Στα πράγματα

Στοχευμένος προγραμματισμός για ανταγωνιστικό Τουρισμό

Στα επίπεδα του 2009 εκτιμά πως θα κυμανθεί η τουριστική κίνηση στη χώρα το 2010, χωρίς να αποκλείει μικρή περαιτέρω μείωση, ο κ. Ν. Παπαθανάσης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤUΙ Ηellas, ενώ σημειώνει ότι οι εκπτώσεις που έκαναν οι ξενοδόχοι κατόρθωσαν να κρατήσουν τις επιπτώσεις σε ανεκτά επίπεδα.

Στα επίπεδα του 2009 εκτιμά πως θα κυμανθεί η τουριστική κίνηση στη χώρα το 2010, χωρίς να αποκλείει μικρή περαιτέρω μείωση, ο κ. Ν. Παπαθανάσης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤUΙ Ηellas, ενώ σημειώνει ότι οι εκπτώσεις που έκαναν οι ξενοδόχοι κατόρθωσαν να κρατήσουν τις επιπτώσεις σε ανεκτά επίπεδα.

– Ποιος είναι ο απολογισμός του ελληνικού τουρισμού την εφετινή χρονιά; Ποια είναι η θέση του ανάμεσα στις ανταγωνίστριες χώρες;

«Σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες η Ελλάδα παρουσίασε μικρότερη μείωση στην τουριστική της κίνηση, ειδικά σε σύγκριση με την Ισπανία και την Πορτογαλία. Δημοφιλείς προορισμοί, όπως η Κρήτη και τα Ιόνια Νησιά, παρουσίασαν αξιοσημείωτη πτώση στις προτιμήσεις των τουριστών, ενώ η Ρόδος και η Κως έδειξαν πως μπορούν να αντισταθούν και τα ποσοστά αφίξεων παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα».

– Υπάρχουν μεταβολές στις χώρες προέλευσης τουριστών και στις προτιμήσεις των επισκεπτών; Ποιες είναι αυτές;

«Αν και τα πρώτα σημάδια εξόδου από τη γενική οικονομική κρίση έχουν αρχίσει να φαίνονται, δεν καταγράφεται το ίδιο και για την τουριστική βιομηχανία. Το πρόβλημα της ανεργίας, ως συνέπεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, έγινε περισσότερο εμφανές το 2009 και θα συνεχίσει και το 2010. Η σταδιακή απορρόφηση ανέργων θα σημαίνει τη βελτίωση της ψυχολογίας των καταναλωτών και τη δημιουργία κλίματος ασφάλειας, συνεπώς και αντιστροφή της τουριστικής κίνησης. Το ταξίδι, κατά την άποψή μου, είναι θέμα καλής διάθεσης και γενικά θετικής ψυχολογίας. Γι΄ αυτό εκτιμώ ότι η κίνηση για το 2010 θα παραμείνει στα επίπεδα που κυμάνθηκε το 2009, ίσως και να μην αποφευχθεί μια μικρή περαιτέρω πτώση. Σημάδια ανάκαμψης θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους από το 2011. Παρ΄ όλα αυτά ο τουρισμός δείχνει να είναι μια οικονομική δραστηριότητα με μεγάλες αντοχές σε σχέση με τους υπόλοιπους τομείς της οικονομίας». – Πώς διαμορφώνεται η κατάσταση από πλευράς εσόδων;

«Αυτή τη δύσκολη περίοδο το μεγαλύτερο βάρος σήκωσαν οι ξενοδόχοι και όλα τα τουριστικά καταλύματα, τα οποία με τις εκπτώσεις που έκαναν κατόρθωσαν να κρατήσουν τις επιπτώσεις σε ανεκτά, σε σύγκριση, επίπεδα με αντίκτυπο στα αποτελέσματά τους».

– Ποια είναι η εικόνα στα οργανωμένα πακέτα;

«Η αναζήτηση του φθηνού και ελκυστικού τουριστικού πακέτου παραμένει το ζητούμενό μας και εκεί υστερούμε σε σχέση με τις χώρες εκτός ζώνης ευρώ. Τα θέματα είναι γνωστά. Υποδομές, τουριστική παιδεία και εκπαίδευση».

– Ποιες εκτιμάτε ότι είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις για το μέλλον;

«Εχουμε επανειλημμένα τονίσει ότι δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε στο κόστος, επομένως το συγκριτικό μας πλεονέκτημα προς αξιοποίηση είναι η φύση, ο πολιτισμός, οι υποδομές, η εξυπηρέτηση, η γαστρονομία. Χρειάζεται όραμα, στοχευμένος προγραμματισμός, δουλειά και συνεργασία. Τα αυτονόητα δηλαδή. Προσωπικά παραμένω αισιόδοξος και ελπίζω σε καλύτερες μέρες».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk