Φεύγουν από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά οι Γερμανοί

Εγκαταλείπουν στην τύχη του τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά οι Γερμανοί της ΤhyssenΚrupp. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ο Γερμανοϊάπωνας κ. Ακιο Ιτο, κάλεσε χθες στο γραφείο του το προεδρείο του σωματείου των εργαζομένων Τρίαινα και τους ανακοίνωσε επισήμως την πρόθεση του γερμανικού ομίλου να φύγει από το ναυπηγείο, ζητώντας παράλληλα από την ελληνική κυβέρνηση την εξόφληση κάποιων οφειλών για να πληρώσει τους εργαζομένους ως το τέλος του χρόνου. Σε κάθε περίπτωση, είπε, ως το τέλος του έτους η ΤhyssenΚrupp θα αποχωρήσει.

Φεύγουν από  τα Ναυπηγεία  Σκαραμαγκά  οι Γερμανοί | tovima.gr

Εγκαταλείπουν στην τύχη του τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά οι Γερμανοί της ΤhyssenΚrupp. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ο Γερμανοϊάπωνας κ. Ακιο Ιτο, κάλεσε χθες στο γραφείο του το προεδρείο του σωματείου των εργαζομένων Τρίαινα και τους ανακοίνωσε επισήμως την πρόθεση του γερμανικού ομίλου να φύγει από το ναυπηγείο, ζητώντας παράλληλα από την ελληνική κυβέρνηση την εξόφληση κάποιων οφειλών για να πληρώσει τους εργαζομένους ως το τέλος του χρόνου.

Σε κάθε περίπτωση, είπε, ως το τέλος του έτους η ΤhyssenΚrupp θα αποχωρήσει.

Οι Γερμανοί λένε ότι τυπικά αναζητούν αγοραστή για το ναυπηγείο, αλλά επί της ουσίας πιέζουν τη νέα κυβέρνηση να παραλάβει η Ελλάδα τα τέσσερα υποβρύχια εξαιτίας των οποίων υπάρχει η μεγάλη ελληνογερμανική εκκρεμότητα. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά οδηγούνται ουσιαστικά σε λουκέτο με την απώλεια 1.300 θέσεων εργασίας αλλά και των επιπλέον 2.000 θέσεων των εργολάβων και προμηθευτών των Ναυπηγείων.

Πρόσφατα οι Γερμανοί προχώρησαν σε καταγγελία της σύμβασης για τα υποβρύχια «Ματρόζος», «Πιπίνος» και «Κατσώνης» που κατασκευάζονται στα Ναυπηγεία, ενώ άλλο ένα, το «Παπανικολής» είναι έτοιμο στο ναυπηγείο του Κιέλου αλλά δεν παραλαμβάνεται αφού «γέρνει», σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό. Οι Γερμανοί δεν έχουν επιτύχει μέχρι στιγμής να πουλήσουν τα υποβρύχια ούτε στην Πολωνία ούτε στην Ταϊβάν, όπως υπολόγιζαν.

Τα υποβρύχια δεν παραλαμβάνονται από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας είτε για σοβαρούς τεχνικούς λόγους είτε επειδή υπάρχει διχογνωμία για το υπόλοιπο των χρημάτων που απομένουν (αν τελικώς απομένουν) προς εξόφληση της παραγγελίας.

Αλλά και το πρόγραμμα των φρεγατών, στο οποίο ήλπιζαν τα μέγιστα οι Γερμανοί, καρκινοβατεί, ενώ πρόσφατες αποφάσεις των Βρυξελλών καλούν τον Σκαραμαγκά (δηλαδή τους Γερμανούς) να επιστρέψουν περί τα 230 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο ως παράνομες ενισχύσεις παλαιοτέρων περιόδων. Τα πρόστιμα αυτά η ΤhyssenΚrupp δεν τα αναγνωρίζει, αφού δεν έγιναν επί των ημερών της, και δεν επιθυμεί να τα πληρώσει.

Οσο δεν επιλύεται αυτό το βασικό πακέτο προβλημάτων τόσο η γερμανική πλευρά θα εκβιάζει. Ο κλήρος της επίλυσης των προβλημάτων πέφτει στη νέα κυβέρνηση και ο πρόεδρος των εργαζομένων κ. Β. Καρακίτσιος ζήτησε για σήμερα συνάντηση με τον υπουργό Αμυνας κ. Ευ.

Βενιζέλο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk