Κρανία και καρχαρίες στον «οίκο» του Τισιανού και του Βελάσκεθ

O Ντέιμιεν Χερστ, το γνωστό enfant terrible της σύγχρονης τέχνης που έγινε γνωστό για τους καρχαρίες σε δεξαμενές με φορμαλδεΰδη και τα επικά μεθύσια μαζί με τους υπόλοιπους Νέους Βρετανούς Καλλιτέχνες της δεκαετίας του 1990, ανακάλυψε τη ζωγραφική. Τα τελευταία δύο χρόνια, μόνος στο εργαστήριό τουαντί με τις δεκάδες βοηθών του-, παρήγαγε μια σειρά πινάκων οι οποίοι εκτίθενται αυτή την περίοδο στο Λονδίνο. Με τους πίνακες αυτούς ο καλλιτέχνης αντιμετωπίζει, όπως είπε στον «Guardian», την ίδια του τη θνητότητα.

O Ντέιμιεν Χερστ, το γνωστό enfant terrible της σύγχρονης τέχνης που έγινε γνωστό για τους καρχαρίες σε δεξαμενές με φορμαλδεΰδη και τα επικά μεθύσια μαζί με τους υπόλοιπους Νέους Βρετανούς Καλλιτέχνες της δεκαετίας του 1990, ανακάλυψε τη ζωγραφική. Τα τελευταία δύο χρόνια, μόνος στο εργαστήριό τουαντί με τις δεκάδες βοηθών του-, παρήγαγε μια σειρά πινάκων οι οποίοι εκτίθενται αυτή την περίοδο στο Λονδίνο. Με τους πίνακες αυτούς ο καλλιτέχνης αντιμετωπίζει, όπως είπε στον «Guardian», την ίδια του τη θνητότητα. Ο Χερστ επέλεξε μια από τις πιο μεγαλοπρεπείς πινακοθήκες του Λονδίνου για να δείξει αυτούς τους συνολικά 25 πίνακες. Πρόκειται για τη Wallace Collection, η οποία διαθέτει μόνιμη συλλογή με έργα μεγάλων δασκάλων της ζωγραφικής, όπως ο Πουσέν, ο Τισιανός και ο Βελάσκεθ. Ο ίδιος πλήρωσε περισσότερες από 250.000 στερλίνες για να διαμορφώσει τις αίθουσες όπου φιλοξενούνται τα έργα του, επιχρυσώνοντας το ταβάνι και καλύπτοντας τους τοίχους με μεταξωτή ταπετσαρία.

Οι νέοι πίνακες του Χερστ εμφανίζουν ορισμένα από τα αγαπημένα του θέματα, όπως σαγόνια καρχαρία και ανθρώπινα κρανία, ωστόσο από πλευράς τεχνοτροπίας θυμίζουν έντονα τον σπουδαίο ζωγράφο Φράνσις Μπέικον. Ο Χερστ άλλωστε δήλωνε πάντα θαυμαστής του Μπέικον και διαθέτει τουλάχιστον ένα έργο του.

Γ εννημένος το 1965 στο Μπρίστολ και επί σειρά ετών αγαπημένο παιδί του δαιμόνιου συλλέκτη Τσαρλς Σάατσι, ο Ντέιμιεν Χερστ έχει κατά καιρούς φιλοτεχνήσει διάφορα αναπάντεχα αντικείμενα, όπως έναν καρχαρία-τίγρη ή μια αγελάδα και ένα μοσχαράκι χωρισμένα στα δύο, όλα κλεισμένα σε δεξαμενές με φορμαλδεΰδη, και δεν έχει ποτέ αφήσει το προσκήνιο της σύγχρονης τέχνης. Τον Σεπτέμβριο του 2008 διοργάνωσε την πρώτη «σόλο δημοπρασία» που έγινε ποτέ, σε συνεργασία με τον οίκο Sotheby΄s, η οποία περιέλαβε 233 έργα και απέφερε στον καλλιτέχνη 111 εκατ. στερλίνες.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk