Εμβόλιο βλαστοκυττάρων για τον καρκίνο του παχέος εντέρου

Εμβόλιο βλαστοκυττάρων για τον καρκίνο του παχέος εντέρου | tovima.gr

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ Ανθρώπινα εμβρυϊκά βλαστικά κύτταρα μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη ενός εμβολίου ενάντια στον καρκίνο του παχέος εντέρου, αλλά ίσως και ενάντια σε άλλες μορφές της νόσου, αναφέρουν οι επιστήμονες. «Τα καρκινικά και τα βλαστικά κύτταρα έχουν πολλά κοινά μοριακά και βιολογικά χαρακτηριστικά. Ετσι, εγχέοντας βλαστικά κύτταρα σε έναν οργανισμό μπορούμε να “ξεγελάσουμε” το ανοσοποιητικό σύστημά του, ώστε να πιστεύει ότι υπάρχουν καρκινικά κύτταρα. Με αυτό τον τρόπο ξεκινά ένα πρόγραμμα ανοσολογικής απόκρισης ενάντια στους όγκους» ανέφερε ο επικεφαλής της μελέτης δρ Ζιχάι Λι, από το Ινστιτούτο Βλαστικών Κυττάρων του Πανεπιστημίου του Κονέκτικατ.

Η νέα μελέτη του κ. Λι και των συνεργατών του είναι η πρώτη η οποία συνδέει τα ανθρώπινα εμβρυϊκά βλαστικά κύτταρα με την ανάπτυξη εμβολίου ενάντια στον καρκίνο του παχέος εντέρου. Ηταν βέβαια επί έτη πεποίθηση πολλών ειδικών ότι η πρόκληση ανοσοποίησης στον άνθρωπο με εμβρυϊκά κύτταρα θα μπορούσε να προκαλέσει την απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος ενάντια στους όγκους. Το νέο εύρημα ωστόσο, που αποδείχθηκε μέσα από πειράματα σε ποντίκια, είναι αναπάντεχο.

O πως σημειώνουν οι ερευνητές στο επιστημονικό έντυπο «Stem Cells», εμβολίασαν ποντίκια με ανθρώπινα εμβρυϊκά βλαστικά κύτταρα και είδαν ότι τα πειραματόζωα εμφάνισαν ανοσολογική απόκριση ενάντια σε καρκινικά κύτταρα του παχέος εντέρου. Τα εμβολιασμένα ποντίκια παρουσίασαν δραματική μείωση στην ανάπτυξη όγκων όταν τους εγχύθηκαν καρκινικά κύτταρα του παχέος εντέρου σε σύγκριση με άλλα ποντίκια που δεν είχαν εμβολιαστεί. Είναι αξιοσημείωτο ότι αν και τα ανθρώπινα εμβρυϊκά βλαστοκύτταρα προκάλεσαν ανοσολογική απόκριση δεν συνέβη το ίδιο και με τα κύτταρα ΙΡS (ενήλικα κύτταρα που με γονιδιακή παρέμβαση λαμβάνουν τις ιδιότητες των εμβρυϊκών βλαστοκυττάρων). Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με τους ερευνητές, μαρτυρεί ότι τα ΙΡS δεν είναι τόσο πολυδύναμα όσο πιστευόταν και πιθανότατα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα εμβρυϊκά κύτταρα στο πλαίσιο της έρευνας και των εφαρμογών της.

«Αν και μελετήσαμε συγκεκριμένα την προστασία που παρέχουν τα βλαστικά κύτταρα ενάντια στον καρκίνο του παχέος εντέρου, πιστεύουμε ότι τα κύτταρα αυτά μπορεί να είναι χρήσιμα στην πρόκληση ανοσολογικής απόκρισης ενάντια σε ένα ευρύ φάσμα καρκίνων,δημιουργώντας ελπίδες για ένα εμβόλιο με ευρεία κάλυψη για τον καρκίνο» υπογραμμίζουν οι ερευνητές.

• Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |