινό της… επόμενης της πρεμιέρας παράστασης. Εκπληκτοι, λοιπόν, οι θεατές αντίκριζαν- ορισμένοι προφανώς πρώτη φορά- κάποιους άλλους θεατές στην πλατεία.

Μια ατελή γεύση μάς άφησε το «Πουθενά». Δεν μας χόρτασε. Ωστόσο… καλή αρχή!

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός