Νεύματα στο τιμόνι

Εχουμε γίνει νοσηρά καχύποπτοι. Οι ανακοινώσεις για τα κρατικά αυτοκίνητα χτυπάνε καμπανάκια: Βρε μπας και πάνε να πάρουνε μίζες από τα υβριδικά; Για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του πολίτη, ο κ. Γιάννης Ραγκούσης θα πρέπει να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια- εν πρώτοις να ανασκευάσει την κυρίαρχη εντύπωση «πολιτικός ο ένας, πολιτικός κι ο άλλος». Γιατί θα πρέπει να πιστέψουμε ότι ο νέος υπουργός Εσωτερικών είναι από άλλη πάστα και δεν έχει σχέση με τα κυβερνητικά στελέχη του ντρόπιαζαν συστηματικά τον δημόσιο βίο όλα αυτά τα χρόνια; Πρέπει να πιστέψουμε, έστω για λίγο, διότι διαφορετικά θα πέσουμε σε εθνική κατάθλιψη.

Εχουμε γίνει νοσηρά καχύποπτοι. Οι ανακοινώσεις για τα κρατικά αυτοκίνητα χτυπάνε καμπανάκια: Βρε μπας και πάνε να πάρουνε μίζες από τα υβριδικά; Για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του πολίτη, ο κ. Γιάννης Ραγκούσης θα πρέπει να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια- εν πρώτοις να ανασκευάσει την κυρίαρχη εντύπωση «πολιτικός ο ένας, πολιτικός κι ο άλλος». Γιατί θα πρέπει να πιστέψουμε ότι ο νέος υπουργός Εσωτερικών είναι από άλλη πάστα και δεν έχει σχέση με τα κυβερνητικά στελέχη του ντρόπιαζαν συστηματικά τον δημόσιο βίο όλα αυτά τα χρόνια; Πρέπει να πιστέψουμε, έστω για λίγο, διότι διαφορετικά θα πέσουμε σε εθνική κατάθλιψη. Ασφαλώς και δεν εξυγιαίνεται ο δημόσιος τομέας από μία και μόνη απόφαση, ασφαλώς και το πρόβλημα του κράτους δεν είναι οι βενζίνες που καίνε στα μουλωχτά οι διορισμένοι διευθυντάδες. Η απόφαση του κ. Ραγκούση λειτουργεί ως νεύμα και πατάει ακριβώς εκεί που πονάμε. Στην ανάγκη ελπίδας. Το όφελος είναι πρωτίστως ψυχολογικό και δευτερευόντως οικονομικό.

Ο υπουργός Εσωτερικών δεν γνωρίζει επακριβώς πόσα οχήματα έχουν καπαρωθεί από παράγοντες των υπουργείων, είναι όμως εξοικειωμένος με τη ματαιοδοξία που φέρνουν τα αξιώματα. Εδωσε εντολή για αναλυτικές αναφορές (ποιος οδηγεί τι και γιατί). Αλήθεια πόσοι επιτελείς στην επικράτεια στέλνουν τον σοφέρ να κουβαλήσει τη μαναβική, πόσοι πρόεδροι βολτάρουν πίσω από φυμέ τζάμια παριστάνοντας τους καμπόσους; Σύμφωνα με παλαιότερη απογραφή του υπουργείου Εσωτερικών, τα κρατικά αυτοκίνητα είναι 44.000 και το κόστος συντήρησής τους υπερβαίνει τα 300 εκατ. ευρώ ετησίως. Τα νούμερα δεν λένε κάτι από μόνα τους, καθώς στα οχήματα συμπεριλαμβάνονται τα περιπολικά και τα πυροσβεστικά. Αρα μέχρις ότου ολοκληρωθεί η καταγραφή θα αναγνωρίζουμε την καλή πρόθεση χωρίς να μπορούμε να υπολογίσουμε τα οικονομικά αποτελέσματα των αποφάσεων. Ουδείς γνωρίζει την έκταση της εποχούμενης τζαμπατζοσύνης άρα ουδείς ξέρει πόσα λίτρα βενζίνης θα εξοικονομηθούν ούτε πόσα χρήματα δίδονται στα συνεργεία αναίτια. Ολοι πάντως θα συμφωνήσουμε ότι τα ασθενοφόρα πρέπει να κάνουν τακτικό σέρ βις- ο εξορθολογισμός των δαπανών βλέπει τις πραγματικές ανάγκες πίσω από τους αριθμούς. Ο κ. Γιάννης Ραγκούσης δεν θα αγοράσει καινούργια αυτοκίνητα αλλά ανακοίνωσε την ανανέωση του κρατικού στόλου με υβριδικά αυτοκίνητα. Τα καινούργια αμάξια θα αποκτηθούν με λίζινγκ, οπότε τα πρώτα χρόνια τα λάδια των κινητήρων και τα λάστιχα θα τα αλλάζει η ιδιοκτήτρια εταιρεία. Αυτό κάνουν όλοι οι επιχειρηματίες και έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Χωρίς λοιπόν να γίνει εκταμίευση για την αγορά νέων αυτοκινήτων, θα γίνει σταδιακή αντικατάσταση των οχημάτων. Το γεγονός ότι θα πληρώνονται λίγα λίγα τα χρήματα για τη χρήση των νέων οχημάτων δεν σημαίνει ότι εκμηδενίζονται οι δαπάνες. Υπάρχει ένα ακόμη ερώτημα. Τι θα απογίνουν οχήματα που προσώρας χρησιμοποιούνται στο Δημόσιο; Πιθανότατα να καταλήξουν στο πωλητήριο του ΟΔΔΥ για να αποφέρουν ένα μικροποσό στον κουμπαρά. Τα μικροποσά με αναγωγές μάς κάνουν να ονειρευόμαστε καινούργιες σχολικές τάξεις, νέους θαλάμους στα νοσοκομεία. Αν οι μαύρες λίμο παραμείνουν παρκαρισμένες στα γκαράζ υπουργείων και οργανισμών όλο και κάποιος κρατικός λειτουργός θα βρεθεί με το κλειδί στο χέρι, οπότε θα τις ξεφορτωθούν μια και καλή. Προς το παρόν ο κ. Ραγκούσης έχει πλήρη εικόνα για τις μετακινήσεις στον μικρό κύκλο των ανώτατων λειτουργών. Εκεί βρήκε πεδίο εφαρμογής των ιδεών του. Ανακοίνωσε ότι οι βουλευτές θα κυκλοφορούν με 1.400 κυβικά, ενώ όσοι είναι μια κλίμακα πάνω στην ιεραρχία (Πρωθυπουργός, υπουργοί, πρόεδροι Ανεξάρτητων Αρχών) δικαιούνται 1.600 κυβικά. Μια χαρά είναι για μέσα στην πόλη και θα δίνουν το καλό παράδειγμα σε εκείνους που καίνε δεκάδες λίτρα κινούμενοι με τζιπάρες πάνω- κάτω στην Κηφισιάς. Αντί υβριδικών υπάρχει περιθώριο επιλογής άλλης τεχνολογίας. Δεν αποκλείονται ούτε τα ηλεκτρικά ούτε και τα μικρά συμβατικά αυτοκίνητα. Περιμένουμε την ολοκλήρωση της καταγραφής. Τα καινούργια αυτοκίνητα θα έλθουν με τον καινούργιο χρόνο, οπότε θα υπάρχουν στην αγορά και τέσσερις επιλογές ευρωπαϊκών υβριδικών σε μικρά κυβικά. Είπαμε, προς το παρόν αρκούμαστε σε νεύματα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Μυστικά και ψέματα Οι περισσότεροι θα περάσουν τις ημέρες και νύχτες των Χριστουγέννων στην Αθήνα με παρουσίες σε διακριτικά ιδιωτικά δείπνα αλλά... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk