Μέτρο, οικολογία και Ιnternet

Πειθαρχία και καλό γούστο. Ιδού οι συντεταγμένες των γαλλικών σόου για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2010, τα οποία ξεκίνησαν στις 30 Σεπτεμβρίου για να ολοκληρωθούν στις 7 Οκτωβρίου σε μερικά από τα ωραιότερα σημεία του Παρισιού, όπως το Carrousel du Louvre. Οι διασημότεροι οίκοι παγκοσμίως και ορισμένοι από τους πλέον καταξιωμένους σχεδιαστές παρουσίασαν τις προτάσεις τους εν μέσω οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα να αποφύγουν τις πολλές πολλές εξτραβαγκάντσες- οι οποίες θα μπορούσαν να τους στοιχίσουν πελάτες.

Πειθαρχία και καλό γούστο. Ιδού οι συντεταγμένες των γαλλικών σόου για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2010, τα οποία ξεκίνησαν στις 30 Σεπτεμβρίου για να ολοκληρωθούν στις 7 Οκτωβρίου σε μερικά από τα ωραιότερα σημεία του Παρισιού, όπως το Carrousel du Louvre. Οι διασημότεροι οίκοι παγκοσμίως και ορισμένοι από τους πλέον καταξιωμένους σχεδιαστές παρουσίασαν τις προτάσεις τους εν μέσω οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα να αποφύγουν τις πολλές πολλές εξτραβαγκάντσες- οι οποίες θα μπορούσαν να τους στοιχίσουν πελάτες. Οπως εύστοχα επεσήμανε ο ανατρεπτικός και σκοτεινός μετρ του γκόθικ λουκ Γκάρετ Που, το σημαντικό είναι να καταφέρνει κανείς να εργάζεται καθημερινώς περιμένοντας να περάσουν οι δύσκολοι καιροί.

Οχι ότι δεν υπήρξαν και οι εξαιρέσεις, σχεδιαστές δηλαδή που τόλμησαν να πειραματιστούν με νέα υλικά και καινούργιες τακτικές, παρ΄ ότι οι καιροί επιβάλλουν τους βηματισμούς σε ασφαλείς δρόμους. Από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις εκείνη του «κακού παιδιού» της μόδας Αλεξάντερ Μακ Κουίν, ο οποίος παρουσίασε ένα σόου-επανάσταση. Ο βρετανός μετρ απέδειξε ότι πάνω απ΄ όλα είναι ένας εξαίρετος σόουμαν παρουσιάζοντας με βάση… υποβρύχια θέματα ρούχα θεατρικού χαρακτήρα, συνδυάζοντάς τα με υπερμεγέθη παπούτσια και φέρνοντας την τεχνολογία ένα βήμα πιο κοντά στη μόδα: το σχετικό βίντεο που σύντομα βγαίνει στο Διαδίκτυο υπολογίζεται να συγκεντρώσει την προσοχή 40 εκατομμυρίων χρηστών.

Τις δυνατότητες του Facebook εκμεταλλεύθηκε και ο Μαρκ Τζέικομπς του οίκου Louis Vuitton για να μεταδώσει ζωντανά το δικό του σόου με παγκοσμιοποιημένο χαρακτήρα. Από τις άφρο περούκες με αναφορές στη Μαύρη Ηπειρο ως τα αξεσουάρ που θύμιζαν Αγρια Δύση, το σόου του γαλλικού οίκου αρνήθηκε τα τακούνια και επένδυσε στις μπαλαρίνες με διακοσμητικές λεπτομέρειες.

Σ τη δεκαετία του 1970 έστρεψε το βλέμμα της η Μιούτσια Πράντα με τη συλλογή της Μiu-Μiu, γεμάτη ρετρό γυναικεία κοστούμια και πριντς σε παστέλ αποχρώσεις, πουλιά και ημίγυμνες κυρίες. Ενα βλέμμα στην αμέσως επόμενη δεκαετία, του 1980, έριξε ο Στέφανο Πιλάτι για λογαριασμό του ιστορικού Υves Saint Laurent, ενώ ο ΖανΠολ Γκοτιέ αποθέωσε τη δική του αγαπημένη δεκαετία, εκείνη του ΄20, στη συλλογή που υπέγραψε για τον οίκο Ηermes, ανακατεύοντας λεπτές βερμούδες με σέξι φόρμες από ζέρσεϊ και τεράστια ντεκολτέ.

Ως βουκολικός παράδεισος περιγράφηκε η συλλογή του Καρλ Λάγκερφελντ για τον οίκο Chanel, με ξανθές δεσποινίδες, ως άλλες Μπριζίτ Μπαρντό, να βηματίζουν στα καλοσχηματισμένα τους τσόκαρα φορώντας φορέματα και φούστες κλος με κατάληξη πάνω από το γόνατο. Αντιθέτως, μια αστική συλλογή υπέγραψε ο λιβανέζος μετρ Ελίε Σάαμπ ανεβάζοντας στην πασαρέλα σορτς, φορέματα διακοσμημένα με φερμουάρ και ισχυρούς ώμους που αγκάλιαζαν αρμονικά το σώμα.

Φωτεινά και καλοσχηματισμένα φορέματα από οργάντζα διακοσμημένα με πέταλα και βολάν, υπέροχες τσάντες και καπέλα- τα τελευταία με την υπογραφή του «μαέστρου» του είδους Φίλιπ Τρέισι – και άλλες λεπτομέρειες που θύμιζαν «Ωραία μου Κυρία» απέδειξαν ότι η Μαρία Γκράτσια Κιουρί και ο Πιερ-Πάολο Πικιόλι αξίζουν να βρίσκονται στο τιμόνι του οίκου Valentino. Κοριτσίστικη αθωότητα στο σόου του Τζον Γκαλιάνο για λογαριασμό του οίκου Dior και επιστροφή στις ελληνικές της ρίζες για τη Σοφία Κοκοσαλάκη η οποία δούλεψε με επιμέλεια τα μεταξωτά φορέματα με πτυχώσεις, ενώ στα κοσμήματα της συλλογής της συνεργάστηκε με τον επίσης «δικό μας» Ηλία Λαλαούνη.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk