Νομικές λύσεις αναζητούν τώρα οι ιδιοκτήτες για να ξεπεράσουν το νέο εμπόδιο στη νομιμοποίησή τους

Η ταυτότητα των σχολών

Επενδύσεις οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασαν το 1 εκατ. ευρώ πραγματοποίησαν οι ιδιοκτήτες των 33 κολεγίων που ανέμεναν με αγωνία ολόκληρο το καλοκαίρι την περίφημη απόφαση για τη νομιμοποίησή τους. Η πανηγυρική επιτυχία ωστόσο διήρκεσε λίγο. Την ίδια στιγμή που κολοσσοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης ετοιμάζονταν να προχωρήσουν σε μεγαλύτερες επενδύσεις – προωθώντας τον σχεδιασμό τους και για τη συγκρότηση ιατρικών σχολών ή εκπαιδευτηρίων με φυσιογνωμία ανώτατων ιδρυμάτων που «θεραπεύουν» πληθώρα επιστημονικών αντικειμένων- η απόφαση για την αδειοδότησή τους επέστρεφε στο στάδιο της αμφισβήτησης.

Η ταυτότητα των σχολών | tovima.gr

Επενδύσεις οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασαν το 1 εκατ. ευρώ πραγματοποίησαν οι ιδιοκτήτες των 33 κολεγίων που ανέμεναν με αγωνία ολόκληρο το καλοκαίρι την περίφημη απόφαση για τη νομιμοποίησή τους. Η πανηγυρική επιτυχία ωστόσο διήρκεσε λίγο. Την ίδια στιγμή που κολοσσοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης ετοιμάζονταν να προχωρήσουν σε μεγαλύτερες επενδύσεις – προωθώντας τον σχεδιασμό τους και για τη συγκρότηση ιατρικών σχολών ή εκπαιδευτηρίων με φυσιογνωμία ανώτατων ιδρυμάτων που «θεραπεύουν» πληθώρα επιστημονικών αντικειμένων- η απόφαση για την αδειοδότησή τους επέστρεφε στο στάδιο της αμφισβήτησης. Νομικές λύσεις αναζητούν τώρα οι ιδιοκτήτες κολεγίων για να ξεπεράσουν το νέο εμπόδιο στη νομιμοποίησή τους. Και αυτό, γιατί όπως όλα δείχνουν οι έλεγχοι στα εκπαιδευτήριά τους θα διεξαχθούν από την αρχή και με τελείως διαφορετικούς όρους. Ωστόσο τι προγράμματα σπουδών προσφέρουν στους σπουδαστές τους, ποια είναι και πού λειτουργούν τα 33 κολέγια που αδειοδότησε τέσσερις ημέρες πριν από τις εκλογές ο τέως υπουργός Παιδείας κ. Α.Σπηλιωτόπουλος και «πάγωσε» μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά της η κυρία Αννα Διαμαντοπούλου ;

Στην κορυφή της λίστας των παρεχόμενων στην Ελλάδα εκπαιδευτικών προγραμμάτων των ιδιωτικών κολεγίων βρίσκονται εκείνα που αφορούν τη Διοίκηση Επιχειρήσεων, με εφαρμογές κάθε είδους, καθώς περιλαμβάνονται μαθήματα ή αυτοτελή, εκπαιδευτικά προγράμματα Διοίκησης Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων, Τουριστικών Επιχειρήσεων και Ξενοδοχείων και Οικονομικών ή Λογιστικής. Σε κάθε περίπτωση το προτεινόμενο πρόγραμμα ακολουθεί το πρότυπο του ξένου, κατά κύριο λόγο βρετανικού, πανεπιστημίου, με το οποίο το κολέγιο διατηρεί σχέση συνεργασίας και δικαιόχρησης. Τέτοια εκπαιδευτικά προγράμματα προσφέρουν κολέγια όπως το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, πιο γνωστό ως Derree, το Αegean Οmiros, το ΑΚΜΙ Μetropolitan, το Κολέγιο της Ινδιανάπολης, το Ελληνοβρετανικό, το CΜΑ, αλλά και τα City, ΒCΑ, Ανατόλια και το DΕΙ στη Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχο τμήμα διαθέτουν και το Μediterranean σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και το Γαλλικό Κολέγιο στην Αθήνα.

Νέες τεχνολογίες
Με το βλέμμα στραμμένο στους υπολογιστές, στην τεχνολογία και στη δημιουργία δικτύων διαμορφώνονται τα κυριότερα εκπαιδευτικά προγράμματα σε κολέγια όπως το ΑΑS, το ΑΚΤΟ, το ΙSΤ, η Σχολή Βακαλό και το South Εuropean College. Παράλληλα στα ίδια κολέγια προτείνονται εκπαιδευτικά προγράμματα με άξονα τη χρήση της πληροφορικής και της τεχνολογίας στη γραφιστική, στη διαφήμιση, στη σχεδίαση βιομηχανικών προϊόντων και στην αρχιτεκτονική παρέμβαση σε εσωτερικούς χώρους.

Μεγάλο κομμάτι στην εκπαιδευτική… πίτα των κολεγίων κατέχουν τα προγράμματα κατάρτισης διαφόρων τουριστικών επαγγελμάτων και ειδικοτήτων. Πολλά κολέγια, όπως το Μinoan Ιnternational College, στη Χερσόνησο Ηρακλείου Κρήτης, το Ευρωπαϊκό Κολέγιο Τουριστικής Ανάπτυξης στην Κέρκυρα και τα παραρτήματα κολεγίων, όπως το ΙCΒS ή το ΒCΑ, στη Θεσσαλονίκη και στη Λάρισα είναι αποκλειστικά στραμμένα στον χώρο της εκπαίδευσης στελεχών ξενοδοχειακών μονάδων, τουριστικών πρακτορείων και χώρων μαζικής εστίασης. Το ίδιο αντικείμενο σπουδών έχουν και το Αlba College, με έδρα τη Βουλιαγμένη, το Αlpine με έδρα τη Γλυφάδα και το ΑΚΜΙ Μetropolitan στη Θεσσαλονίκη. Σε γενικές γραμμές, πάντως, σχεδόν όλα τα κολέγια που δραστηριοποιούνται στη χώρα διαθέτουν πρόγραμμα συναφές με τον τουρισμό, είτε ως αυτόνομο, εκπαιδευτικό πεδίο είτε ως τμήμα των μαθημάτων που άπτονται της Διοίκησης Επιχειρήσεων, του Μάρκετινγκ και των Οικονομικών. Η διαμόρφωση αυτού του εκπαιδευτικού προσανατολισμού προϋποθέτει, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των κολεγίων, την αυξημένη ζήτηση από επιχειρήσεις του κλάδου για καταρτισμένα στελέχη, με έφεση στην επικοινωνία και στις ξένες γλώσσες, η οποία δεν καλύπτεται από τις σχολές ή τα τμήματα τουριστικών επαγγελμάτων που ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Παραϊατρικά επαγγέλματα
Με γνώμονα την απήχηση των παραϊατρικών επαγγελμάτων πολλά κολέγια διαθέτουν πρόγραμμα κατάρτισης νοσηλευτών, κοινωνικών λειτουργών, οδοντοτεχνιτών, λογοθεραπευτών, βρεφονηπιοκόμων ή ψυχολόγων, τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

Οπως μάλιστα τονίζουν υπεύθυνοι σπουδών σε ορισμένα από τα κολέγια, και τα προπτυχιακά και τα μεταπτυχιακά τους προγράμματα συνδέονται άμεσα και ελέγχονται διεξοδικά από τα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια και υπόκεινται και στην επίβλεψη των οργανισμών πιστοποίησης και ελέγχου της Βρετανίας ή των άλλων κρατών.

Η εκκρεμότητα των επαγγελματικών δικαιωμάτων
Ηχορήγηση, πάντως, των αδειών λειτουργίας δεν αποτελεί το πλέον ικανοποιητικό βήμα για τους ιδιοκτήτες κολεγίων. Οπως έχει επισημάνει σε όλους τους τόνους ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Κολεγίων, που εκπροσωπεί 14 από τα αναγνωρισμένα κολέγια και διατηρούν όλα σχέσεις δικαιόχρησης με βρετανικά πανεπιστήμια, το μεγάλο βήμα για τα κολέγια και τους σπουδαστές τους είναι η άμεση αναγνώριση και κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων. Ως βασικότερα επιχειρήματα ανασύρουν από τη φαρέτρα τους τις διαδοχικές, καταδικαστικές αποφάσεις για την Ελλάδα στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και την Οδηγία 3608/02 για την αναγνώριση των πτυχίων και το εύρος των εργασιακών δικαιωμάτων των κατόχων τους.

Ωστόσο η- ενδεχόμενη- νομοθετική αυτή κατοχύρωση τείνει να εξελιχθεί σε πεδίο «εμφυλίου πολέμου» ανάμεσα στους ιδιοκτήτες κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, κυρίως βρετανικά, και σε όσους λειτουργούν ακολουθώντας αμερικανικά πρότυπα πιστοποίησης και συνεργασίας. Οι μεν πρώτοι υποστηρίζουν ότι το γράμμα και το πνεύμα της κοινοτικής οδηγίας αφορά αποκλειστικά τα κολέγια που συνδέονται με πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι δε δεύτεροι τηρούν στάση αναμονής, εν όψει των πρωτοβουλιών της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Το μοντέλο πάντως κολεγίων πολλών «ταχυτήτων» σε ό,τι αφορά το κύρος των πτυχίων ή των βεβαιώσεων σπουδών και συνακόλουθα την κατοχύρωση, ή μη, των εργασιακών δικαιωμάτων δεν φαίνεται να τους ικανοποιεί.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk